Nou idd ik ook. Ik hou er niet van als mensen aan me komen of aan mijn spullen. Ik vind in dit geval niet de collega maar jou aso. Aan haar reactie te lezen was ze zich niet bewust van haar daad en had je haar dit ook op een normale manier duidelijk kunnen maken ipv aan haar eigendom te gaan zitten. Aan mij had je een slechte gehad.
Ik snap nog niet eens dat velen van jullie je phone bij je mag dragen tijdens het werk. Dat mag bij mij echt niet, en bij mijn man evenmin. Ik vind dat ook niet raar, je gaat toch naar je werk om te werken, niet om op je mobiel te zitten. Bij een noodgeval word er gewoon naar het bedrijf gebeld. Ik snap je wel ts. Maar waarschijnlijk stam ik nog uit het stenen tijdperk haha.
! Nou, bij mij op mijn werk/school mag je geen telefoon (aan) bij je hebben in de klas. We wijzen de leerlingen op hun kluisje (veilig, op slot, buiten het lokaal) en als ze daar niet hun telefoon opbergen en we horen hem afgaan in de klas, dan wordt de telefoon door de docent ingenomen. 's Middags na 16.30 uur, als de directeur naar huis gaat, kun je de telefoon bij hem weer ophalen. Tot die tijd ligt hij in de kluis. Werkt prima, want het gebeurt zelden dat ik er eentje in moet nemen. En voor de mensen die zeggen dat ze het niet zou accepteren dat hun telefoon afgepakt zou worden: dat zijn de schoolregels waar ouders en leerlingen mee akkoord gaan bij het inschrijven op onze school. Deze regels zijn duidelijk vermeld in het informatiepakket dat ze krijgen bij de inschrijving. Als ze daar niet mee akkoord (willen) gaan, staat het ze vrij een andere school op te zoeken Nounounounou... beetje overdreven dit niet En dit zegt ook niemand. Alles binnen het redelijke, lees ik hier overal tussen de regels door. Ik vind dat je overal een beetje overdreven op reageert....
Ikzelf irriteer me mateloos aan een aantal mensen op mijn werk en in mijn omgeving omdat ze constant met hun telefoon bezig zijn. Ben ik op visite bij een vriendin, zit ze om de 5 minuten op dr mobiel te kijken.....lekker sociaal. Ik zeg dan dus ook niks meer, blijkbaar zijn de berichtjes, whatsapp of weet ik wat allemaal nog meer belangrijker dan een gewoon goed gesprek. Op mijn werk ligt bij iedereen zn mobiel op het bureau en constant hoor je berichtjes binnenkomen. Ik vind het belachelijk. Je komt om te werken. Ik kom blijkbaar uit het stenen tijdperk met mn 30 jaar, mijn mobiel staat uit, is leeg of ik heb hem niet eens bij me. Sommige doen alsof ze dood gaan als ze hun mobiel zijn vergeten! Kom op zeg, als er iets is weten mensen je echt te vinden....
Alleen openingspost gelezen. Maar aan mij had je echt een verkeerde gehad als je zo aan mijn spullen, in dit geval een telefoon, had gezeten. Zoiets kan op een normale manier gezegd worden. Daar hoef je niet handtastelijk voor te worden. In dit geval vind ik jou vele malen asocialer als jou iPhone verslaafde collega.
Ik ben het ook met sommige hier eens. Ik begrijp die irritatie zeer zeker maar vind het echt not done!! hoe je hebt gereageerd met afpakken ongeacht wie het is. Je mag wel altijd vragen of de telefoon misschien aan de kant kan en legt uit waarom maar niet zo! Hopelijk heb je hiervoor wel je excuses aangeboden?
Ik lees dit topic echt met verbazing, wat hebben ontzettend veel mensen hier een schoolse werkomgeving. Het spijt me zeer, maar mijn telefoon is van mij, en mijn leidinggevende bepaalt echt niet voor mij waar ik die bewaar en of ik daar wel of niet op mag kijken. Natuurlijk mag een telefoon je op geen enkele wijze hinderen in je werk, maar zolang dat niet het geval is heeft mijn leidinggevende echt geen moer met mijn telefoon te maken. Ik zit verdorie niet op school. Als mijn kinderen bijvoorbeeld bij de oppas zijn, dan wil ik gewoon bereikbaar zijn. Natuurlijk is het anders als je een functie aan een balie of met direct contact met klanten hebt, in die gevallen vind ik een telefoon niet netjes. Verder heb ik het al gezegd: ik vind de actie van TS vele maken onbeschofter dan die van haar collega. Aanspreken had terecht geweest, een telefoon uit handen grissen vind ik flink over een grens heen gaan.
Nu is het nog maar een collega geweest die jou dit zegt. Maar wat als je baas je telefoon onder je neus uit trekt en je dit zegt. Dan ben ik wel eens benieuwd of iedereen dan nog zo'n grote mond heeft. Het gaat om je baan en dan is t kiezen of delen.
