Hallo, Aankomende vrijdag heb ik een afspraak bij de anesthesist. Ik heb vorig jaar een half jaar naar de keizersnede een longembolie gehad. Nu spuit ik dus 0,3 fraxiparine 1x per dag als antistolling. De gyn heeft liever niet dat ik met 36 weken stop met spuiten en ga daar dus over in gesprek met de anesthesist. Aangezien de kans groot is dat deze baby ook weer niet gaat passen ( groot hoofd, klein bekken )is de kans dus groot dat ik weer een keizersnede krijg en ik begreep dat een ruggenprik dan niet mag. Natuurlijk wil ik graag normaal bevallen, maar de gyn geeft ook aan dat maar 60% van de vrouwen die eerder een keizersnede heeft gehad natuurlijk bevalt de 2e keer. En daar zitten ook de stuitkeizersnedes bij, dus eigenlijk is het procentueel nog lager. Nu ga ik dus in gesprek over of een geplande keizersnede, inleiding ( want dan is het minder lang stoppen met fraxiparine dan als ik met 36 weken al stop ) of toch alles zijn natuurlijke beloop laten gaan en dan maar hopen dat ik wel normaal beval want anders wordt t een volledige narcose. Mag ik van jullie, je eerlijke mening wat ik moet doen. Want ik kom er zelf niet uit, ook niet met behulp van de gyn. Wat zouden jullie aanraden.. dan kan ik dat meenemen in mijn afwegingen. Bedankt! Liefs Roos
hoi Roos ik snap dat het lastig voor je is. Ik kan je helaas niet een optie aanraden. De artsen geven je advies ivm met je voorgeschiedenis en je fraxiparinegebruik. Zet het op een rijtje, en kijk war je je het beste bij voelt. Het is jou wlijf en jouw bevalling. Het advies van de arts zou ik daarbij heel serieus nemen. Succes gewenst! Mirjam