Ik word soms gek over mensen hun gemoei over hond en de baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Winter, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winter

Winter Actief lid

5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    hey efkes vraagje:

Eind september begin oktober is het zo ver dan zal ons eerte beebje er zijn.
    Maare we hebben een hond (een Golden Retriever van 1 jaar)
    Hij is ontzettend lief en we bereiden hem al hier en daar voor op de komst van de baby, we praten er over, tonen wel eens mijn buik, de wieg en en het park staat hier al in de living, kortom we willen het goed doen.

Toch krijgen we verschillende reacties van vrienden en familie:
    Het gaat van: - "Goh een hond met een baby dat zou ik niet zien zitten"
    - "Je hond zul je zeker moeten wegdoen als de kleine er is"
    - "Amai da zal niet goed aflopen"
    Tot: - "Veel succes, hond en baby zullen zich wel aanpassen"
    - "Oh, leuk, je kindje zal zeker een goed maatje hebben"

Pfff soms wordt ik er gek van vooral van de mensen die er negatief over denken....

Liefs van mij ***

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja dat herken ik.

Neus de lucht in en lekker laten kletsen.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.495
    113
    Lekker laten kletsen hoor meid.

Hier gaat het ook heel goed terwijl onze hond al 10 was toen de kleine geboren werd en wij dus verwachtte dat hij er wat meer moeite mee zou hebben, hij was tenslotte al 10 jaar alleen bij ons.
    Nou niets bleek minder waar, Kylian speelt nu gewoon op de grond en Jacky ligt dan lekker in zijn mand.
    Af en toe komt hij voorbij om even te kijken hoe het gaat en dan krijgt de kleine man een lik.
    Etenstijd is geweldig want er valt tegenwoordig altijd wel wat op de grond.
    Koekjes worden op de grond gedumpt wanneer meneertje er geen zin meer in heeft.
    En deze week heeft hij zijn eerste woordje gezegd.
    En het was geen mama of papa maar JEEJIEE (juist ja Jacky) en de hond luisterd er ook nog naar :)

Groetjes Anita

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik vind ook dat als je de hond vanaf het begin betrekt bij het nieuwe wat gaat komen er weinig aan de hand zal zijn. ik heb echter bij een vriend van mijn gezien dat de hond (Golden Retriever) wel een beetje jaloers was op de baby en niks snapte van al het nieuwe om zich heen. hij deed zo alleen bij hun 2e kindje want van de eerste is hij het beste vriendje. ik zou nooit een hond alleen laten bij me kindje maar ja dat is natuurlijk gewoon een moederinstinct.

o tip van dierenarts: overal waar de hond niet aan mag komen insmeren met wat babylotion. als hij er aan komt bestraffen en als hij het negeerd belonen.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Denk eraan om de hond ook nog aandacht te geven als de kleine er is! Vaak gaat alle aandacht opeens naar de baby uit (logisch) en dan kan de hond wel jaloers worden. En inderdaad: nooit een klein kind alleen laten met een hond, maar dat spreekt vanzelf.
    Voor katten wordt wel eens aangeraden om voor de komst van de baby vast een cd met baby gehuil te draaien. Dan is het 'lawaai' er al voor de baby. Maar ik weet niet of dat ook voor honden geldt.
    Ik kan me voorstellen dat het heel wat irritatie oproept als mensen gelijk aannemen dat je de hond wegdoet! Je neemt toch niet voor niets een huisdier? En golden retrievers zijn echte gezinshonden!

6. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    maak je niet gek meid! wij hebben 2 goldens en een herder tussen de 2 en 4 jaar en gaat prima :D !

7. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    hier gaat ook prima wij hebben een reu van 2 jaar rottweiler/ boerboel

je word inderdaad gek van dat bemoei ermee maar gaat vanzelf over als je kleine er is hier wel gelukkig

8. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Onze overburen hebben twee van die pitbull achtige honden en dat gaat geweldig als onze dochters met elkaar aan het spelen zijn.

