Ik word niet zwaarder/dikker.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Corinne348, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ik kon bij mijn eerste 2 zwangerschappen nog tot ruim 6 maand makkelijk op m'n buik slapen, hoewel ik bij mijn eerste zwangerschap 25 kilo ben aangekomen en bij mijn tweede 12 kilo.

Deze keer ben ik de eerste 3 maand behoorlijk misselijk geweest en zelfs 3 kilo afgevallen (van 76 naar 73 kg). Sinds een week of 4 zit ik pas weer op m'n startgewicht! :confused:
    Mijn buik echter (in tegenstelling tot de eerste 2) was met 13 weken al nauwelijks meer te verbergen en ik MOEST echt nieuwe broeken kopen! Wat bleek: de placenta ligt midden voor over m'n buik waardoor mijn buik al vroeg heel groot was.

Jij hebt waarschijnlijk de placenta aan de achterkant liggen. Dat in combinatie met zelf weinig aankomen, zou heel goed kunnen zorgen voor die wat plattere buik ;)

Geen zorgen maken! Kindje neemt wel wat íe hebben moet!

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Heeft hier ook lang geduurd hoor. Pas met 22 weken begon m'n buik echt te groeien en toen zat er ook ineens 4 kg bij :p

3. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik kwam ook niet veel aan pas later in de zwangerschap. Ik ben zelf in het totaal maar 8 kilo aangekomen. Was er ook zo weer af na mijn bevalling. Ben zelf vrij tenger van postuur dus voor mijn doen was 8 kilo al een hoop.

4. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Iedereen hardstikke bedank voor jullie antwoord. Ik weet wat ik ga doen ik ga de weegschaal in de schuur zetten en proberen te genieten van mijn zwangerschap. (is erg moeilijk hoor als je overal het negatieve in ziet)

Groeten
    Corinne

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Corinne, goed idee! Ik heb ook bewust geen weegschaal :)

6. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Ik ben nu bijna 19 weken en nog maar 2 kilo aangekomen en krijg nu ook wel een buik. ik ben heel slank van mezelf maar je bouw heeft er volgens mij niks mee te maken
    Geen zrgen maken dus

7. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Weet je wel wat raar is. Boven mijn navel tot onder mijn borsten ben ik wel vetter geworden maar niet waar het kindje (onder je navel ) hoort te zitten.

Wat zal dat zijn?

Groetjes
    Corinne

8. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik ben ook wat gezet en had mijn eerste zwangerschapsbroek rond de 25 weken pas aan.Ben in het begin afgevallen.pas toen ik 37 weken was zat ik 2 kilo boven startgewicht.
    Ben met de 37 weken ook bevallen en binnen 1 week was ik 10 kilo kwijt!
    En nu in totaal zo'n 15 kilo kwijt!

Dus door de zwangerschap ben ik flink wat kilo's kwijt.
    Is een beter 'dieet' als sonja bakker ;)

9. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    @ corrine, misschien omdat de baarmoeder het gewicht naar boven duwt omdat die moet groeien.
    Ben geen expert hoor, dus precies weten doe ik het ook niet!

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Zouden heel goed je darmen kunnen zijn. Op pagina 2 van mijn album zie je een foto van toen ik 4 weken zwanger was, m'n buik helemaal opgezet :D

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    corinne@ ik heb met mezelf afgesproken om 1 maal in de week op een vaste dag en tijd te wegen. wellicht zou je zoiets met jezelf af kunnen spreken. dan laat je het een beetje los en kun je toch op de hoogte blijven hoe het gaat.

12. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    hey hey

ik ben sinds mijn zwangerschap 5 kilo afgevallen.
    nu zit er een halve kilo bij dus nog 4,5 kilo onder mijn start gewicht.
    dus zegt niets hoor!

ook mijn buik is boven al dikker terwijl daar de kleine niet zit.
    ik had van mezelf al een klein buikje dus werd dat omhoog geduwd door de baarmoeder ofzo.
    weet het niet precies maar zoiets vertelde de verloskundige.

anders kan je het bij de verloskundige een keertje vragen als je langs moet.
    dan ben je er toch en dan ben je gelijk van je onzekerheid af!

succes met groeien en maak je niet dik he!

Deel Deze Pagina