zitten er even doorheen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door eline2014, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eline2014

eline2014 Niet meer actief

vandaag ben ik naar de huisarts geweest voor een klacht. Tijdens deze afspraak kwam ook onze kinderwens ter sprake.
    ik lijd aan een ziekte waarbij ik af en toe heel even een aantal seconden weg ben, lijk dan net even of ik slaap. ik heb dit zelf onder controle en vowl dit goed aankomen.
    Nu heeft de huisarts ons erg bang gemaakt, zij begon erover dat t missvien een onveilige situatie zou zijn voor een kind, en dat het consultatiebureau verloskundige/gyneacoloog er dan instanties bij zouden gaan halen... we schrokken ons kapot... we hebben ons leven goed op de rit, alleen ik heb dus wat ik al zei af en toe dat ik even paar seconden "in slaap val".
    we zijn nu dus echt erg bang dat mocht ik zwanger raken,wat er nu dan zal gaan gebeuren?!
    bedoel we zitten echt niet op instanties/pleegzorg etc te wachten.

voel me zo verdrietig.
    sorry weet niet wat ik met dit topic wil,maar moest het even van me afschrijven

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Jeetje lastig! Ik zou iig een andere huisarts zoeken want iemand die er zo over denkt zonder oplossingen te zoeken zou ik te kort zichtig vinden.

Kan je niet met iemand die jou ziekte kent erover praten? Zal vast wel iemand in t ziekenhuis zijn die hiermee bekend is?

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ach nou dat vind ik wel heel voorbarig van je ha. Zo'n vaart zal het vast niet lopen! Je bent ziek, geen incompetente moeder :(

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik kan me wel voorstellen dat het gevaarlijk is. Als je je kindje vast hebt of samen de trap af loopt ofzo...
    Heeft je huisarts niet aangegeven wat er eventueel aan te doen is? Kun je daar geen medicatie voor krijgen? Al zal dat tijdens een zwangerschap vast niet goed zijn....

Heel dubbel.. Een second opinion aanvragen?

5. eline2014

Ik ga ik inderdaad een andere huisarts zoeken.
    Verder woon ik gelijkvloers, dus geen gedoe met trappen.
    Wat ik ookal aangaf, ik voel het op tijd aankomen, en verder val ik ook niet en laat ik ook niks vallen.

6. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat raar dat je huisarts gelijk zo paniekerig doet.
    Gaat hem soms om epilepsie?

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Probeer je niet zo bang te laten maken door je huisarts. Je geeft aan dat je het zelf aan voelt komen, dus hebt de kans om je kindje veilig weg te leggen. Als hij of zij 1,5-2 jaar is dan vinden ze het ook heel "gewoon" dat dat kan gebeuren, ze weten niet beter.

Ik weet niet wat je hebt en hoeft ook niet verteld te worden, maar kijk even naar je kans op erfelijkheid enzo?

Gewoon lekker zwanger (proberen te) worden!

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Moeilijk iets van te zeggen of denken zonder echt iets te weten over wat je hebt. Ik denk zeker wel dat het iets is waar je straks rekening mee moet gaan houden, als je bijvoorbeeld met een onderzoekende dreumes op straat loopt en zo. Maar ik neem aan dat je niet de enige bent met deze aandoening. Misschien is er een belangen vereniging of anders gewoon direct andere moeders met deze aandoening, waar je terecht kan met vragen of tips.

9. eline2014

ik heb een soort van Narcolepsie, alleen dan veel milder. helaas is er voor wat ik heb geen echte diagnose.
    zat er al zover overna te denken om misschien de kinderwens maar te stoppen,maar dat is eigenlijk niet wat we willen...

10. mariska3010

mariska3010 Bekend lid

28 apr 2011
    509
    1
    16
    utrecht
    Wat een onzin!! En wat een vreselijke huisarts. Weet je zelfs al gebruikt een moeder drugs en drank roepen ze er nog niets bij. Ik geloof er helemaal niets van. Het beste is om je echt niet bang te laten maken hoor. En inderdaad per direct een andere huisarts zoeken en gewoon eens rondbellen en vragen bij de verloskundige en bij de gyn wat hun ervan vinden gewoon doen. Want ik denk dat ze er helemaal niet zo tegenover staan. Nou wijfie vind het echt erg voor je. Ik zou witheet zijn. Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat jullie kinderwens heel snel in vervulling mag gaan.
    Veel liefs.

11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Meid er zijn genoeg mensen die kinderen krijgen die zelf epilepsie / narcolepsie hebben.
    Ik zou een andere ha zoeken en vragen om doorverwijzing naar de neuroloog..

12. Lieve93

Lieve93 Lid

7 apr 2015
    83
    4
    8
    NULL
    NULL
    Hoi,

Weet niet of je er iets aan heb..maar een vriendin van me heeft epilepsie en heeft een klein hummeltje van 4 maanden.
    in het begin heel bang veel twijfels maar op n duur zeiden ze zelf "we gaan voor het geluk kiezen ;) )
    Nu moet ze uitkijken in bepaalde situaties.
    ze doet bijv. nooit de kleine in bad als ze alleen thuis is. En hun hebben een wiegetje beneden staan zodat ze niet met de kleine van de trap af moet als ze alleen is.
    Ze voelt de aanvallen opkomen en dan neemt ze de nodige maatregelen.. ze heeft 3 mensen onder de sneltoets van dr telefoon en zorgt altijd dat ze de kleine in de box legt.
    Hun vinden het ouderschap geweldig..en dat het af en toe wat moeilijk is nemen ze er voor lief bij..

Zou idd een andere h.a. zoeken die naar oplossingen zoekt ipv je zo te laten schrikken.

Ben niet heel bekend met nacrolepsie maar wilde je dit verhaal toch even vertellen om je misschien beetje te steunen.

xxx

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    een ha hoort idd juist met jou naar een oplossing te zoeken!
    vind het erg cru van je ha om zo te reageren.
    als jullie een kindje willen moet dat gewoon kunnen!

14. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met nacrolepsie is een kind prima te doen hoor, zeker wanneer je 1) het onder controle hebt/aanvoelt komen en tijdig bijv kan gaan zitten/liggen enz en 2) je hebt je partner waarmee je goede afspraken kunt maken en die je helpt.
    Je hebt tijdens je zwangerschap wat extra observatie zeg maar nodig omdat je nooit weet hoe je lichaam reageert op de zwangerschap (welke ziekte je ook hebt!) maar verder hoef je echt niet bang te zijn dat het AMK er mee gemoeid gaat worden hoor. Bespreek dit met een goede huisarts en desnoods in een zwangerschapswens-consult bij een verloskundige of gynaecoloog! Echt je hebt recht op een wondertje hoor!!! Laat je niet gek maken of je angst in boezemen. Succes!

15. eline2014

Bedankt voor al jullie reacties!
    Heb geprobeerd om een andere huisarts te zoeken,maar helaas nemen ze nergens nu nieuwe patiënten aan..

Maak mezelf echt helemaal gek, echt wat kan een arts je onzeker maken.

Deel Deze Pagina