Ik word soms heel moe van mensen met hun Iphone.

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Dat geeft jou niet het recht om andermans spullen weg te pakken. Waar staat zwart op wit dat dit mag? Mensen hebben toch een mond gekregen? Of zijn sommigen die kwijt tegenwoordig...

Nogmaals, zij was misschien niet goed bezig, maar jij ook niet met zulk gedrag. Een soort van "ik sta hoger in functie, dus ik mag alles"? Beetje te letterlijk genomen... Al was je frustratie hoog, je kon het ook op een net manier regelen.

2. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik weet niet of dat met mobiele netwerken tegenwoordig ook kan, maar ik heb wel eens gewerkt bij bedrijven waar sites als FB en hyves niet waren toegestaan en je er ook echt niet bij kon.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Dan is mijn baas wel ffe bezig. Bij mij op het werk zitten er zo'n 40 mensen constant op hun telefoon te kijken (waaronder ik) maargoed ik moet soms 15min wachten en ga dan echt niet de hele tijd voor me uit zitten staren en dat geld voor iedereen bij ons.. al is een mobiele telefoon op de werkvloer verboden als me leidinggevende opzoek is naar 1 van ons dat belt ie ons gewoon op

4. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hier in koeweit is t rgt verschikkelijk met die smartphones. Bijhet vliegveld bij de kadsa zelfs de oplader hangt eraan maar egste als je naar de doktor moet moet je je verhaal vertellen en ze zijn gwn aan t watsappen of een spelletje spelen terwijl je je verhaal doet.. Kijke n je niet eens aan... En wachten en wachten omdat ze snel een berichtje of iets af moeten maken echt overal hier.

5. Evientje

Evientje Niet meer actief

Dan zouden er blijkbaar veel mensen zich ergeren op mijn werk! :D
    Daar liggen alle telefoons gewoon op het bureau en bij vergaderingen op tafel. Waarom omdat we bereikbaar moeten zijn en dat geldt ook voor privé, gezin, familie en vrienden zijn belangrijk. Maar dan moet ik ook wel aangeven dat iedereen wel zorgt dat zijn werk op tijd af is! Ik weet van 1 iemand die een waarschuwing heeft gehad en dat was omdat hij zijn werk niet af had doordat hij de volle week bezig was met privé zaken regelen (afspraken maken voor zijn hobby en zaken regelen voor de vve) maar dat betrof dan ook niet alleen via zijn telefoon maar ook de werkcomputer!

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik doe het ook hoor. Maar goed, hier is al zo vaak uitgelegd dat mobiele telefoons het in het zicht mogen liggen. In de la prima, af en toe kijken, ook prima. Maar niet appen of smsen tijdens werktijd. Dat doe je maar in je pauze, uit het zicht van de gasten.

Zit er dus iemand met zn telefoon; pak ik m af en leg m weg.

Ik moet wel zeggen dat ik mijn telefoon wel gebruik tijdens het werk, voor werkgerelateerde zaken en dat is bij alle collega's bekend. Privé appen doe ik ook niet buiten pauzes om.

(Ik ben leidinggevende en als mijn bazin er niet is, stuurt ze alles via whatsapp, dus mijn geluid staat ook nog aan:))

7. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Helemaal mee eens

Maar iedereen denkt dat TS de leidinggevende is van die "iPhone tikker" :( Het zijn toch gewoon collega's en TS is geen leidinggevende maar heeft het na het incident aan háár leidinggevende verteld??

Dat vind ik het nog "erger" maken dat TS niet eens haar leidinggevende is maar "gewoon" een collega.

8. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ondertussen gaat het over ... De telefoon afpakken ...schijnbaar?

Mijn kraamverzorgende zat de hele tijd op dat ding te tikken en dat vindt ik dus echt niet kunnen. Ze kwam dag 2 al niet meer want ze was ziek, anders had ik er echt wat van gezegd.
    Onder werktijd moet je gewoon van je telefoon afblijven...

9. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben d'r zelf zo 1. Echt verslaafd.

10. Jolina

Jolina Niet meer actief

:$ bij de dokter? Jeetje wat erg

11. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ja ik word er ook gestoord van! Ik werk in de zorg en mijn druppel was vorig jaar.. Een stagiaire bracht 1 van de cliënten naar het toilet, tegelijkertijd heb je daar voorraad liggen waar ik iets van moest hebben, dus ik klopte op de deur loop naar binnen en zo zit die cliënt op het toilet en die stagiaire staat er naast met haar telefoontje :$

Ik ben er eerst even uitgelopen omdat die cliënt erbij zat, maar we hebben daarna nog een pittig gesprek gehad.. Dat vind ik echt not done!

Telefoons zijn blijkbaar heel erg dwingend, want ik zie het heel veel gebeuren..

