Ik word soms heel moe van mensen met hun Iphone.

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Oke. Als leidinggevende snap ik het nog wel, maar eigenlijk had dat ook wel even op een andere manier gekund. En van een gewone collega zou ik het dus echt niet pikken als die zo tegen me zou praten.

2. Astre

Astre Niet meer actief

Ik heb ook de pest aan mensen die vast geplakt zitten aan hun smartphone. Gesprekken worden halverwege afgebroken omdat het apparaat piept en het schijnbaar drama is als je er niet binnen een seconde op kijkt. Of mensen die terwijl je met ze in gesprek bent je niet aankijken omdat er ook nog gelijktijdig een berichtje verstuurd moet worden. Nog onbeschofter, met vrienden uit eten en iedereen zit te tikken. Gezelschap aan tafel is niet zo belangrijk :(

Ik begrijp de irritatie goed en vanuit daar snap ik je reactie wel. Had mij ook kunnen overkomen. Afpakken was misschien niet zo handig, maar dat je er iets van zegt, vind ik niet meer dan normaal. Het is normaal dat je als collega's elkaar aanspreekt en dat is niet alleen voorbehouden aan een leidinggevende.

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Goede actie hoor en kan me voorstellen dat je je eraan ergerd.

Heb dat ook hoor ben je gezellig weg met je vriendin en de kinderen zit ze de hele tijd maar met dat ding te spelen, ipv dat je dan lekker met je kinderen gaat spelen.

Of een avond over slapen met wol, heb ik hier iemand zitten die de hele avond met dat ding gezeten heeft, gewoon onbeschoft vind ik dat.

Groot gelijk en leg dat ding gewoon even weg, ik heb mijn foon wel altijd bij me, maar app niet onder mijn werk en ook als ik weg ben probeer ik het zo min mogelijk te doen.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Praat me er niet van. daarom hier een simpele mobiel voor een smsje of urgent telefoontje. Kun je niet in de verleiding komen ook.

5. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik vind dat ook zooooo asociaal!!!! Soms kijk ik wel ff 2 seconden. Maar ga niet hele gesprekken voeren. En op mijn werk is dat ding helemaal weg in mijn tas.

Het erge is nog dat mensen je nog bijna "opdringen" om te reageren!

Als je niet reageert is het meteen van : Je kan toch wel ff snel antwoord geven. Of... waarom geef je geen antwoord?

1 keer in de zoveel tijd hou ik ook een telefoonloze dag! Wat een rust! :D

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei, ik lees dit op m'n iphone... *bloos*
    Maar geen wachtenden hier aan de balie hoor ;)

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. En vooral dat laatste...onbehoorlijk en zwaar onbeschoft. Als ik je dat had zien doen op mijn werkvloer had je een officiële waarschuwing gekregen. ;)

8. Hope1992

Hope1992 Actief lid

30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier zitten ze zelfs naar élkaar te appen. ZO asociaal.

Ik keek nooit op mn werk op me telefoon, behalve als er iets was met een familie lid die naar het zk moest ofzo maar dat was ook gewoon goed.
    Je komt daar om je geld te verdienen en als werkgever zou ik echt niet blij zijn als iemand zijn geld verdiend door alleen op die telefoon te zitten

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind het ook niet netjes van TS (de manier waarop) maar ik neem aan dat je bezighouden met privézaken waardoor je niet eens de telefoon op je werk kan opnemen, ook op z'n minst zal leiden tot een strenge waarschuwing?

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Uiteraard. Maar hier zit je niet met je tengels aan andere collega's of hun spullen en wordt er op een normale beschaafde manier overlegd als iets niet bevalt. Dus in dit geval zouden ze beiden een waarschuwing hebben gekregen.

11. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Hier is het ook erg hoor, in de eerste plaats collega's die tijdens de vergadering eerst allemaal hun telefoon voor zich op tafel leggen en er constant op zitten te kijken. En dan ben ik nog 1 van de jongere collega's maar de oudere doen het net zo erg. Tijdens een vergadering vind ik het ronduit onbeschoft. Toevallig vorige week is de vergaderingsleider toch echt boos geworden en sindsdien blijvende telefoons in de tas.

