Ik word soms gek over mensen hun gemoei over hond en de baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Winter, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Pffff. nou zeg...wat kunnen mensen toch een commentaar geven over je eigen gezinsleven met huisdieren. Ik ben zelf opgegroeid met een duitse herder, 5 katten. 2 konijnen en 2 vissen. Er werd al gelijk duidelijk gemaakt waar hun plaats was en er zijn nooit problemen geweest. Ga idd op je gevoel af en laat je geen gekke dingen aanpraten.

2. Shirleyke

Shirleyke Actief lid

Lekker laten l*llen

Wij hebben 3 berner sennen honden en toen ik bekend maakte dat ik zwanger was begon iedereen gelijk over
    de honden wegdoen, spuitje geven of buiten in een ren :evil: :evil:
    Nooit van mijn leven, mijn berners horen bij ons en blijven gewoon in huis zoals ze gewoon zijn.
    Ik praat héél veel tegen mijn dieren en bereid ze dan ook voor op wat komen gaat.
    Ik laat ze aan mijn buik ruiken, toon baby kleertjes, laat ze kennis maken met allerhande geluidjes en zo...
    Dat komt zeker goed ;)

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    o wat herkenbaar alleen hebben wij 5 binnenkatten . enne nee geen groot huis maar ze hebben allemaal hun eigen plekjes dus het kan allemaal makkelijk.

maar het merendeel van de mensen gaat er vanuit dat de katjes de deur uitgaan omdat de kleine komt. no way!
    we zullen de katjes niet op de babykamer laten als de kleine huilt, deur dicht. maar verder mogen ze er altijd bij zijn.
    we willen juist dat de katjes er bij betrokken zijn , of ze moeten er niets van willen weten dan is het ook goed.
    ben blij dat mijn vriend en ik het allebei postitief inzien en niet schrikken van een kattenhaar hier of daar! en dus ook niet bang zijn dat het dadelijk niet goed gaat!

maar wat word je af en toe simpel van al dat commentaar!
    mensen zien niet in dat de dieren juist een rijkdom zijn voor die kids!

liefs

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    o wat herkenbaar alleen hebben wij 5 binnenkatten . enne nee geen groot huis maar ze hebben allemaal hun eigen plekjes dus het kan allemaal makkelijk.

maar het merendeel van de mensen gaat er vanuit dat de katjes de deur uitgaan omdat de kleine komt. no way!
    we zullen de katjes niet op de babykamer laten als de kleine huilt, deur dicht. maar verder mogen ze er altijd bij zijn.
    we willen juist dat de katjes er bij betrokken zijn , of ze moeten er niets van willen weten dan is het ook goed.
    ben blij dat mijn vriend en ik het allebei postitief inzien en niet schrikken van een kattenhaar hier of daar! en dus ook niet bang zijn dat het dadelijk niet goed gaat!

maar wat word je af en toe simpel van al dat commentaar!
    mensen zien niet in dat de dieren juist een rijkdom zijn voor die kids!

liefs

5. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hahah zo heb ik een oud vrouwtje hier lopen! die is gek op mijn kat, en weet dus sinds kort dat ik zwanger ben!

het eerste wat ze zegt je kat mag wel bij mij..
    whahahah ik keek haar echt stom aan..
    stel je voor als de beeb allergisch is, ga ik dat eerst aankijken hoe ik dat ga oplossen.. en als er echt niks aan te doen is maar dan ook helemaal niks, doe ik haar nog liever bij mijn schoonmoeder..
    zodat ik zowiezo elke x bijd er kan kijken wanneer ik wil!

haha vond het wel een goeie

6. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    wij hebben ook ene hond en het gata syper

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Je kunt ook op latere leeftijd allergisch worden hoor.
    Mijn hubby had een kat toen hij nog thuis woonde. Na 8 jaar is hij er allergisch voor geworden. Is opgebouwd gedurende die 8 jaren. Dus het kan idd, dat er een huisdier wordt weggedaan vanwege allergie!
    Voor de kat is het allemaal goed afgelopen hoor. Mijn hubby en ik zijn gaan samen wonen en de kat woont nog lekker thuis :D.
    (Ben zelf ook erg allergisch voor katten, maar ik ben dat al mijn hele leven.)

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    wat patries38 ermee bedoeld is denk ik dat mensen dat gauw als excuus gebruiken omdat ze de hond niet meer willen.

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Wij hebben ook een hond thuis, een heerlijk eigenwijze Beagle. Deze was er al voor de kids kwamen, en o wat heb ik mij moeten verantwoorden. Het zou nooit goed gaan en zeker niet met een Beagle deze vraagt te veel aandacht en moet zeker wel 4 uur per dag lopen dat lukt nooit etc etc. Het gaat al 4,5 jaar prima. Inmiddels zijn er twee kids en de derde is op komst. Geen teken van jaloezie en hij krijgt echt zijn aandacht en beweging wel. Trek het je niet aan en doe lekker je eigen ding. Vaak zijn het mensen die zelf geen hond of zelf geen kids hebben die zoiets zeggen.

Tuurlijk er zijn altijd mensen die hun huisdier weg doen omdat er een kind op komst is. Gelukkig maar want die mensen zijn geen dieren waard. Sorry maar begin niet aan een dier om hem vervolgens te dumpen als het te lastig word. Een hond of kat heb je voor jaren.

10. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij hebben ook een hondje een jackrussell nog wel :p
    Op het begin was hij een beetje te enthousiast en ging vaak blaffen.
    Nu valt het allemaal reuze mee, alleen als iemand ander de baby oppakt, houd hij diegene de hele tijd in de gaten.
    De gouden regel: duw je hond niet steeds weg als hij naar de kleine toe wilt, maar laat hem een beetje snuffelen(natuurlijk moet je de baby wel vasthouden en niet op de bank leggen ofzo)

Ik heb hier een link http://home.hetnet.nl/~n.sie/inhoud18.html

11. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tja..ik zou me er persoonlijk niet mee bemoeien, wij hadden toen Valentino geboren was zelf ook een hond een Bull Terrier genaamd Kai een heerlijk lief dier en het ging prima..Jammergenoeg hebben we haar in moeten laten slapen, ze was echt op maarja 14jaar is voor een Bulletje ook wel een erg respectabele leeftijd..

Waar ik me wel dood aan erger zijn van die mensen die niet goed nadenken over de combinatie kindje/hond, een kennis van mij heeft ook een kleintje en een hond en die gaat gewoon naar boven terwijl t kindje in de box ligt en de hond (net een jaar geweest,echte puber dus) is gewoon in de kamer hier erger ik me dus wel dood aan! dat is dus vragen om problemen in mijn ogen...

Wij nemen zelf bewust nu geen hondje meer, omdat (in mijn ogen) 2 kindjes Valentino en een puppy nu even te veel van t goede is, daarbij gaan we steeds meer een dagje op stap met Valentino naarmate hij ouder wordt zal dit nog wel vaker worden en tja dan zit je dus met een hond..

12. sim

sim Niet meer actief

wij hebben twee honden, ééntje is in huis (jack russel) en de andere is een herder-husky die zit overdag buiten in de ren. de jack luistert beter en die andere is nogal eens eigenwijs en staat heel dicht bij de natuur (*qua gedrag) dus ik kan soms niet inschatten hoe hij zal doen. maar ik zal nooit zeggen hij doet niks.

vind het ook heel eng als mensen hun kind en hond alleen laten. een aantal jaren terug was in het nieuws een golden retriever die ze hebben laten inslapen omdat ie een kind had gebeten, toen ie dood was ontdekten ze allemaal nietjes in het oor van de hond....logisch gevolg dus het bijten. kortom kind en dier alleen is van beide kanten niet te vertrouwen.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ben benieuwd hoe het hier straks gaat met de poesies plus een kleine :)

en wat ik me afvraag.. wij zijn beide lichtallergisch voor katten...hoe erfelijk is dat?

14. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik ken dat ook mensen die het allemaal goed bedoelen. :rolleyes:
    ik maak zelf altijd de opmerking: "ach ja we zullen wel zien hoe het dan gaat, maar het is wel zo gaat het niet dan gaat degene weg die er het laatst is bij gekomen" tuurlijk is dit een geintje en zal noooooit een baby weg doen voor de hond. maar de mensen zijn dan wel even stil!

15. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    Precies, en erger nog: de hond die nergens om gevraagd heeft zit te vaak alleen, wordt lastig, krijgt op zn donder omdat mensen niet goed hebben nagedacht van tevoren.
    Respect voor je beslissing Sientje, er zouden meer mensen zo moeten denken!

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wij hebben 2 honden, 2 labradors en ze moeten erg aan de situatie wennen nu de kleine meid er. Het belangrijkste is dat ze erbij betrokken worden en de visite altijd eerst hun moet aaien. Deden ze normaal ook als ze kwamen dus nu ook. Gaat allemaal helemaal goedkomen maar mensen moeten soms echt inderdaad beter nadenken. De honden zijn er al een tijd de baby niet dus is het logisch dat ze rustig moeten wennen :)

17. Saskia78

daar hebben jullie wel gelijk in

maar het gaat er hier om dat mensen vinden dat je je hond WEG moet doen als je een kind krijgt
    en dat gaat mij persoonlijk ook wat ver toch....

net als dat ik mijn katten en hagedissen niet weg wil doen nu ik zwanger ben.
    ze passen zich maar een beetje aan
    en zowel ik als min partner zijn opgegroeid met huisdieren.. dat doen we onze kinderne met liefde aan.

houdt wel in.. dat zowel de dieren als de kinderen als jijzelf.. er rekening mee zal moeten houden.
    maarja.. voor wat hoort wat he :)

18. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Meid, lekker je eigen gevoel volgen. Je hond maakt toch ook deel uit van je gezin! Is het gezegde niet, lekker burgelijk: getrouwd, twee kinderen, een golden retriever en een volvo voor de deur! Daar staat toch echt die hond ook bij.

Wij hebben zelf drie katten en dat gaat prima. Gewoon wel opletten en niet alleen laten en dan worden ze de beste vrienden. Mijn ouders en schoonouders hebben een hond. Vroeger (voor onze eerste er was) was de hond van mijn ouders heel enthousiast over mijn komst. Tegenwoordig loopt ie mij gewoon voorbij en laat mij links liggen en is heel enthousiast over de komst van onze zoon. Is hij er niet bij kan ik het helemaal vergeten. Dus...

Voetjes laten slikken/ruiken dat is de tip die ik altijd hoor.

In ieder geval succes en je eigen gevoel telt het zwaarst.

19. Saskia78

*grinnik zachtjes*

Deel Deze Pagina