Beste iedereen, Misschien een stomme obsessie van me maar ik sta elke dag op de weegschaal en ik word maar niet zwaarder en alle broeken zitten nog goed. Misschien komt het omdat ik gezet ben maar waarom kom ik nog niet aan? Het is toch niet goed als je niet groeit. Groetjes Corinne
ik begon wel vroeg een buikje te krijgen (me baarmoeder loopt 2 weken voor) maar pas vanaf 19 weken zag ik inene verschil op de weegschaal. en ondertussen zit er ruim 4 kilo aan dus maak je niet druk meid t komt goed
Hey, Je baarmoeder komt net pas boven je schaambot uit. Nu ga je heeeeel langzaamaan wat groeien. Maak je niet druk, je buik komt wel. Ik ben de eerste 12 weken 6 kilo afgevallen en sinds nu begin ik iets aan te komen. Dus de aankomende weken zal je nog niet (veel) aankomen en je buik gaat nu pas langzaam groeien.
Dan zal ik je vast moed inpraten, maar ik ben nu bijna 23 weken en zit zelfs nog 4 kilo onder mijn startgewicht... Ik begin een beetje een buikje te krijgen, maar als ik vertel dat ik vijf maanden ben, kijken ze me aan of ik het ter plekke verzin... Met het kindje gaat alles prima! Ze is actief, groeit goed en op de echo waren geen afwijkingen! Ik denk dat het inderdaad een stukje van je bouw is.
je hoeft niet aan te komen hoor, sommige vrouwen vallen alleen maar af, het zegt niks over of het goed gaat of niet
Zegt echt helemaal niks, dat je niet aankomt. En dikker? Je bent 13 weken, bij heel veel vrouwen is er dan nog niks te zien (bij mij ook niet), behalve misschien iets een bolling. Komt wel , maak je maar geen zorgen!
Ik ben nu 18 weken en ook nog haast geen buikje. De baby draait voortdurend dus hij heeft de ruimte, maar ik zou het wel heel leuk vinden als ik eindelijk iets zou zien!
hmm... nu ga ik zelf een beetje denken dat ik te veel aangekomen ben... ik woog voor de zwangerschap 55,5 kilo en nu met 25 weken 63.3 das toch best veel... en zon hele dikke buik heb ik ook weer niet
geen zorgen; die buik komt heus wel. hier kwam die al vrij vroeg (paste al vrij snel mijn normale kleding niet meer), maar was door de misselijkheid fors afgevallen (kilo of 8 wel). toen ik na een week of 13 weer kon eten, kwam dat er gelijk weer bij, maar op dat 'startgewicht' ben ik tot na 23 weken blijven hangen. nu ben ik ruim 34 weken, en is er zo'n 9 kilo bijgekomen. best OK dus, terwijl ik heus ook wel snoep enzo. maar: er is geen pijl op te trekken hoevele je aankomt en hoe snel dat gaat. een vriendin van me is bijv. ruim 23 kilo aangekomen, maar was dat na de bevalling al grotendeels weer kwijt. zegt dus niks. sterkte met uitbuiken!
De gemiddelde groei gaat ongeveer zo: week % totaalgewicht 0-12 0% 13-20 25% 21-30 50% 31-36 25% 37-40 0% Dus als je nog niet bent aangekomen heb je het heel netjes gedaan! En je mag trouwens als je wat gezet ben verwachten dat je minder dan gemiddeld aankomt. Je lichaam spreekt vanzelf je reserves aan schijnt. Dus maak je geen zorgen!
