ik word niet goed van al die telefoontjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door daddys princess, 28 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik haal deze weer even omhoog, want ik wordt er ondertussen knettergek van, iedere dag krijg ik telefoontjes waarin als eerste wordt gezegd (niet eens "hallo, hoe is het met je?" neeee) "Is ze er al?", niet alleen ik, maar ook mijn man krijgt dit soort telefoontjes (terwijl hij gewoon aan het werk is :confused:). Ik ben helemaal nog niet uitgerekend, nog een week tot de uitgerekende datum! En dit gaat dus al twee weken zo... ik heb ZO'N spijt dat ik gezegd heb de 13e uitgerekend te zijn :( (en als ik niet opneem spreken mensen in paniek mijn voicemail in :(). Ik weet dat het goedbedoeld is, maar tig van dit soort telefoontjes op een dag wordt me weleens te gek.

En als ik dit eerlijk aangeef (bij sommige mensen echt 100 keer) krijg ik als antwoord: "Nou, het wordt tijd dat ze komt, want je hebt wel last van j hormonen he?"

GRMBL. :(

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Met onze eerste liep ik 15 dagen over, midden in augustus en het was stikheet. Als ik dan maar in de tuin ging zitten of wat wandelen, riep iedereen naar me: goh... heb je nu nóg niks?
    Zoooooooooow stom! Ze konden toch zien dat ik nog steeds met die dikke toeter liep! Ik baalde daar zo van!
    Met de tweede zei ik steeds dat ik achter in november was uitgerekend (was eigenlijk de 15e) en dan zei ik: plus nog een poosje overlopen, dus wie weet is het rond Sinterklaas er wel.

En toen kwam onze zoon zomaar 6 dagen te vroeg, dus al op 9 november!
    Iedereen (plus wijzelf) was stomverbaasd :confused:

Hoe we het deze keer aan gaan pakken, weet ik nog niet zeker, maar omdat ik diabetes heb, worden kindertjes dan vaak wel wat eerder gehaald dan 40 weken. Maar dat ga ik dus níémand aan z'n neus hangen, anders beginnen de telefoontjes en vragen al begin februari, terwijl we pas de 28e uitgerekend zijn. ;)

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, slim van jou Kisbaba, echt hoor, ik zou willen dat ik gezegd had dat ik eind november / begin december uitgerekend was, maar helaas, ben ik wel een beetje laat mee.

Het lijkt wel alsof mensen bang zijn dat we ze overslaan ofzo als ze eenmaal geboren is, dat ze niks horen. Wat willen ze dan, dat ik tussen het baren van onze dochter en het persen voor de placenta bel om te verkondigen dat ze er is? :confused:

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    tja, soms word je vanzelf ervaren in dit soort dingen ;)

5. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    heel herkenbaar.
    had ik in de laatste weken van ons eerste kindje ook last van.

een vriendin belde 2x per dag. Op een gegeven moment werd ik er zelfs bloed nerveus van! Wanneer de geboorte zou beginnen werd ik minder nerveus van als van haar!

kon de tel ook niet laten rinkelen want dan hoorde ik'm toch. we hebben helaas geen antwoord app.

Op een gegeven moment vroeg die vriendin of ik het soms vervelend vond dat ze zo vaak belde.
    Ik heb toen heel eerlijk gezegd dat ik er zelf dood nerveus van werd.
    Blijkbaar heeft ze dat dus erg persoonlijk opgevat en is het contact sinds dien veel minder...

jammer want dat was ook weer niet de bedoeling, maar 't ja wat had ik dan moeten zeggen "nee hoor, ik vind het heel gezellig?" De rest van de vrienden kring en familie liet me gelukkig een beetje met rust.

sterkte met die laatste gek makende lootjes ;)

6. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Zo herkenbaar!

De beste vriend van mijn man sms't elke ochtend of er al beweging is.......
    Ik word er gek van, naast het feit dat hij ook nog eens 's-ochtends vroeg sms't.