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dat iemand bereikbaar moet zijn ivm werk oké maar berichten/telefoontjes van familie/vrienden kunnen toch gewoon wachten tot na werktijd. Ik werk niet maar kan me ook aan anderen irriteren hierin maar eerlijk is eerlijk, ik maak me er ook schuldig aan...soms verlang ik ook wel terug naar het Iphone/smartphonelozetijdperk.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn man zit ook onder werktijd met mij de appen. maar hij staat int magazijn dus niemand die t ziet en heeft daar niks met klanten te doen. maar zijn collega's staan wel in de winkel, notebene bij de kassa, te appen. heel aso! ik kom natuurlijk regelmatig in de winkel en stond 1 van zijn collega's midden in de winkel te appen ofzo. andere collega's valt het al niet eens meer op tot ik doodleuk zei 'wel fijn dat een medewerker zich richt op de klanten met een telefoon onder zn neus' en toen liep idd 1 van de collega's naar hem toe dat het gewoon echt niet kan. maar merk dus dat het ze niet eens echt meer opvalt.

overigens op verjaardagen vind ik het net zo aso en ongepast. mijn broers zitten beide altijd met hun neus in de telefoon. de ene is op facebook altijd aant neuzen en de andere ook facebook en werk gerelateerde dingen wat ook gewoon ná de verjaardag kan. kom dan niet op de verjaardag ofzo, je hoofd is er toch niet bij.

vind t overigens ook vervelend als mensen tv gaan kijken met visite over de vloer. als schoonvader hier op bezoek komt wilt hij 9 van de 10x voetbal kijken, tja dat is altijd op zondag. maar hier is de regel dat er géén tv aan gaat met visite. dan ga je thuis maar je voetbal kijken als je dat belangrijker vind. wil daarom ook nooit bij hun op bezoek want je zit dus dikke 1.5u uit je neus te vreten in doodse stilte want ze kijken daar dus altijd voetbal. en ik haat voetbal dus dat is altijd een mega lange dag voor mij. en dan hubby savonds doodleuk nog zeggen 'was gezellig toch? snap niet dat je er nooit heen wilt' zucht...

14. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ja, ik kan me er eigenlijk niet zo druk meer om maken.
    Kennelijk is dat nu eenmaal normaal in 2014, dus je kan er beter maar in meegaan. Ook wat kinderen betreft, misschien juist wat kinderen betreft.

Ik bedoel; zie het best gebeuren dat kinderen dadelijk gewoon op de tablet moeten leren. In plaats van in schriftjes en een beetje voorsprong op dat vlak lijkt mij niet mis.

Ik krijg eerder jeuk van de mensen die zo klagen over 'die telefoons'. Dat is nu eenmaal de moderne communicatie. Je kan je er tegen afzetten, of er in meegaan. Ik vind het persoonlijk verdomd handig om te weten dat mijn man een appje 'aan de andere kant zit'.

15. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Heb er ook een hekel aan, maar maak me er zelf ook schuldig aan. Net zo aso als mensen die op verjaardagen of als ze ergens op visite zijn uitgebreid gaan zitten bellen.

En ja dit is nou eenmaal de technologische onwikkeling, maar om nou voor ieder wissewasje op elk moment van de dag bereikbaar te moeten zijn gaat me echt te ver.

Als het echt noodzaak ik ben ik bereikbaar via de telefoon op het werk, als ik niet met een klant in gesprek ben.

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Tijdens werktijd vind ik het niet kunnen dat je continue op je telefoon zit. En al helemaal niet je werk daardoor laat verslonzen:$ door mensen aan de balie te negeren. Op het werk dien je 100% aandacht te hebben voor je werk en tijdens de pauze kun je je facebook etc checken.

Hierin vind ik dat je heel goed hebt gehandeld!! (alhoewel ik het zelf bij het mondelinge gedeelte zou laten en niet aan iemand anders zijn spullen zitten ;))

Wat betreft verjaardagen vind ik dat soms wel onbeschoft maar als dit mensen zijn die dicht naast me staan zeg ik gewoon, nou zal ik maar gaan? Of ben je nog van plan te gaan praten. Ben daar snel klaar mee.

17. Jolina

Jolina Niet meer actief

Denk dat het meer een stukje fatsoen is? Het voorbeeld wat ts noemt is toch gewoon onbeschoft ? Zeker is het gewoon van deze tijd al die mobieltjes en dat is ook niet erg. Maar je kan ook mobieltjes hebben en een fatsoenlijk mens zijn:(

18. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dat heeft in mijn ogen niets met telefoons te maken. Inderdaad met fatsoen. Onfatsoenlijk kan je ook zijn met pen en papier.

Op een verjaardag, tsja. Ik kan mij er niet zo aan ergeren. Ken ook dat fenomeen niet dat iedereen met zijn mobieltje zit te spelen. Ja, soms kijkt iemand even. Maar dat moeten ze lekker zelf weten, als ze toch niet in gesprek zijn met iemand....

Maar driekwart van de mensen ergert zich al aan iemand die bij de bushalte met zijn telefoontje staat te spelen en iedereen schuift het af op 'die telefoons'.

Ik ben anders verdomd blij met 'die telefoons'. Om meerdere redenen.

19. Jolina

Jolina Niet meer actief

He topic ging over het incident van ts toch.... Vandaar dat ik je reactie niet echt begreep. Jij hebt het dus eigenlijk over het algemeen;)

20. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het kwalijker dat 'men' in de baas zijn tijd op ZP zit.

Deel Deze Pagina