Ik word moeder

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Ytest, Dec 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Hier hebben we de laatste aflevering gekeken... poe wat heftig! Zat zelf ook te huilen...

Ben benieuwd naar de andere afleveringen, gewoon via RTL gemist?

Liefs,

2. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ja RTL xl inderdaad

3. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Wat een boeiend programma, en die laatste aflevering.. Pooeh wat heftig. Sowieso bij elke bevalling al tranen, maar nou gingen de sluizen helemaal open. (Hallo hormonen!) toch jammer dat er weinig op tv is over bevallingen, blijf het leuk vinden om te kijken.

4. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Net de laatste aflevering bekeken...

Poe ik moest echt hard huilen zeg, wat heftig!
    Zeker ook voor de Nederlandse vlos, die toch wegging met een goed gevoel, maar dat het toch helemaal mis ging! En die dochter! Zo sneu!

Gaan jullie wat doneren?

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb 10 euro gedoneerd.

6. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Ik heb al vaker wat gedoneerd aan Cordaid!

Maar wat ik niet helemaal begrijp en hopelijk kan iemand daar opheldering over geven, is wát doen ze precies met die 10 euro?
    Er wordt gezegd; Voor slechts 10 euro kan een vrouw veilig bevallen in het ziekenhuis... Oké, maar waar gaat die 10 euro dan naar toe? Is dat om het ziekenhuis zo schoon en veilig mogelijk te houden? Ik bedoel, als je in een hutje op de hei woont, om maar zo te zeggen, en hoogzwanger bent, hoe kom je dan alsnog op tijd in het ziekenhuis? Hoe willen ze de sterfte naar beneden brengen? Ik neem aan, dat ze die vrouwen niet al met laat ik zeggen, 37 weken op gaan nemen want "oh nu kan ze elk moment bevallen". Snappen jullie een beetje mijn punt?
    Ik vind het prachtig werk hoor, wat er gedaan wordt door Cordaid, alleen zie ik niet helemaal het nut van 10 euro doneren aan het goed houden/maken van een ziekenhuis, als de moeder niet gegarandeerd op tijd het ziekenhuis kan bereiken en alsnog thuis moet bevallen.
    Krijgen ze dan een ambulance oid, waarmee de moeder gehaald moet worden?

Nouja, hopelijk kan iemand er wat helderheid over verschaffen! ;)

7. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik snap zeker je punt, ik vond dit op de site van Cordaid zelf. https://www.cordaidmemisa.nl/wat-we-doen/#story2

8. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Dat had ik inderdaad ook al gevonden, maar ook dat verteld me nog niet echt van het hoe en wat tijdens (net na) de bevalling...
    Ik was al aan het zoeken naar een telefoonnummer zodat ik ze kan bellen om het te vragen, maar die kan ik ook zo snel niet vinden! ;)

9. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik ben ook wel benieuwd! Als je iets meer weet dan op de site staan laat je het dan weten?

10. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Ja, zal ik doen!

11. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Ik heb een nummer gevonden én gebeld. Alleen is het niet veel duidelijker geworden helaas. Ik stelde mijn vraag en die vrouw zei: Oh, dat is een moeilijke vraag, heb je een moment?
    Na een minuut of wat kreeg ik haar weer aan de lijn en vertelde ze dat alle informatie op de website staat. Ik gaf toen aan dat er op de website wél staat hoe het gaat tijdens de zwangerschap etc, maar niet over de bevalling of vlak erna. Ze moest toen weer met een collega overleggen, en helaas wisten ze het beide niet.
    Behalve dat er met de donaties meer voorlichting gegeven kan worden, maar dat zeg natuurlijk niets over hoe de bevalling verloopt. De vrouwen in Afrika, wordt het nut van bevalling in het ziekenhuis uitgelegd, maar daar blijft het helaas bij....

Dus, als je het mij vraagt; Heeft het niet zoveel nut, want als een vrouw niet op tijd in het ziekenhuis kan zijn is er dus niks veiliger aan, helaas! :(

Share This Page