Ik word nergens gehoord huilbaby

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door daantjenvt, 10 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels is onze kleine man al 17 weken en is er nog weinig tot niks veranderd. Hij is uitbehandeld bij de manueeltherapeut, er volgt alleen nog een na controle in okt om er zeker van te zijn dat alle blokkades weg zijn.
    Stond iedereen de eerste weken klaar om bij te springen, word dat aanbod ook steeds minder, begrijpelijk want ik zit ook niet zo te wachten om elke keer een hele nacht met een huilende baby van een ander te gaan zitten.
    Zelf zitten we er echt door heen, en gaan nu maar er vanuit dat het met acht maanden over is.
    Mocht iemand nog een tip hebben dan hoor ik het graag!! Osteopaat zijn we al geweest, die was na 2 behandelingen klaar en daarom zijn we naar een manueeltherapeut gegaan en die heeft alle blokkades weggehaald

2. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Lieve daantje, ik heb helaas geen goede tips voor je...ik wil je wel sterkte wensen. Ik vind het heel knap dat je het al zolang volhoudt. Misschien moet je even een nieuw topic opnemen bij baby en dreumes, misschien dat je daar nog tips kunt krijgen. Sterkte meid!

3. Loony

Loony Lid

13 jan 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Daantje,
    Onze dochter huilde ook erg veel in de eerste weken. Wij zijn uiteindelijk bij een vrouw in Meppel terecht gekomen. Zij heeft VEEL ervaring met baby's. Ze weet ze echt aan te voelen. Ze heeft veel werk op dat gebied gedaan. Zij is nu voor zichzelf begonnen.
    Zij doet aan bioresonantie waarbij ze met een apparaat kijkt naar de elektrische velden in het lichaam en ze kan zo zien waar er nog onrust bestaat in het lijf. Zo kan ze ook producten en voeding testen.
    Klinkt een beetje vaag misschien, maar voor ons heeft het gewerkt.
    Dochterlief bleek niet goed te reageren op heel veel soorten voeding (geen koemelkallergie oid), maar 1 soort biologische voeding paste bij haar! Toen we dat gingen gebruiken verdwenen al heel veel van de problemen. Daarbij een vast regime van de 3 R-en en we kregen een ander kind terug.

Waar jouw kindje ook last van heeft zij weet je ongetwijfeld veel te vertellen.
    Deze vrouw is wel wat spiritueel ingesteld dus ze kan ook veel aanvoelen van wat je kindje voelt. Maar vooral door de ervaring die ze heeft met baby's weet ze ze goed aan te voelen.

Toen wij bij haar kwamen was DL heel onrustig en huiliger en ze pakte haar uit de maxicosi en ging kijken naar hoe ze in de baarmoeder had gezeten door haar voorkeur in houding te volgen. Binnen no time lag DL helemaal in foetuspositie in haar armen en was ze in slaap gevallen.

Als je het even niet meer weet kun je haar wellicht contacten. Niet geschoten is altijd mis...
    Heel vervelend dat je er zo'n last van hebt.
    Je mag me pb-en voor de info over deze vrouw. Ik denk niet dat ik hier reclame mag maken...

groetjes en succes!

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Niet alles gelezen.. maar het kan niet aan de voeding liggen? KMA oid?

Sterkte.. Ik herken het..

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Heb je inderdaad ook op allergieen laten onderzoeken? Jeetje joh, ok heb echt medelijden met je. Ik kan er al niet tegen als mijn dochter 5minuten huilt, dus hoe moet jij je wel niet voelen.
    Geef je borstvoeding? Ik zou dan inderdaad stoppen met zuivel etc (er zit wel in veel kant en klaarpakjes ook koemelk verwerkt). Verder even geen eieren en soja nemen en kijken of het beter wordt. Dit zijn de meest voorkomende allergieen en als het daarna goed gaat, kun je langzaam opbouwen. De aziatische supermarkt kan een uitkomst zxijn. Kma komt daar veel voor dus wordt er veel kokosmelk gebruikt!

Geef je flesvoeding, dan wordt, bij bewezen kma, de voeding door de zorgverzekeraar vergoed. Het is het proberen waard toch? Als je de oorzaak hebt gevonden, kun je eindelijk gaan genieten van je kleintje.

Heel veel sterkte. Ik hoop voor je dat je snel een oplossing vindt

6. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Zo hé, dit is echt niet niets. Wat ontzettend moeilijk. Zoals al gezegd, een nieuw topic openen in Baby & dreumes, misschien zijn daar tips voor jou en je kindje.

7. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, vandaag word hij weer opgenomen in het ziekenhuis want de kinderarts vond het ook niet normaal dat een baby in deze leeftijd ook nog zo veel huilt/krijst. Hopelijk kunnen ze hem hier "leren te slapen"als er niks uit de onderzoeken komt. Dat verwacht ik eigenlijk ook niet. Anders zal ik eens een nieuwe topic openen. bedankt allemaal

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Maar hadden ze nu al naar allergien gekeken dan?

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.297
    23.429
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Sterkte Daantje!! Xx

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hopelijk helpt het. Het kan gewoon oververmoeidheid zijn natuurlijk en dan kan een verandering van omgeving heel goed helpen.
    Even uit eigen ervaring: we hebben gehad dat mijn dochter opeens bleef huilen, we kregen haar niet stil (bij ongeveer 8 weken). Dit was iets wat niet in haar normale patroon zat, dus eigenlijk niet te vergelijken met jouw situatie, maar het geeft wel hoop. Uiteindelijk viel ze toch in slaap en heeft ze heel lang geslapen. Daarna was ze weer de vrolijke baby die we kenden. Ze was overprikkeld geraakt door het ontwikkelingssprongetje en daardoor zwaar oververmoeid (inmiddels waken we daarvoor). Door het oververmoeide kon ze niet in slaap komen en bleef ze maar huilen. Het 'leren slapen' kan dus wel degelijk helpen!

