Ovulatietesten: meekijken gevraagd

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by MissPeach, Nov 26, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissPeach

MissPeach Lid

Nov 25, 2021
    36
    14
    8
    Female
    Hi allemaal,

Ik zou graag jullie mening willen horen! Dit is de tweede maand dat we proberen voor een tweede kindje.
    Ter info: Normaal gesproken heb ik een cyclus van 27/28 dagen, waarbij mijn eisprong meestal op dag 14/15 is. Ik heb heel lang getemperatuurd waardoor ik weet dat mijn luteale fase vrijwel altijd 13 dagen is en mij ei springt de dag na de positieve test.

Nu was mijn laatste cyclus ineens 30 dagen (voor mij een uitzondering) dus een latere eisprong gehad terwijl mijn test positief was op cd 15. Tot mijn verbazing kreeg ik deze cyclus op cd 7 al vruchtbaar slijm. Omdat ik ook al ei-pijn kreeg op cd 9 ben ik vroeg begonnen met testen.

Nu lijkt het erop dat de test op cd 12 positief was. Ik ben blijven doortesten en naar mijn inziens is de test het donkerst op cd 12. Ik ben echter echt knallers van ovulatietesten gewend dus ik twijfel nu of ik deze als positief moet beschouwen. Ook was mijn ei-pijn het ergst op cd 12 en op cd 13 was de pijn weg.

Kan ik er vanuit gaan dat dag 12 positief was? We hebben het voor de zekerheid wel gezellig gemaakt op dag 12 en 13. Wat denken jullie?

Attached Files:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Aangezien je knallers gewend bent, zou ik juist zeggen dat je eisprong nog niet geweest is.

En vorige cyclus denk ik dat je eisprong toch echt op dag 17 was, en dan klopt je cyclus van 30 dagen met een lf van 13 dagen.

3. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Ik zou ook denken dat ie nog niet geweest is. Je kan ook deze onzekerheid loslaten en gewoon 2x per week vrijen gezien je al bewezen hebt zwanger te kunnen worden. Ik zie om mij heen meer vrouwen er onzeker dan zekerder van worden.. maar goed dat is een persoonlijke afweging

4. MissPeach

MissPeach Lid

Nov 25, 2021
    36
    14
    8
    Female
    Dankjewel voor jullie reacties!

Ik heb doorgetest t/m vandaag maar heb nog steeds geen mega positieve test (die donkerder is dan dag 12). Ze zijn intussen een stuk lichter, dus ik denk dat hij dan toch geweest is o_O

@RoGiJuLi Ik denk inderdaad dat ik vorige maand op CD 17 de eisprong heb gehad, wel balen want daardoor niet helemaal op het juiste moment het gezellig gemaakt.

@Minimensje83 Klopt helemaal wat je zegt! Ik zou het liever ook om de dag het gezellig maken maar mijn man werkt hele wisselende diensten waardoor ik hem soms 4/5 avonden/nachten niet zie. Ik werk ook fulltime maar dan 9-5 en we willen het wel heel graag waardoor we het echt moeten plannen. Is eventjes niet anders haha.

5. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Ochtenden, einde middagen … man je gaat nog creatief worden haha!

Share This Page