Ik vind jouw actie eigenlijk vele malen onbeschofter dan haar gedrag. Een opmerking over het feit dat ze daar zit om te werken was op z'n plaats geweest, maar verder: waar bemoei jij je mee...?
Ik heb er ook een hekel aan als mensen tijdens werktijd dat doen. Ik heb een collega (een juf dus!!!) die ook constant met haar privé iPad en telefoon voor haar neus zit. Echt ergerlijk vind ik dat. In de pauze neem ik tegenwoordig mijn telefoon wel even mee. Ik ben altijd benieuwd of ik een appje heb gekregen van de persoon die op dat moment op onze kinderen past. Zat er laatst ook een collega te miepen die vind dat telefoons tijdens de pauze ook verboden moeten worden. Want anders had ze het gevoel dat mensen hun telefoon belangrijker vinden dan hun collega's. Dat is (in iedere geval wat betreft de meeste collega's ) niet het geval. Maar ik vind mijn kinderen wel belangrijker dan mijn collega's. Bovendien zijn er ook mensen die in de klas eten of naar huis gaan tussen de middag. Dat mag wel, maar even je telefoon meenemen blijkbaar niet. Dat vind ik dat een beetje zeuren om het zeuren hoor.
Ja, ik vind dat ook irritant. Gelijk heb je hoor, je zit daar om te werken, die mobiel is voor buiten werktijd en de echt urgente berichten kun je in je pauze beantwoorden.
Pfoe ben ik blij dat ik een Samsung heb Maar goed even serieus. Ik ben ook zo een telefoonverslaafde, maar probeer er de laatste tijd echt op te letten. Het is toch wat gezelliger als je met elkaar kunt praten.
Privé trap ik het overigens gewoon af als mijn gesprekspartner zijn / haar telefoon héél de tijd interessanter vindt dan een leuk gesprek met mij. Als je dan toch alleen maar naar dat ding kan kijken, dan ga ik daar niet voor piet snot zitten. (Ik heb zelf geen smartphone. Ik vind het nergens voor nodig voorlopig. Het enige waar ik mijn simpele foon voor gebruik is om te bellen, bereikbaar te zijn, 5 à 10 sms'en per maand te sturen en om te gebruiken als wekker en simpele agenda.) Het kan mij overigens geen bal schelen dat mijn collega af en toe naar haar smartphone kijkt tijdens het werk op kalme momenten of in de pauze. Maar het zou mij dus wel gaan irriteren als ze niks anders meer deed en vooral ... het werk blijft liggen. Ik ga haar phone zelf niet afnemen, maar ik maak er vroeg of laat wel es een opmerking over tegen mijn baas.
Vet irritant, altijd en overal overigens, niet alleen op het werk. Heb niks met dat ding, heb liever echte contacten dan dat ik weet wie er nu weer op het potje kan plassen, welke lieverd uitgezwaaid is, welke hond een scheve tand heeft, aaaaahhhhh.
Heel irritant ik vind ook dat je je mobiel uit moet hebben staan op je werk (of in ieder geval het geluid uit)en niet op zak!! Nóg irritanter vind ik dat iedereen tegenwoordig wel doof lijkt te zijn. En dan met name dat de toetsen die men in drukt geluid maakt, alle 1000en appjes die ze binnen in krijgen in een gesprek, de geluiden die de appjes maken als iemand dan het antwoord terug stuurd. Aaaaargh irritatie ten top bij mij. Ik heb het geluid uit, je hoort alleen geluid als iemand mij belt en dat hoor ik vaak nog niet omdat het geluid zacht staat.
Ja vreselijk irritant. Mijn Man in dit geval. Zit werkelijk de hele dag op dat ding, en dan niet chatten, maar youtube/marktplaats etc. (onzin dus). Tis net een zombie .
Snap alleen de titel van dit topic niet want het heeft niet alleen met IPhones te maken. Je frustratie begrijp ik wel, want die deel ik ook haha. Het is inderdaad niet normaal tegenwoordig, sommige zijn getrouwd met de telefoon! En normaal communiceren kunnen ze niet!! Echt verschrikkelijk gewoon....
