Ik heb niet veel verstand van katten, maar dat kattenluikje moet je gewoon zetten hoor. En komt ze geen positieve aandacht te kort? Ik weet het niet hoor.
Nee, ze is niet krols. Ze is gesterraliseerd en het speelt eigenlijk al een beetje vanaf de geboorte van Vigo.
hier even een advies wat wij altijd geven: katten kunnen minder aandacht krijgen doordat er kinderen zijn gekomen. er was een klant bij ons die hetzelfde had. elke avond tijdens goede tijden slechte tijden begon zijn kat vervelend te doen en voor de tv te kruipen. een andere klant had het telkens als ze telefoon had. tip 1: overdag meer aandacht geven tip 2: even een paar nachten of tijden wanneer het gebeurd door de zure appel heen bijten. op het moment dat de kat het doet, totaal niet ingrijpen. zelfs als je bijvoorbeeld in bed ligt niet bewegen. absoluut geen geluid maken. na een paar nachten zal hij zeker ophouden. waarom: een kat zal alle aandacht die hij kan krijgen proberen te behouden, ook al is dat negatief. ook al gooi je een pantoffel naar hem toe, hij ziet het op dat moment als aandacht. dan krijg je een periode dat ze het "gokeffect"noemen. hij zal het 1 of twee keer nog een keer proberen om te kijken of je echt niet reageert. blijf op je strepen staan en het is helemaal over. hopelijk heb je er wat aan en anders kun je eens op de site van "tinley" kijken. dit probleem komt heel vaak voor. hopelijk doe je ze niet weg...
o ja en dan vergeet ik nog het belangrijkste: misschien is het verstandig om hem/haar even bij een dierenarts na te laten kijken of er niets lichamelijks is. ook dat komt vaak voor
Bedankt voor al jullie tips! Ik heb vorige maand al een bezoek aan de dierenarts gebracht. Poes mankeert lichamelijk niks. Heb het aan mijn vriend verteld dat ik tips/adviezen ben gaan vragen hier. We gaan haar negatieve gedrag nu consequent negeren. Hopelijk heeft het 'snel' effect.
Kattenluik en ook gewoon iets meer tijd nemen voor je kat. Die van ons hebben het ook gedaan maar met wat aandacht zijn ze nu tevreden. Ze leveren natuurlijk best veel in als er een kleine wordt geboren.
Mijn poes doet ook zo sinds Justin er is. Ik heb uiteraard minder aandacht voor haar.. maar soms is ze zo irri bezig dat ik kwaad op dr word.. dat vind ik wél sneu.. maar om nu haar elke x wéér haar zin te geven en op schoot te nemen heeft toch ook geen nut.. Pff probeer dr gewoon zoveel mogelijk aandacht te geven en dan is dát zelfs niet goed voor mevrouw.. word er ook echt gek van af en toe.
wij woonden ook in een gehuurde flat en heb ook 2 katten.. heb toen wel een kattenluik gemaakt.. en op een gegeven moment zijn we verhuisd en hebben er gewoon een plank voor getimmerd en dat heeft niemand gezien haha
Is ze niet krols? Mijn poezen doen dat ook, zo voor de slaap kamer deur hard mauwen, daarom blijven ze snachts in de huiskamer. En onze poezen doen het ook als ze niet zo veel aandacht hebben gehad. Als ze zo raar doen dan ga ik ze vaak heel hard knuffelen en wild met ze doen en dan zijn ze er weer klaar mee.. het zijn soms net kinderen vind ik haha
Is de poes niet gesteriliseerd? Dat is echt beter voor een poes als je er niet mee wil fokken. Poezen die vaak krols worden worden daar absoluut niet vrolijk van en hebben ook een hoger risico op baarmoederhalskanker. Continu de poezenpil is helemaal hartstikke slecht. Verder inderdaad heel goed om het consequent te gaan negeren. Fout gedrag moet nooit beloond worden. Werkt hetzelfde als bij kindertjes 1 van onze katten heeft het ook een tijd gedaan maar nu dus nooit meer. Alleen als hij ons hoort praten als we al wakker zijn en nog lekker ff liggen, dan gaat ie soms wel s mauwen.
weet niet of ie al genoemd is, maar huur een bench bij het asiel, en sluit m daar s'nacht in op. even volhouden... het schijnt te kunnen werken....
Wij doen onze katten 's avonds voor dat wij naar bed gaan, naar buiten en 's ochtend krijgen ze weer toegang. Ze liggen dan heerlijk te slapen, gebroederlijk met ze 3en.
Ik heb haar 's nachts het liefst binnen. Ik vind het zielig om haar de hele nacht in de kou buiten te laten staan Maar tot nu toe gaat het goed. Ik ben nu bezig met haar bewust positieve aandacht te geven, af en toe lekker met haar kroelen enz. (nóg meer) Haar negatieve aandacht trekkerij negeer ik nu consequent. Ze heeft alleen vanmorgen even gezeurt en heb haar tot nu toe nog niet gehoord. Sterker nog, madam ligt al de hele ochtend lam te wezen op de bank
dat vonden en vinden wij ook hoor. Maar een van onze katten maakt de deuren open dus aparte ruimte was geen optie, tevens plasten ze ' nachts gewoon in huis en wij willen dus geen kattenbak. (die eet de hond weer leeg) Maar gelukkig werkt het negeren van neg, gedrag erg goed bij jullie. Goed hoor, hoop voor je dat het binnenkort over is zodat je weer lekker kan gaan slapen.
onze katten deden hetzelfde maar niet buiten (want ze komen niet buiten) maar aan de keukendeur. negeren is moeilijk en zwaar maar werkt wel het allerbeste. Slecht gedrag negeren en goed bedrag belonen. succes meid
Ja hoor, gewoon wat meer aandacht geven. Ik heb hier zelf twee en eentje vraagt ook negatieve aandacht wanneer ze naar haar idee een tijdje te weinig aandacht heeft gehad. Inderdaad wat meer aaien enzo en het negatieve negeren. Je moet maar zo denken: voor je een kindje had kregen ze misschien meer aandacht, voor beesten (en vooral katten) is het ook een hele verandering. En katten staan er om bekend dat ze snel gestresst raken van veranderingen. Maar herkenbaar, mijn katten worden echt vervelend als ze even wat minder aandacht krijgen. Tsja wat dat betreft zijn het net kinderen hahaha. Succes!