Ik word soms heel moe van mensen met hun Iphone.

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Pardon? Hoe komt dit over?

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

... en dat heeft de hele mond over "respectvol omgaan" met anderen ;) Yeah.

Ik zou het niet waarderen als mensen zomaar aan mijn spullen zitten ("wegtrekken" schaar ik daar ook onder), maar ik vind dat er best iets van gezegd mag worden. We waren er niet bij, dus logischerwijs gaan we dingen voor TS/de situatie invullen. Altijd moeilijk om dit zo te bespreken op fora ;)

3. Logan

Logan Niet meer actief

Mijn leidinggevende hoeft dit echt niet te doen. Ik zit onder werktijd nooit met mijn telefoon hoor, dat vind ik niet nodig. Maar om hem af te pakken en zo tekeer te gaan? Jeetje, hoe was het de rest van de dag? Zal wel een gezellig sfeertje zijn geweest ;)

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze bedoelt zichzelf denk ik. Al vind ik de hele reactie wel erg overdreven hoor. Zo'n impulsieve daad kan ik me nog best voorstellen, we zijn toch maar mensen? Iets afpakken van iemand zou ik ook niet doen (zelfs niet als ik me groen en geel erger), maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n situatie kan ontstaan.

O en van mijn eigen kind pak ik gerust iets af hoor... zeker een telefoon ;)

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Niet mee eens. Tenminste, afhankelijk van wat er vooraf gegaan is.

Bij ons zijn de regels duidelijk. Zoals nog een aantal duidelijke regels.
    En ik ga niet elke dag alle regels herhalen. Ik zou gerust een telefoon uit handen pakken. Geen gemonkel tijdens werk. Een keer kijken als ie in de la ligt prima; maar dat is het enige.

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

Idd zo lees ik het ook hoor...ze heeft het over zichzelf ...

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik liep eens stage op een accountantskantoor met een paar gefrustreerde mutsen (sorry, het was niet anders). Ik moest de koffierondes doen naast mijn andere werkzaamheden (4 per dag, en dat was heul belangrijk voor boekhouders) en had dus weer het koffiezetapparaat aangezet en zette tegelijkertijd het dienblad klaar met de theepot, kommetje met suikerklontjes, etc.

Komt eentje langs, ziet me daar staan en vraagt: "wat is er?" Ik: "niets? Ik wacht op de koffie."
    Ging ze helemaal uit haar plaat, ik moest teruglopen naar mijn werkplek om te kijken of daar nog iets was te doen, wist ik wel dat ik tijd zat te verknoeien etc. etc. Ze gaf me het gevoel dat ik daar een half uur zat te niksen of zo (had nog geen smartphone om op te spelen, anders had ze die vast ook uit mijn handen gegrist).

Ik heb haar maar aangekeken, niets gezegd en gewezen op de koffiepot die inmiddels vol was. Daarna de koffie- en theepot op het dienblad geladen en met neus in de lucht langs haar gelopen. Gefrustreerde tiepmiep.

8. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant

je hebt mij in je reactie geqoute.

Pardon, maar jij tikt mij voor mij gevoel mij nu op de vingers, alsof ik niet mijn reactie had mogen plaatsen.
    TS vraagt duidelijk of anderen ook irritaties hebben over gebruik van Iphone, en jij gaat nu even tegen mij zeggen dat jij vind dat het gaat om de tik op de vingers????, en dan je reactie sluiten met "klaar".

Net als jij heb ik het recht om te reageren hoe ik wil, en ik heb netjes in de eerste zin van mijn reactie gezegd dat ik het afpakken ook niet zou waarderen. Maar moet ik dan maar ook een plasje doen over hoe zij het heeft aangepakt? Ik ben geen dominante reu.

Nee, ik reageer op haar vraag en geef een voorbeeld waar ik me aan erger op werk.
    Ga iemand anders vertellen wat hij/zij moet doen, maar mij in ieder geval niet, doe dat maar bij je kinderen.

9. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    mijn man ziet het veel op zijn werk hij is leraar , die zegt altijd volgens mij weten die jongeren niet meer hoe ze een gesprek moeten voeren , zitten ze naast elkaar op hun iphone of andere telefoon ,wordt niets gezegd allen tik tik tik tik tik tik en dan zie je ze lachen naar elkaar

of ze horen je totaal niet omdat ze in to hun telefoon zijn.

bij hem in de les mogen ze best aan hebben maar alleen op tril maar niet gebruikt of op gekeken worden tot ze buiten de les zijn behalve als het voor iets belangrijks is , ook hij houd zich aan zijn eigen regels :D:D

het kan een interruptie veroorzaken waardoor de een wel zijn werk netjes doet en de ander die geheel in to the phone is nog maar half werkt levert waardoor de ander zich gaat irriteren aan de collega of zijn / haar werk op zich moet nemen , als dit de zaak is moeten er regels komen op de vloer wat betreft het gebruik van de telefoon , het is nu eenmaal nogal verslavend voor sommige mensen.

lol misschien wordt het tijd voor niet een rokers hok maar een iphone hok ;-P

10. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik erger me aan het continue kijken en tikken op je telefoon of whatever en vindt het ronduit asociaal om dit in gezelschap van anderen te doen, of het nou tijdens werk, op een feestje of wat ook is.
    Dat je zo nu en dan eens op je telefoon kijkt of een berichtje tikt, prima, maar ik ken situaties waarin je gewoon moet herhalen wat je zegt, omdat iemand het niet hoort vanwege het aandachtig bezig zijn met de telefoon.

11. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt soms geen normaal gesprek meer met iemand voeren, zonder dat die telefoon er minstens een keer bij komt. Gaan ze zitten appen midden in een gesprek, vind ik echt aso. Wij hadden laatst een verjaardag, stond een mand bij de voordeur waar iedereen zijn telefoon in moest doen. Zij ergeren zich mateloos aan mensen die steeds op hun telefoon zitten. Ik vond het best een goed idee en het werkte! Iedereen had er ook begrip voor en werkte eraan mee.
    Ik laat op een verjaardag of visite altijd mijn telefoon in de auto of in mijn jas. Op mijn werk ligt ie wel naast me, maar doe er weinig mee.

12. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Dit was bedoelt voor mezelf! ;) ik ben mijn kind gaan ophalen en boodschappen doen!

13. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    #113 Acem, 18 sep 2014
    Laatst bewerkt: 18 sep 2014
    Hahahah nu ben ik de boeman! Ik ben het gewoon niet eens met de manier waarop TS met haar collega is omgegaan! en nu krijg ik de volle lading over me heen! Echt te belachelijk voor woorden...

Maar goed blijkbaar moet je tegenwoordig toestemming vragen aan je collega's of je een keer in je mobiel mag kijken omdat je anders de kans hebt dat je mobieltje uit je handen gerukt wordt!

Nou nogmaals wat een ieder hiervan vind kan mij vrij weinig schelen! Ik vind de actie van TS tever gaan overdreven of niet, zo doe je gewoon niet!
    Moet niet gekker worden dat IK ga bepalen of je wel of niet aan je mobiel mag zitten!

Doe ik bij mijn familie niet, bij mijn vrienden niet en al helemaal niet bij mijn collegas! Moet niet gekker worden in 2014!

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Wat een verhitte discussie...

Ik zou het in ieder geval heel respectloos vinden als een collega m'n telefoon uit m'n hand zou trekken. We zitten toch niet op de kleuterschool?

Wat ÌK heel irritant vind zijn eindeloos ouwehoerende collega's aan m'n bureau. Ik weet ongewild alles over de zwemlessen van Danny en hoe Joey het op school doet.
    Dan liever dat iemand met d'r telefoon bezig is. Dan kan ik tenminste doorwerken

15. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ah joh Acem, het is en blijft nu eenmaal internet, dan reageren mensen toch anders. Ik weet zeker dat als dit hen geflikt wordt, ze ook niet heel lief zouden reageren. Vind de manier van afhandelen van TS ook heel onbeschoft.

16. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Snap je!;)

17. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Heb tot nu toe alleen maar mee gelezen,maar ga nu toch even reageren.
    Ten eerste ja ik vind wel dat je een beetje gelijk hebt dat de manier van reageren van ts anders had gekund.
    Maar aan de andere kant kan ik ts volkomen begrijpen.
    Je hebt het nu over "een keertje kijken", maar zoals je in de op leest gaat het niet om een keertje maar om de hele tijd,waardoor het werk en de klanten eronder lijden.
    Tevens geef je aan dat jij het niet vind kunnen als mensen over je beslissen wanneer je wwel of niet op je telefoon mag kijken.
    Nou een bedrijf/leiding gevende mag dit wel degelijk en daar is niks raars aan.
    Op dat moment was ts zelfs een leiding gevende over de flexer,dus mag zij beslissen of de flexer met haar mobiel bezig mag zijn.

18. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    En er is niks uit haar handen getrokken.

19. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms ook gekluisterd ben aan me phone.... Ik probeer er nu echt aan te denken en laat m dan in me tas, of ik laat m zelfs wel eens thuis. Het gaat trouwens om iedere telefoon tegenwoordig...

Puur omdat ik het zelf ook vervelend vind en het idd onbeschoft vind.

Maare me phone uit me handen trekken dan heb je aan mij de verkeerde... dat je er wat van zegt kan ik prima hebben.

20. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Tsja ik ben het volledig met Acem eens. Ik had niet rood aangelopen van schaamte, maar van woede ben ik bang. Je kan het toch normaal zeggen als je je ergert?

Deel Deze Pagina