Mijn man koopt ook graag alles nieuw en beter! En blijft ook net zolang zeuren over iets dat hij wil! En dat is vaak niet iets van een paar tientjes! Maar als dan na twee weken het geld op is, en we geen boodschappen meer kunnen doen is het mijn schuld! Tegenwoordig heeft hij dus geen geld meer mee en staat alleen op mijn rekening boodschappengeld! Dus ik ben degene die in charge is, want ik moet ook de rekeningen betalen en het oplossen en aanhoren als het geld op is! Dus kinderachtig? Jammer dan! Het is ook kinderachtig als je niet met geld om kunt gaan of bij je vrouw gaat drammen als je iets wilt hebben! En ja, mijn man kreeg vroeger alles wat hij wilde van zijn ouders! En het is dat ik gezegd heb dat ik het niet meer wil, maar als hij nu tegen zijn ouders zegt, ik wil.... Dan zouden we het in een week kunnen hebben! Dan maar kinderachtig, dat is altijd of beter als de schaamte dat je weer eens iets niet kunt betalen!
Ik heb ook zo'n man! Je zou toch eens wat op je spaarrekening hebben staan... Manlief was laatst al aan het kijken voor een nieuwe auto!!! Je raadt het al, dan zou de spaarrekening weer leeg zijn. Ik heb er dus een stokje voor gestoken
Nou, hier gaat het met ups en downs nu ... het is wennen, vooral voor hem. Hij wordt soms boos en verwijt mij vervolgens dan van alles. Maar later heeft hij ook wel weer door dat het zo ook niet verder gaat. Ik vertrouw hem met mijn leven als het moet, maar als het op geld aan komt, dan is dat een heel ander verhaal. Ik vind het echt een rotgevoel. Als wij liggende gelden hadden, en het werkelijk niet uitmaakt hoeveel geld er uitgegeven wordt, dan mag hij bij wijze van spreken zijn gang gaan, maar het kan gewoon niet. Maar goed, het komt wel goed uiteindelijk ... ik baal ervan dat het allemaal zo "kinderachtig" moet, maar het is voor een goed doel denk ik dan maar ..
Misschien kan je hem contant geld meegeven zodat hij ziet hoe snel het opgaat (pinnen gaat sneller) Hier is het wel grappig, mijn man werkt en ik ben thuis en ik geef mijn man zakgeld (hij is toch alleen maar onderweg bij onverwachte kosten heeft ie zakelijk pasje bij maar daar komt ie niet aan omdat ik al dat soort dingen regel) (ik reageerde op 1e post en zag nu inmiddels dat het al een tijdje geleden was excuse me)
Wij werken allebei en hebben allebei onze eigen rekening gehouden. En dan samen een huishoudrekening waar een vast bedrag er maand op komt van ons allebei. Wat mijn lieverd dus met zijn geld doet van zijn rekening, moet ie lekker zelf weten. Hij heeft in ieder geval meestal een halve maand geen geld meer is leuk, want dan kan ik hem trakteren. Haha. subtiele inwrijvingstactiek als vrouwlief trakteert.