Bovendien kun jij nu ook weer even bijtanken. Heel veel sterkte en hopelijk vinden ze nu de oplossing en kunnen jullie als gelukkig gezin verder.

11. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Wat vervelend! Hopelijk helpt deze opname.
    Kijkt de kinderarts hem ook goed na? Heeft hij geen last van zijn oortjes?

Heb je al wel contact opgenomen met dat steunpunt wat ik doorgegeven had? Al is het maar voor jezelf, om een beetje tot rust te komen.

Ik hoop echt dat ze jullie kleine man nu wel kunnen helpen in het ziekenhuis. Sterkte..

12. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, bedankt voor je reactie. Het steunpunt valt helaas niet in onze regio maar lijkt me erg handig als je daar in de buurt woont. ga toch eens opzoek of er hier in de buurt iets is.
    de huisarts wil het allemaal niet meer horen en die zegt: je moet hem maar een halve dag wegbrengen op je vrije dag??!!
    De opname heeft helaas niet veel uitgehaald, van maandag tot vrijdag is hij daar geweest, we hebben daar alle dagen geslapen, wat ook de bedoeling was, de KA heeft alleen de "basis" nagekeken dus oortje, keeltje en longen.
    Vrijdag mee naar huis genomen, 2 dagen ging het redelijk goed, en vanaf zondag zit hij weer in zijn oude huilpatroon. Dus weer terug bij af helaas, morgen maar weer de huisarts bellen denk ik

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan het niet zijn dat hij toch reflux heeft? Wat denk je zelf, zie je iets aan hem?

Je geeft aan al medicijnen voor reflux gebruikt te hebben, hebben wij ook gebruikt maar hier hielp het niet terwijl ze wel heel duidelijk reflux had. Of heb je niet het idee dat hij reflux heeft?

14. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Hoi daantjenvt. Ik heb alleen het begin en eind van je verhaal gelezen, maar vroeg me af of je in jouw buurt een wijkteam hebt. Dat hebben wij wel. Die zouden je misschien ook kunnen helpen.
    Ik hoop dat jullie snel de oplossing vinden. Heel veel sterkte.

15. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    #55 Zeilboot, 24 aug 2015
    Laatst bewerkt: 24 aug 2015
    Hoi,

Wat vreselijk zeg! Het trekt zo'n wissel op je relatie, je eigenwaarde en (on)zekerheid en de gevoelens tot je kindje. Als ik even uit eigen ervaring mag spreken en dan huilt jou kindje zo te lezen nog veel meer.

Ik heb niet alles gelezen dus misschien zijn het dubbele of achterhaalde tips of heb je alles al 10x geprobeerd...
    - strak 'schema' Het helpt misschien totaal niet hoor....maar na 90min. weer in het bedje en zo echt rust aanleren.
    - bed bij het hoofdeinde dmv. handdoeken onder het matras of blokjes onder het bed omhoog zetten. Ongeveer 15 cm verschil. Zodat bij evt. Refluxachtige klachten de voeding minder snel terug loopt.
    - groeit hij/zij goed?
    - evt. voeding indikken
    - 15 minuten rechtop houden na de voeding
    - eventueel in een puckababy Inbakerslaapzak of inbakeren.
    - een ergonomische draagdoek aanschaffen of lenen. Misschien geeft het dragen je kindje rust waardoor hij/zij helemaal rustiger wordt.
    - allergieën uitsluiten
    - een aantal uur wegbrengen naar een oppas. Jij rust en zo krijg je misschien meer erkenning dat hij/zij inderdaad erg onrustig is.
    En anders flink aan de bel blijven trekken en uitsluiten dat het niets medisch is.
    Veel sterkte

16. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.210
    1.870
    113
    Weet niet of je al bij een Manuele therapie of iets bent geweest.
    Heb je al gedacht aan kiss syndroom?
    Zoek maar eens op..

17. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Ik heb inderdaad ook gelezen dat het vaak verholpen kan worden door een osteopaat. Kiss syndroom. En je kunt ook 'gewoon' de pech hebben dat je baby huilt. Mijn broertje is van binnen naar buiten gekeerd, maar bleef huilen. Na een aantal maanden was het opeens over.
    Nogmaals; heel veel sterkte. Ik hoop dat je je hier wel gehoord voelt.

18. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi daantje,

Begrijp ik nou goed uit je laatste berichtje dat het in het ziekhuis wel beter ging met (niet) huilen en slapen? En dat het bij thuiskomst weer verergerde? Wat is er dan thuis anders dan in het ziekenhuis? Ander bedje, lichter of donkerder in zijn kamer, huisdieren, iets? Misschien dat je daar een oplossing in kan vinden.

Ik weet uit ervaring hoe machteloos je je kunt voelen. Mijn zoontje heeft ook lang heel veel gehuild. Met 8 maanden werd het iets minder en met 11 maanden ging het echt beter. Hij vond het ook echt niet leuk om baby te zijn. Wilde veel meer dan hij al kon. Zitten met twee maanden, staan met 6, lopen met 8 etc. nu is hij 10 en gaat om 9 uur naar bed enslaapt tot 9 uur de volgende dag. Het stopt echt ooit. Maar daar hen je nu nog bar weinig aan.

Heel veel succes.

19. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf geen kinderen dus zou je wat dit betreft totaal geen advies kunnen geven. Wil je wel heel veel sterkte en kracht wensen!

Bij ons op de afdeling stond het boek over de 'karp' methode. Misschien heb je daar nog wat aan?

Deel Deze Pagina