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ach,

ik heb een kruising Friese Staby en Jack Russell, plus een stokoude kat en een baby op komst - tegen mij durven mensen geen advies te uiten, want nu ik al 17 jaar werk in een dierenasiel weet men wel beter: de beessies zijn me lief!

En als er weer een schele, magere kat op o-poten zit die tegen de 20 jaar loopt, neem ik hem/haar er toch wel bij :)

10. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    mensen willen zich graag met een baby bemoeien...
    Wij hebben geen hond, maar krijgen veel bemoeienis van vreemde mensen om werkelijk helemaal niets! :(

11. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    waar bemoeien die mensen zich mee?
    Ik vind het juist zo zielig voor de hond, hoe vaak staan ze niet op marktplaats wegens "allergie"?Kind erin, hond eruit!?

Nee hoor, gaat prima samen, hond goed betrekken, en na de geboorte van jullie beebje niet de hond vergeten, hij is natuurlijk veel aandacht gewend, dan ook voldoende aandacht geven.Enige is, nooit hond en kind alleen laten, maar dat lijkt mij wel logisch,

Ik spreek uit ervaring, ik heb 9 ! honden, 8 jack russell's, en een Duitse Herder.

12. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Goh wat herkenbaar. Hier werd door sommige ook gelijk gezegt van oh nu gaat de hond natuurlijk weg nu je zwanger bent nou ik gelijk van Nee natuurlijk niet onze hond hoort bij ons gezin. En dan word er toch naar je gekeken van ben je wel goed of zo?
    Nu nog vragen mensen constant of het nog wel wil met onze Berner en de kleine en of het wel goed gaat.

Het gaat hier super met een berner en kind die 2 zijn dikke vriendjes en zijn constant bij elkaar en als ze elkaar ff niet zien dan zoeken ze elkaar weer op. En Yeline leert nu ook hoe ze met dieren moet omgaan en dat ze lief moet doen....

13. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    hier gaat het ook prima hoor

ik heb zelf 2 honden

een dalmatier en een tzi tsu (weet niet hoe je het schrijft)

de dalmaat is gewoon een sukkel die had totdat tycho 2weken was helemaal niets door

alleen het kleine hondje wilde er steeds naartoe, we hebben dit ook toegelaten om ze te laten wennen de grote erbij geroepen maar die kwam meteen met een bal aanzetten zo van gezellig die komt met me spelen die had werkelijk geen benul ervan

en ja wij kregen ook de meest rare dingen naar ons hoofd maar hier zijn ook de honden een deel van het gezin en die gaan er niet zomaar uit. de honden verdragen ook alles van tycho hij trekt ze aan de staart en 10minuten later gaat ie tegen hem aanliggen (vooral de grote) ze zijn stapeldol op elkaar en ik had niet anders verwacht

14. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb toen ik met mijn hond én mijn baby in het tuincentrum was ook eens iets meegemaakt. Een vrouw knielde voor mijn hond en aaide hem... terwijl ze tegen hem zei 'Ja jongen, jij komt nu op de laatste plaats'... Ik was hoogst verontwaardigd, ik zei 'Hij hoort nog net zoveel bij ons hoor'... Die vrouw antwoordde: 'Toch komt hij op de laatste plaats, zo gaat dat altijd'.

De brutaliteit! Er was ook helemaal geen aanleiding toe, ik stond gewoon af te rekenen bij de kassa!

Jouw hond merkt echt wel dat jij zwanger bent hoor, dat weten ze heel goed. Ze merken dat er iets gaat veranderen en de ene hond is de andere niet. Die van mij gaf duidelijk aan te merken dat er iets spannends stond te gebeuren. Hij was aanhankelijker en soms zelfs een beetje onzekerder dan anders. Ik heb hem niet anders behandeld, ook juist niet betroeteld, gewoon zoals altijd. Om niet zijn angst of onzekerheid te bevestigen.