Verder heb ik er in de les ook echt last van, ben lerares op een middelbare school. Die kinderen kunnen er niet eens een minuut vanaf blijven. Als ze binnenkomen mogen ze best eerst even 5 minuten kletsen en appen en op het einde van de les ook nog even 5 minuten maar verder moet het gewoon in de tas. Eerst geef ik een waarschuwing, de 2e keer lever je hem in tot 16.00. Ik blijf niet aan het waarschuwen.

12. misa

misa Niet meer actief

Ooh soms ken ik dat gevoel ook wel! Al ruk ik het dan niet uit iemands hand....:D:cool:
    Het is ook zo onfatsoenlijk he. Dat stoort me het meeste.

Al kan ik er soms ook erg aan vastgeplakt zitten hoor. Heeeeeerlijk! Ik hoop alleen dat dat niet op hele aso momenten is, want daar probeer ik wel op te letten. :)

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier ook een telefoonverslaafde :D

MAARRRR!!! Tijdens feestjes/verjaardagen/werk/studie hou ik hem (met moeite) in mijn zak. Wel ben ik dan blij als ik hem weer tevoorschijn kan halen :p

14. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ja, ik kan me er aan ergeren. Maar ik kan me er vooral om verbazen. Ik heb sinds een jaar ook een smartfoon en begrijp de aantrekkingskracht niet. Ik vind hem handig omdat ik nu geen los navigatiesysteem nodig heb, maar verder... pfff.
    Ik snap niet dat mensen zo'n ding interessanter vinden dan het gezelschap waairn ze verkeren.

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Wat een herkenning!

Waar ik het meeste last van heb zijn de tikkende "sporters" die de apparaten in de cardioruimte bezet houden omdat ze naar hun telefoon moeten staren en daarmee de mensen die wel willen sporten én demotiveren én in de weg zitten omdat die er niet bij kunnen
    (ik ben te koppig om ze te vragen in de koffiehoek beneden te gaan zitten koekeloeren op hun tiepijzer:))

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik kan me je reactie wel voorstellen al had ik het nooit gedaan/gedurfd. Wel er iets van gezegd. Het is enorm onbeschoft om onder werktijd continu op je telefoon te zitten.

17. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Om eeein-de-lijk dat ene Candy Crush level te halen! :D

@Ts: Ik vind het onbeschoft gedrag van die collega. Maar ik vind jouw handelen ook niet netjes (al snap ik je frustratie zeker). Ik had hasr er gewoon duidelijk op aangesproken dat dit echt niet door de beugel kan.

18. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind dat ook onbeschoft en niet kunnen onder werktijd, maar ik vind het ook heel onbeschoft om iemand zn telefoon zo uit zn handen te grissen. Dat doet een goede leidinggevende m.i. niet.

19. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik vind het ook niet kunnen.

Hier ook heel vaak, ben je ergens op visite, zitten andere gewoon continue op die telefoon.
    En ook zo irritant, als twee mensen met elkaar gaan zitten appen. En dan ook zodanig dat je weet dat ze typen, want in een reactie vragen ze het soms wel hardop.
    En vervolgens ook heel hard zitten lachen om een reactie ed.
    Vind dat net zo onbeschoft als dat je gaat zitten fluisteren in iemands oor met een heel gezelschap om je heen.
    Heel even voor een keertje is niet erg, maar niet zo op die manier..

Of als je elkaar al een hele lange tijd niet gezien heb en dan weer bij elkaar ben dat je iedere 3 minuten nog even op je mobiel zit en te typen enzo.
    Dat vind ik ook echt zo'n raar iets.. Kom dan niet ofzo.

20. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ik zit hier alleen heel soms in mijn pauze op zp, maar ook nooit voor lang. Heb mijn telefoon nooit op tafel liggen bij ander gezelschap. Kan me er ook zwaar aan irriteren als iemand bij mij komt en continu op telefoon aan het kijken is. Vaak vraag ik dan eerst of ze iets belangrijks verwachten op de telefoon. Dit is vaak een voldoende hint om de telefoon weg te leggen. Ook kan ik me heel erg irriteren aan mensen die altijd op fb zijn en ook tijdens hun vakantie continu foto's plaatsen. Dan hoef je daarna ook niks meer te vragen, want je weet het toch al hoe het was?! Ik heb mijn telefoon afgelopen vakantie uitgezet en thuis gelaten. Ml had zijn telefoon wel mee, voor het geval dat, maar uiteindelijk zeer weinig gebruikt, heerlijk!

Edit: hier ook allebei een iPhone, ;)

Deel Deze Pagina