Ik word simpel van die papfles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kirst78, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Over dat laatste verschillen de meningen nogal...

Maar misschien zit 't 'm toch ook in de hoeveelheid en is 100cc gewoon voldoende voor haar?

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik denk dat het vooral dat laatste is idd dat 100cc voldoende voor haar is. Pap valt natuurlijk zwaarder dan gewoon melk. Verder ben ik zeker van mening dat Jasmijn niet te jong is, maar ieder zijn mening....

3. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze al aan de pap is? Ik begin nu pas met pap bij Zoƫ als vervanger voor 1 fles.......
    Waarom moet jasmijn pap drinken?

twinny

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Moet ik me daarvoor gaan verantwoorden? Pap is vanaf 4 maanden en ik wil dat zo, daarom.....

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    lijkt me niet dat je je hierover moet verantwoorden!

groetjes joyce

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Precies....
    Jesper krijgt ook al papfles hoor en hij smult ervan..sommige zijn er gewoon al klaar voor dan...en mama vindt het gewoon leuk!

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Het lijkt mij anders een normale vraag van Twinny. Die vraagt alleen maar waarom je een papfles geeft. Ik zou het ook kunnen vragen want ik heb geen pap gegeven dus heb geen flauw idee waarom je dat zou geven. Het Cb heeft het er ook nooit over gehad.
    Ik zie dus niet in wat daar verkeerd aan is en waarom je daar zo fel op zou moeten reageren...

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    En zo kun je zien dat moeders en cb's er anders in zijn.
    Hier vertelde het cb dat we konden beginnen met de papfles zeker omdat Isa veel honger had en de nachten steeds moeilijker door kwam dus ja pap erbij met nog geen 4 maanden.
    Ze zit met lengte boven de curve en met gewicht er net onder, een lange dunne spriet met erge honger.
    Dus dik word ze er nog niet van maar ze is nu wel een stuk vrolijker na een nacht goed geslapen te hebben.

Waarom altijd iemand ter verantwoording roepen? wat win JIJ daar mee? Voel je je dan beter?
    (algemeen bedoelt en niet persoonlijk hoor!)
    Maar zou de redenen wel eens willen weten.... want ben je beter als je geen pap geeft of beter als je wel pap geeft.... dan weten we als beginnende moeders eens welke norm je moet halen.

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nee ik voel me dan niet beter. En ik roep ook niemand ter verantwoording.
    Ik ben gewoon benieuwd omdat de hele pap-wereld voor mij onbekend is. Ik zou ook aan Twinny kunnen vragen waarom ze pap geeft. Heeft niets met leeftijd te maken, maar meer met de pap op zichzelf.

10. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    twas gewoon een serieuse vraag, omdat ik niet wist waarom je pap geeft. Twas niet kwaad bedoeld ofzo.
    sorry

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik geloof niet dat het hier om ter verantwoording roepen gaat.

Pap is iets dat MAG niet iets dan MOET.

En hoe je het ook wendt of keert, pap is bijvoeding. En sommige moeders zijn er eerder aan toe dan andere.

12. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    dirksmama daar ben ik het met je mee eens,pap mag en moet niet.
    zelf zijn wij ermee begonnen omdat onze boef met zijn voedingen aan het rommelen was, met de hoeveelheden bedoel ik dan.
    toen ben ik hem 's avonds pap gaan geven, puur om te kijken hoe dat zou gaan en of dat iets meer rust zou geven.

hier werkt het prima en nu loopt het weer als een trein met de voedingen.

kirst, ik hoop dat het nu inmiddels iets beter gaat met de fles, en misschien is 100ml wel genoeg voor jasmijn,

joyce

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tuurlijk het mag het moet niet, dat is duidelijk.

..... ik geloof dat sommige kinderen er sneller aan toe zijn.
    Ik kan pap namelijk al lang eten en slaap er gedij er niet beter of slechter door, het welzijn van je kind staat voorop bij de keuze van voeding.
    Nu lijkt het wel of ik (en andere moeders) een papfles geef/geven omdat ik/wij het leuker zou(den) vinden als melk.... flauwekul mijn inziens.

14. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Tern eerste wordt er nu helemaal niet meer gereageerd op wat ik nu eigenlijk vroeg. Dus denk dat ik het hier maar laat sluiten. En Twinny, het is niet zozeer persoonlijk naar jou toe bedoeld, maar soms word ik zo moe van antwoorden van anderen die niks met mijn vraag te maken hebben. Dus van mijn kant sorry als ik te fel heb gereageerd. Des al niet te min geef ik Jasmijn gewoon nog haar 4 voedingen en wilde ik gewoon eens kijken hoe het haar vergaat. Was slechts nieuwsgierig of meerdere hetzelfde "probleem" hadden of dat ik hier anders in was. Het is voor mij ook nieuw, en ik hoef natuurlijk niet altijd het wiel opnieuw uit te vinden. Vandaar dat ik mijn vraag stelde hier op het forum.

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb ook dodie flessen. Idd de papspeen werkt hier ook niet. Ik heb er zelf een heel klein gaatje van geknipt en nu gaat t wel!

16. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ok, nou ga dat maar eens proberen dan :) Bedankt.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Een hele stomme vraag misschien (en voor hetzelfde geld heeft iemand anders hem al gesteld.. :) )maar heb je de Papspeen van Avent al geprobeerd?

Ik zag wel dat je avent spenen hebt gebruikt. Die werken nl niet met pap omdat van die spenen de gaatjes niet groter worden met leeftijd. Er zitten juist meer gaatjes in, van dezelfde grootte.. Daar krijgen ze echt met geen mogelijkheid pap doorheen... Dan zuigt ze alleen de melk eruit, en de pap (inmiddels 1 dikke brij) blijft achter...

(als je dit al hebt geprobeerd kun je deze post als niet verzonden beschouwen) :D

18. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier werkt de 3standen speen van avent wel, gewoon op standje 1.
    maar ik moet dan wel tussendoor af en toe schudden zodat niet alle pap naar beneden zakt.

joyce

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Overigens is dat naar beneden zakken van de pap over als je over gaat op de opvolgmelk.. Op de een of andere manier verdeeld die beter.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tussendoor de fles schudden doet ook wonderen.

Deel Deze Pagina