IKEA roept lamp terug na dood kind

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Mama tuttebel, Dec 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    #1 Mama tuttebel, Dec 12, 2013
    Last edited by a moderator: Dec 13, 2013
  2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Verschrikkelijk!! Het is wel iets waar ze voor waarschuwen, nooit losse draden langs t bedje, maar lijkt me vreselijk als t je overkomt.

3. Child

Child Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,782
    216
    63
    Tja. Ongelukken kunnen gebeuren maar je weet toch wel dat een snoer niet dichtbij het bedje moet hangen en zeker niet los (je hebt van die haakjes waarmee je het snoer aan de muur kunt bevestigen)
    Wel verantwoordelijkheid voor de ouders vind ik.

4. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Wat een rare titel. Ik vind het nu lijken alsof de Ikea verantwoordelijk is. Maar dat zijn de ouders toch? Die moeten toch zelf bedenken dat ze de lamp op een veilige plek hangen..

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Wat verschrikkelijk als zo iets gebeurd. Maar lijkt dat de lamp niet wordt terug geroepen. Ze krijgen en service iets om de draad vast te zetten en advies lamp verder van het bedje. Lijkt ip niet iets mis te zijn met de lamp zelf. ...

6. Mama tuttebel

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    Nee lijkt me ook logisch? Zelfde met een hemeltje. Zitten die haakjes er standaard bij? Geen idee eigenlijk.

7. Child

Child Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,782
    216
    63
    Blijkbaar niet want die krijg je er nu wel bij na deze ongelukken.
    Misschien dat ze die nu standaard er bij doen.
    Maar het zijn gewoon van die kleine spijkertjes met zo'n plastic wit haakje eraan, elke bouwmarkt heeft het

8. Mama tuttebel

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    Inderdaad titel had even anders gemoeten. Is natuurlijk niet de schuld van ikea.

9. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,873
    5,151
    113
    Home
    vreselijk :(maar je moet natuurlijk ook nooit snoertjes of iets dergelijks bij het bedje plaatsen

10. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    kan aan mijn liggen maar ik moet eerlijk zeggen vind dit toch wel echt gewoon dom van die ouders tis toch nogal logisch dat je geen koorden draaden enz. in de buurt van je baby houd en al helemaal niet zonder toezicht.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik vind het nalatigheid van de ouder. wel erg dat ze daarvoor zo gestraft worden. allemaal maken we fouten en jammer dat dat soms een leven kost van een klein kind :(.

12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik heb zo'n lamp en er zit de standaard waarschuwing bij dat je de koorden vast moet maken aan de muur en er voor moet zorgen dat kindjes er niet bij kunnen komen.heel erg dat het is gebeurd maar ik vind niet dat het de schuld van de ikea is.

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik hoop maar dat Ikea er geen gevolgen van ondervindt, is niet hun schuld.

14. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,524
    1,025
    113
    Amsterdam
    Ja dat vind ik ook..lijkt nu net schuld van Ikea. Ik heb de lamp ook, maar hang hem niet bij z'n bed!

15. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

Jan 11, 2013
    464
    18
    18
    23 miljoen keer verkocht en 2x misgegaan.. Zegt genoeg, maar wel vreselijk voor de ouders natuurlijk :(

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Lompe ouders zeg..tjongejonge :x:(

17. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Dat ligt toch niet aan de lamp, het is toch algemeen bekend, ongeacht het type lamp of apparaat met snoer, dat je die nooit zo in een babykamer moet hangen/zetten. Arm kind en de ouders, natuurlijk is het wel heel triest, maar inderdaad, met een beetje gezond verstand kun je dat voorkomen.
    Die lamp hadden wij ook naast het bedje, met het snoertje in een gootje vast aan de muur.

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Ik heb ze ook... de bloemetjes, hingen aan de zelfde muur als het bedje stond maar had de draden bij elkaar gebonden zodat dochter er niet bij kon (of ze moet gogo gadget armen hebben) en het stond nog leuker ook dat al die draden los :)

Ik snap niet dat ouders daar niet bij nadenken... hetzelfde als koortjes van rolgordijnen e.d... deze hingen wij ook op een hoog haakje weg...

19. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Wat een harde reacties! Die ouders hebben niet slim gehandeld nee, maar mss zatd e lamp wel vast en is hij losgeschoten? En zo kan ik nog wel 1000 dingen verzinnen. Een ongeluk zit in een heel klein hoekje. Ik hoop niet dat die moeder hier leest hoe er over haar geoordeeld wordt, terwijl haar kindje in een kist ligt.

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Oh heel sneu zeg, ook wij hebben zo'n lamp maar de draden liggen boven op een plank vast.
    Arme ouders.

Share This Page