Hee meiden, Ik begrijp dat het waarschijnlijk voor wat onzekerheid zorgt als je weinig aankomt tijdens de zwangerschap, maar als alles uitwijst dat het goed gaat met je kindje zou ik zeggen: wees blij! Ik ben denk ik zeker 25 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap (ik heb geen weegschaal, dus precies weet ik het niet, maar eerder meer dan minder) en ik zit nu mooi met de gebakken peren. Dus bekijk het ook even van de zonnige kant: jullie zijn vast van die meiden die na de geboorte binnen een week hun oude spijkerbroek weer aankunnen. Ik ben al gelukkig als ik hem ooit weer aankan... (Het stomme is dat toen ik zwanger was ik moeders die over hun gewicht aan het zeiken waren altijd pestirritant vond. Wees blij dat je een gezond kindje hebt dacht ik dan. En dat weet ik ook heus wel. Maar ik ben wel een beetje bang dat ik nooit meer van dit moeke-lijf afkom en dat zie ik ook niet zitten...) Nou, in ieder geval veel plezier in jullie zwangerschap! Geniet ervan, maar niet te veel zoals ik! Lindangel
Niet helemaal mee eens, want je ziet toch overal (info websites, mijn VK) die verwachten dat je 1 of 2 kilo aankomt de eerste 3 maanden. Natuurlijk heb je nog niet echt een buik, maar je krijgt wel een klein babytje, vruchtwater en een kleine placenta, en natuurlijk wat extra vet. Geen buik zegt niets! Maar ik kan je ook geruststellen, ik ben nog steeds niet aangekomen! Hoe langer hoe beter, met je kindje heeft het nog niets te maken. Pas aan het eind zal de grootte van je buik ook iets te maken hebben met de grootte van je kindje, maar nu kun je daar vanuit je gewicht of grootte van je buik nog niets van zeggen. Je baby past nog prima in jouw buik. Ik begin de laatste dagen opeens een buikie te krijgen. Ik wilde het ook heel graag, maar je kunt het niet afdwingen. Je VK zal het je zeker zeggen als er iets met je kindje aan de hand is. Geen zorgen dus, en lekker genieten van de tijd dat je nog dun en licht bent.
Hier vandaag 16 weken zwanger en ook nog maar een klein buikje hoor. Stelt nog weinig voor, het lijkt meer een vetrand. Het zijn ook nog echt darmen want mijn baarmoeder zit er nog net onder. Volgens mij is mijn bm ook wat naar achter gekanteld dus misschien dat je het daarom nog niet ziet. Ben heel dun van mezelf dus had verwacht dat het wel eerder te zien zou zijn, maar helaas. Gelukkig maakt de kleine het prima! De verlosk heeft er ook niks van gezegd toen ik vorige week langs moest komen.
Wup maakt helaas niks uit hoe dun je ook bent. Ik ben ook heel slank van mezelf, maar bij mij begon je het pas te zien vanaf week 20 ongeveer. Daarvoor zag ik het al wel, maar leek meer alsof ik iets teveel gegeten had
@Cherrylein, ja zo ziet het er bij mij nu ook uit. Al zeggen de mensen die het weten al wel datz e een buikje zien. Maar nog van niemand die het nog niet weet de vraag gehad.
Bij mij begint het nu te komen. Heb het lang uitgesteld maar ik moet nu echt andere broeken hebben want ze passen nog amper dicht. Verplicht shoppen noem ik dat haha.
ik heb wel een buik ( zie album ) maar kom ook nog steeds niet aan. terwijl ik toch erg goed op mijn eetpatroon let en minimaal 4 keer per dag eet. ik snoep niet ofzo. ik ben wel 20 weken heel misselijk geweest en heb al de hele zwangerschap dunnere ontlasting. ik hoop ook dat het zo langzamerhand ophoudt en ik niet al teveel meer aan gewicht ga verliezen. met beebje gaat alles prima. hij doet het bij elke controle gewoon goed. hij groeit gemiddeld vertelde de arts vorige week nog.
ik ben bijna 19 weekjes en ben ook nog niks aangekomen! Ben van mezelf al gezet dus vind t helemaal niet erg en alles gaat goeed met de kleine! Heb wel een beginnend buikje, maar pas al mijn eigen broeken nog, wel met knoopje open hoor hihi