Hey dames Ik heb een vreselijk irritante onregelmatige cyclus. Het lijkt wel dat we elke maand moeite doen, maar ofwel te laat na de vruchtbare dagen beginnen 'sexen voor het vaderland" ofwel te vroeg... Vorige maand had ik vanaf vrijdagavond en zaterdag 6 september een beetje bloedverlies, zondag niets, maandag ook niet, woendsag gewoon doorzetten van de menstruatie. Vanaf wanneer tel je dan bijv je cyclus? En dan ben ik nog eens lekker onregelmatig, maar zit altijd wel ongeveer aan de 35 dagen (32 - 35 - 42 - ...) Vandaag verjaard mijn ventje en hij zo lekker vrolijk: "anders moet je eens voor de gein een testje doen. Zou wel leuk zijn op mijn verjaardag een positieve test" maar omdat ik niets speciaals voel of zo, was ik er bijna van overtuigd dat het toch niets zou zijn. Ik wilde dan ook een teleurstelling uit de weg gaan. Maar langs de andere kant... het zou idd wel een leuke attentie zijn voor manlief. Dus toch maar stiekem vanochten testje gedaan en ... rara?! Negatief! Man, man, balen hoor! Zal dus deze maand ook weer niets zijn! Zoo klote! Zijn er tips van vrouwen met een onregelmatige cyclus over HOE je best kan vrijen? Ps vorige keer ben ik zwanger geraakt door hulp van engelen. Zijn er mensen die hier in geloven en die mss ook zo zwanger zijn geraakt? Het ging zo... Mijn oudere zus had een boek gekocht over engelen. Maar blijkbaar was er iets fout gelopen, enfin ze had dus iets anders verwacht als de engelenkaarten die ze in de bus kreeg. Ze belde me dus op om het eens samen te bekijken. Toen kwam ik op een bepaald moment op een pagina waar de naam stond van een engel die je kon aanspreken over vruchtbaarheid en zwanger worden. "let op! stond erbij: vraag enkel hulp aan deze engel als je zeker bent van je kinderwens! Het is onomkeerbaar" Tja, dacht ik... wat heb ik te verliezen? Dus ik zo stiekem, zonder dat mijn zus het in de gaten had, het tekstje opgezegd dat er bij het kaartje stond... en je gelooft het nooit, maar de maand nadien was ik zwanger! Raar, maar waar! Nu zou ik dit dus opnieuw willen doen...
Meid geef mij dat tekstje. Ik denk dat als je echt inzicht wil hebben wanneer je ei komt, je het beste ovu testen kan gebruiken. Dan heb je wellicht een idee wanneer je moet klussen om kans te maken op een zwangerschap. Ik zit zelf ook in die onzekere fase hoor. Na mijn MK ben ik 7 weken niet ongi geworden en heb al menige testen versleten. Helaas en ook wel gelukig werd ik vorige week vrijdag eindelijk ongi. Ik heb nu dus ook ovu testen omdat ik geen idee heb van welk cyclus ik uit moet gaan.
Je kunt ook gaan temperaturen, zo zie je of je wel een eisprong hebt en zo ja wanneer. En je moet uitgaan van de 1e dag waarop je bloedverlies hebt, dat is je 1e dag van de nieuwe cyclus. Hoewel, als het bij een drup blijft is het spotting. Wij houden er geen 3 dagen tussen om geen sex te hebben. Dus we doen het bijna de hele cyclus om de dag of elke dag of na 3 dagen. Zo heb je ook meer kans om zwanger te raken. Misschien zouden jullie het ook om de dag kunnen proberen?
Hey dames Dank jullie voor het antwoord. Ben eigenlijk het temperaturen en Ovutesten zoveel mogelijk uit de weg aan het gaan, omdat je er dan al snel 'te véél' mee gaat bezig zijn. Proberen hier ook gewoon om de 2 dagen, maar mijn ventje kan het niet altijd bijhouden. En dan is het al wel een keer dat we de 2 laatste weken voor de menstruatie veel minder sexen. En dat kan misschien de doorslag zijn waarom het niet wil lukken, maar ja... Je moet nog altijd met zijn 2-tjes zijn hiervoor, he? Ik heb mijn mannetje ook al duidelijk gemaakt dat we meer ons best moeten blijven doen, als we nog een 2 de willen... Ach we zien wel! Feit is wel dat ik het beu begin te geraken en mss gewoon terug aan de pil zou willen gaan! Alleen al voor de regelmaat van de cyclussen dan... Ik word gek van dat wachten iedere keer!
Hoi Jelly, Ik herken het wel hoor. Ben nu 3 keer ongesteld geweest na onze tweede dochter en die is nu 19 maanden. Een cyclus van 37 en 40. Dus dat is ook lekker! Niet echt uit te rekenen dus. Ik heb een banner van 39 dagen. Maar ik nu wel het idee dat ik een eerdere eisprong heb gehad. Wij klussen ook ongeveer om de dag. Met tempen en ovutesten wil ik ook nog niet beginnen. Dat kan altijd nog. Sterkte ermee. En wie weet misschien is het snel raak!. Grtjs Nanny.