Van mijn schoonmoeder hoor ik nooit iets en nu bellen ze om de dag pffff.
    En als we niet opnemen is ze beledigd en de volgende keer als we haar dan spreken, denkt ze dat het al 2 dagen oud is ofzo.

Vannacht heb ik zelfs gedroomd dat ik bevallen was en meteen mijn kind moest afstaan aan het bezoek.............
    Staat het erg asociaal als ik de kleine de eerste 2 dagen aan niemand geef?

Ik vind het wel zielig voor mijn ouders, aangezien ik duidelijk heb gezegd dat ik gek word van die telefoontjes en zij wel naar mij luisteren en dus juist niet bellen. Zitten zij maar te wachten thuis...............

Liefs Wendy.

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik kan me wel voorstellen wanneer mensen elke dag bellen dat je er een beetje gek van wordt, elk dag is wel een beetje veel.

Maar stel dat helemaal niemand belt, dan wordt er een topic geopend dat niemand interesse toont ;)

Voor hetzelfde geld zit ik over 8 maanden hier ook over te zeuren hoor ;)

8. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Bij mij begint het nu al! Niet alleen met bellen maar vooral ook met smsen. Als ik niet binnen 5 minuten terug sms, dan hangen ze meteen aan de lijn om te horen of het er al is....... Ben benieuwd hoe erg het wordt als ik over tijd loop.

9. leeuwin

leeuwin Actief lid

20 okt 2006
    145
    0
    0
    Heey,

Ja ken het ook, via hyves, msn, sms en telefoon vragen ze me ohhh spannend nog niet...

Nee nog niet. Ik vind het nog niet zo erg, maar moet er meer om lachen hoe iedereen interesse in je toont.

Ik zeg of typ steeds terug jullie horen het wel.

x leeuwinnetje

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Het is zo herkenbaar! Ik was ook 2 weken overtijd toen ik werd ingeleid, nou al die telefoontjes daaraan vooraf, ik werd er gek van! sommige mensen vonden het idd nodig om 2x per dag te bellen, niet normaal meer. Kijk een beetje belangstelling is leuk, maar op een gegeven moment komt het echt je keel uit.

Ik heb de telefoon van mijn vader geleend en mijn eigen uit gezet. Zo konden alleen mijn ouders en mijn vriend mij bereiken en kon ik zelf wel bellen ,maar werd ik verder niet gebeld. Dat scheelde toch wel een hele hoop.

Wat ik ook zo erg vond is die mensen die dan zeggen, we zijn zo nieuwsgierig, we wachten al zo lang.. Ja, wat denk je van onszelf dan!

@wendyB: nee hoor, heb de kleine de eerste paar dagen ook aan niemand gegeven, behalve mijn moeder en vriend. (en kraamverzorgster, verplegend personeel natuurlijk)

11. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nee hoor Wendy, dat willen wij ook niet, met uitzondering van onze ouders bijvoorbeeld, en dan nog, het is jullie kindje hoor!

Ik ga het vandaag op mijn voicemail zetten dat de kleine nog niet geboren is, ik vind het hartstikke lief als mensen bellen, maar als ze alleen maar bellen om te vragen of ze er al is... nee, dat vind ik echt niet leuk... En idd, zeggen sommige mensen: Ik ben ZOO nieuwsgierig.. ja ahum, wij niet ofzo? :confused:

hahaha, ik ben blij dat het niet alleen bij mij gebeurt ;)

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in.
    M'n moeder bv, die heeft (terwijl ik 24 weken ben) nog nooit naar de baby of mijzelf geïnformeerd.
    Tot vanmiddag, toen viel ik haast van m'n stoel dat ze belde hoe het gegaan was (we hadden vanmorgen onze vijfde echo). :rolleyes:
    Dus ik geloof dat ik over belangstelling nooit zal klagen. Want je merkt pas hoe leuk dat is, als je het NIET krijgt.

Deel Deze Pagina