Ohja heel herkenbaar! Als wij lopen te bitchen op elkaar dan kan het enorm helpen als er 'grapjes' van gemaakt worden Door heel kinderachtig zo'n dingen tegen elkaar te zeggen ja. Haha dan moeten we altijd wel weer lachen
Volgensmij letten jullie ontzettend op elkaar. Teveel op elkaars lip misschien? Tijd om eens leuke dingen te gaan doen lijkt me. Apart of met elkaar... Tijd om je focus eens op wat anders te zetten ipv deze onbenulligheden. Goeie portie s*ks helpt hier ook wel hoor klinkt misschien plat en stom maar dan maak je wel weer dezelfde stoffen aan als dat je verliefd wordt! Jullie hebben natuurlijk ook best wat voor de kiezen gehad afgelopen tijd.
Was jij niet degene die zo liep te miepen omdat haar man 'maar' één week vrij had genomen in plaats van twee met kerst en oud & nieuw? Hoe ironisch... Ik snap je wel hoor, mijn vriend en ik zitten ondertussen ook al twee weken op elkaars lip en het begint onderhand ook wel eens tijd te worden dat hij weer aan het werk gaat. Moet er niet aan denken hoe dat straks moet als we beiden met pensioen gaan. Maar gelukkig is dat nog heeeeeel ver weg.
Misschien even echt tijd voor elkaar maken? Weer even tot elkaar komen, weten waarom jullie samen zijn.
Ik herken het gaan irriteren, al ben ik dan degene die zo vervelend gaat doen Ik heb het als we iets niet helemaal uitgesproken hebben of als ik ergens heel boos om ben, maar dit niet vertel. Bij mij heeft het dus een achterliggende reden...al is t natuurlijk erg kinderachtig en vervelend om zo te gaan doen.
Ach bolkje, klinkt eigenlijk heel gezond hoor, ook al voel je het nu niet zo... Wij hebben ook wel van zulke periodes en we kunnen er na een tijdje ook wel weer om lachen. Hier tussen de reacties stond ook een goede tip van om na te denken voor je er iets van zegt, of het wel waard is om hier weer woorden over te krijgen. Dat doe ik nu ook meestal. Jullie zijn zo'n leuk stel..hebben ook best een stressperiode gehad..misschien zijn het ook gewoon spanningen die eruit komen.
Ik denk dat jullie gewoon wat afleiding nodig hebben. Mijn vriend en ik gaan rond kerst vaak met mijn familie en een andere familie in een huisje zitten. Dan zijn we dus niet de hele tijd op elkaar aangewezen voor vermaak. Het klinkt misschien stom, maar het helpt echt. We kiezen er dan ook bewust voor om soms een dagje eens niet iets samen te doen. Of een keertje niet bij elkaar in de buurt te zitten tijdens het avondeten. Je kan ook gewoon niet alles samen doen, want dan heb je op een gegeven moment geen gespreksstof meer. Deze tweede week zitten we vooral thuis, waar we wonen is ook echt geen flikker te beleven rond deze dagen, dus ik merkte al gelijk dat we veel meer in elkaars irritatiezone zitten. Dat gaan we volgend jaar dus in ieder geval anders doen. (Paar dagen citytrip of iets dergelijks.) Succes!
Dat is niet leuk.. Kan het komen door de alledaagse drukte? Het is voor mij lichtelijk herkenbaar. Wij hebben periodes gehad dat onze agenda's overvol zaten waardoor we niet meer toe kwamen aan elkaar en elkaar dat ook konden ergeren aan dingen die echt nergens over gaan. Stress, vermoeidheid, noem het maar op. Wat hier dan wonderen verricht is lekker een avondje samen weg plannen, of als je de mogelijkheid hebt een hotel boeken. Ik snap dat je op dit moment denkt dat je daar echt geen behoefte aan hebt, maar het is het proberen waard? En inderdaad, met elkaar praten is en blijft heel belangrijk!
Ik heb alleen je begin post gelezen en ik moest lachen eigenlijk. Dit is zo herkenbaar wij hebben precies hetzelfde, laatst ruzie omdat ik het verkeerde pak pannenkoeken mix had gehaald.. Onze ruzies lopen vaak uit de hand en ook ik denk vaak aan scheiden (op dat moment) maar dit soort dingen zijn echt geen redenen om uit elkaar te gaan. Jullie zullen beide moeten leven en laten leven en elkaars dingen accepteren. Als wij samen vakantie hebben hebben we ook bijna elke dag ruzie, je zit teveel op elkaars lip.
Het is stiekem wel een beetje herkenbaar. Dat hebben we hier ook wel eens... Als ik de vrouwen van ZP moet geloven had ik al duizend keer mijn relatie moeten verbreken. Misschien is relatietherapie een oplossing, maar dan moet hij daar wel voor open staan. Inderdaad het open en eerlijk met elkaar blijven praten; gewoon eens af en toe kleine boeddha naar je (schoon)ouders brengen en samen op een date gaan etc. Soms kunnen wij elkaar hier ook niet met rust laten en zitten we continu op elkaars lip (te lang weekend, te klein huis, slaaptekort, nonchalante houding tegenover elkaar) en dan gaan we gewoon een avondje uit samen en wat leuks doen (eten, bioscoopje, een leuk tentje opzoeken) en dan weten we weer waarom we samen zijn. We houden wel van elkaar; we doen gewoon soms allebei irritant. Lekker belangrijk. Perspectief is eigenlijk gewoon de crux. Bekijk het in het juiste perspectief. En sommige eigenschappen van je partner zullen gewoon altijd irritant blijven. Ik zal altijd mee blijven zingen met mijn lievelingsmuziek en hij zal altijd elke keer weer opnieuw het wiel moeten uitvinden 'hoe om te gaan met ons kind', totdat ons kind oud genoeg is om het zelf te kunnen aangeven.