Toen Joey zich aandiende en ik uuuuuuuurenlang weeën had, hoorde ik van mijn moeder dat hij heel onrustig was beneden. Onze hond komt niet boven, toen dus ook niet. Uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis bevallen omdat het thuis niet meer ging, en ik moest blijven met Joey. Toen ik thuis kwam en op bed geïnstalleerd lag, hoorde hij Joey huilen, en ik weet zeker dat zo'n hond de hele aanwezigheid van zo'n baby voelt/ruikt. Ik heb hem boven geroepen op een rustig moment. Hij wist niet hoe snel hij boven moest komen, rende mijn slaapkamer in en ik heb hem Joey helemaal laten snuffelen. En dat terwijl hij normaal ABSOLUUT niet naar boven komt, hij denkt namelijk dat hij in bad moet als hij boven moet komen :) Hij kwispelde er druk bij, en na een paar minuutjes was het al goed. Zijn nieuwsgierigheid was beantwoord, en hij ging weer naar beneden. Hij is daarna nooit weer boven geweest.

Ik probeer mijn hond niet buiten te sluiten, ik denk dat dat het belangrijkst is. Geef hem niet het gevoel dat hij zijn plaatsje in de rangorde af heeft moeten staan aan de baby. Dan kan er niets fout gaan. Ik steek mijn hand voor mijn hond in het vuur... maar ondanks dat, laat ik hem geen seconde alleen met Joey. Ik weet zeker dat hij hem niets doet, maar ik wil het gewoon niet uitproberen.

Het gaat goed zo ;)

15. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    :confused:

ach ja ieder zijn hobby, dan woon je zekers ook wel groot ofnie?

tja ieder moet voor zichzelf weten hoe of wat met de hond!
    Maar heb altijd wel een hekel aan mensen die roepen..

maar mijn hond doet dat niet.!

kind & hond nooit alleen laten!

16. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    je hoeft je er niet druk om te maken hoor.
    ik had 2 honden en 4 katten en het is altijd goed gegaan.

het eerst pakje wat mijn zoontje gedragen had heb ik toen aan de honden gegeven zodat ze de geur van de baby in de neus hadden.
    het klinkt raar maar ik heb ook een aantal poepluiers aan ze gegeven,zodra ze daaraan snuffen evt likken zit het goed en is de kleine geaccepteerd!ik had de tip van mijn zus die had ook 2 honden bij de geboorte van haar kinderen

17. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja mijn vriendin heeft dat ook gedaan met de honden van haar moeder.gewoon die poepluiers meenemen en oplaten eten geloof ik. :oops:

18. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    vreselijk ja wij hebben een ontzettend liefe rottweiler echt een scheet! iedereen die ons er even aan herinnerd dat het een rottweiler is en dat die niet te vertrouwen zijn. terwijl rottweilers juist lief zijn voor kinderen het is alleen zo dat ze heel beschermend worden en weleens gemeen willen worden tegen mensen die bij de kinderen komen. nu onze kleine meid er dan eindelijk is gaat het echt super! onze hond vind alles wel prima en komt ook iedere keer even snuffelen bij noa. kortom hier zijn er absoluut geen problemen met hond en kind!

19. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    o ja ik heb haar trouwens geen poepluier gegeven of iets! ik heb haar gelijk laten snuffelen aan de beentjes van de kleine en aan haar dekentje.

20. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Senna,

Begrijp je berichtje niet helemaal, ik lees het als dat je er tegen bent, honden met kinderen?

En ja, ik woon groot, met veel grond.

Ik zou ook nooit zeggen "mijn hond doet dat niet", heeft gewoon te maken met gezond verstand, je moet de hond opvoeden, maar ook de kinderen. Bij ons weten beide heel goed wat kan en wat niet kan.De kinderen weten dat ze de honden niet mogen plagen, of pijn doen. Ik ben er ALTIJD bij.Ik ben blij dat ik mijn kinderen kan opvoeden samen met dieren, ze leren er veel van.

groetjes Patricia

Deel Deze Pagina