Wat?! Dus jij vind dit normaal onder werktijd? Ik vind dat iedere baas de telefoons uit handen mogen rukken. Als je zelf al een beetje logisch nadenkt is het niet meer dan normaal dat dit soort dingen tot een pauze behoren en niet onder werktijd. In de loop der jaren zijn dit soort dingen er zo ingeslopen dat men totaal het respect voor de baan en de werkgevers zijn kwijtgeraakt!
Ik erger me als ik visite krijg en als ze constant met smartphone bezig zijn. Ik vraag me dan af waarom ze dan gekomen zijn.
Oeps. SCHULDIG ik ben schuldig zit ook vast geplakt aan mijn smartfoon SORRY. Wat was het nog fijn zonder telefoon.
Nou ik vind het meer dan normaal dat je op je werk werkt en ie telefoon in je tas stopt. Tenzij je je telefoon voor werk nodig hebt om mail te beantwoorden ofzo. Misschien was je reactie een beetje impulsief op het moment zelf maar je mag zeker eisen dat die telefoon van tafel gaat. Of het nou een iPhone of een Nokia 3310 is Als ik bij vrienden op bezoek ga leg ik heb vaak op de kop op de salontafel of laat ik hem in m'n tas zitten.
Vraag je het ook wel eens hardop? Een vriendin van mij deed dat ook veel. Ik heb het toen gewoon aangegeven dat ik het vervelend vond. En dat snapte ze meteen. Sindsdien doet ze het echt niet meer. Nou ja, als ik naar de wc ga, pakt ze hem er wel gelijk bij en ze neemt hem mee als ze zelf naar de wc gaat. Maar dat doe ik zelf ook. Overigens heb ik met mijn man wel eens het omgekeerd: dan zit ik te appen als hij thuiskomt of van de wc komt ofzo. Dan ben ik dus (vind ik) "in gesprek". Hij begint dan tegen me te praten en vind dat ik dan meteen de telefoon weg moet leggen en mijn volledige aandacht bij ons gesprek moet hebben. Want hij vindt dat ik niet in gesprek ben, omdat het via whatsapp 'niet echt' is. Kan wel zo zijn, maar er zit wel een écht mens aan de andere kant van de telefoon op antwoord te wachten. Als hij staat te bellen, ga ik er toch ook niet zomaar doorheen kletsen? Dus daar hebben wij dan wel eens een meningsverschilletje over gehad. Nu zeg ik meestal: ik rond het even af. En dan wacht hij wel. Even.
Nee ik vind het niet normaal om onder werktijd op je telefoon te zitten, maar ik vind het net zo min normaal om iemand zijn telefoon uit zijn handen te rukken. Mijn reflex was waarschijnlijk een klap geweest. Je kan toch gewoon je mond open trekken en zeggen dat het je stoort en dat ze daar niet voor aangenomen is? Lijkt me afdoende hoor.
Maar dat zeg je eerst niet Tomo. Het zou niet eens nodig moeten zijn dat iemand je telefoon afpakt. Zoals ik al zei...met een beetje gezond verstand doe je dat niet. Die dingen horen uit te staan en in je tas te zitten. Het is er met de jaren ingeslopen en werkgevers moeten dit zelfs in hun regelement opnemen. Vind ik wel heel erg.
Ik heb ook nergens gezegd dat ik het wel normaal vond, alleen dat ik het niet normaal vind dat iemand een telefoon uit de handen van een collega trekt. Verder werk ik al heel lang niet meer, eigenlijk al voor de opkomst van de smartphone, dus geen idee hoe dat nu op de werkvloer gaat (mijn man werkt vanuit huis, en kan dus doen en laten wat hij wil)
+ 1 Natuurlijk irritant als iemand constant met haar telefoon zit te 'spelen'. Maar net zo goed irritant (en asociaal) is iemand die je telefoon zo pardoes uit je handen rukt...