Sorry, maar ook tegen mijn baas zou ik zeggen of hij dat niet op een normale ´professionele´ manier ten gehore zou kunnen brengen, maar ik mag hopen. Dat als het een baas betreft. Hij deze mate van ´zakendoen´ wel onder de knie heeft.
Je blijft gewoon van elkaars spullen af, dat lijkt me niet meer dan logisch. Nu is het een telefoon, wat is de volgende keer? Ik geloof niet dat het onmogelijk is op een normale wijze je punt duidelijk te maken door alleen je mond te gebruiken en je handjes lekker thuis te houden. En Beepje, vooral een leidinggevende moet daar prima toe in staat zijn
Voor zo iemand wil ik niet werken, dus dan zou het snel einde verhaal zijn. Niemand komt aan mijn spullen zonder toestemming.
Mijn vriend en ik irriteren er ons bij sommige mensen ook heel erg aan. Onze zwager zit gewoon aan zijn telefoon vast geplakt. Als we bij onze schoonouders op visite zijn en zwager en schoonzus zijn er ook. Dan wordt er haast niet meer onder elkaar gepraat want hij zit alleen daar maar op te kijken. En dat vind hij weer iets leuks en dat moet mijn schoonzusje dan dat ook weer zien. En dan staren ze met zijn beide naar dat schermpje. Mijn schoonouders en wij hebben er ook wel eens iets van gezegd maar hij reageerd daar niet eens op.
Uhu dus voor een baas moet je je nederig opstellen ofzo ? Als die even je telefoon uit je handen trekt omdat hem dat niet zint, moet je zn voeten gaan kussen o.i.d... Yeah sure. (sarcasm off). Wees als baas de slimme en geef het goede voorbeeld. Een baas die de spullen van zn werknemers afpakt als een tokkie, die houdt met zulk onbeschoft gedrag weinig werknemers over. Communiceren, is de sleutel.
Sommige zitten hier over volwassenheid te praten... Sinds wanneer is het volwassen om onder werktijd op je telefoontje te spelen? Ik ken maar weinig bedrijven waar dit gewoon mag, je hebt toch pauzes? En dat smoesje van ik wil bereikbaar zijn voor bijv. de oppas. Ja dat kan, telefoon op geluid in je zak, je hoeft toch niet constant met je telefoon in je handen te zitten dan? Ts had het anders kunnen brengen maar ik denk dat ik uit frustratie wel het zelfde had kunnen doen. En ja je baas of leidinggevende heeft jou wel degelijk te vertellen wat wel en niet mag, kan je daar niet tegen, dan moet je maar voor je eigen beginnen.
Niemand typt(e) hier dat het volwassen gedrag is wanneer je onder werktijd op je tel zit te spelen. Volgens mij zijn we het er allemaal over eens, dat dat niet hoort. Maar stel dat je (als leidinggevende) een werknemer hebt die constant zit te spelen op zijn tel, dan kun je dit op een normaal manier aangeven. Al zit de frustratie op dat moment hoog, dan ook dient een leidinggevende zich in te houden en vooral geen verbaal gedrag te vertonen door mensen hun eigendommen uit handen te slaan.... Met inhouden bedoel ik, mondeling aangeven dat het niet hoort. (waarschuwing).
Natuurlijk kan het anders maar je kan ook niet voor de neus van de klanten een hele discussie aan gaan, wat tegenwoordig nogal snel gebeurd omdat iedereen zich zelf zoveel beter voelt dan een ander. Als ik in dit topic lees en om me heen kijk is het wederzijds respect tegenwoordig heel erg ver te zoeken. En dan heb ik het over zowel de acties als reacties. Wat een telefoon wel niet teweeg kan brengen in de maatschappij Edit: Het gaat nu van wegschoven/getrokken, naar uit de handen getrokken, naar uit de handen geslagen. Volgensmij gaan we nu met z'n alle wat overdrijven?
Niet voor de neus van anderen nee, dat is niet netjes. Je roept je werknemer naar je kantoor om dit rustig te bespreken, zo komt de boodschap ook wel over. Respect naar elkaar en voor elkaar, daar bereik je sneller dingen mee indd.
Lekker makkelijk! Slap excuus om je eigen iphone verslavingsgedrag goed te praten ipv er eens kritisch naar te kijken. (wat vele mensen wel eens mogen doen ) En owee als er ook maar iemand een vinger naar dat uberheilige tiepijzer wijst dan is de wereld voor velen al te klein, laat staan als hij door leidinggevende of collega netjes aan de kant wordt geschoven (om iemand wakker te schudden). Zelfs een leidinggevende mag geen gezag meer uitoefenen naar de mensen die onder hem/haar werken. Nergens in de OP lees ik dat hij uit collega's handen is gerukt met brute kracht, er is niks vernield en ook niet ontvreemd. Dat het zwaar respectloos zou zijn dat collega op deze manier terechtgewezen wordt vind ik overdreven. Het feit dat collega met de staart onder de benen zich schaamt en haar excuses aanbied zegt meer dat ze dondersgoed wist dat ze zich niet met haar telefoon bezig moest houden.
Eens ook met jou en Acem dus. Lijkt wel een kdv daar op de werkvloer bij TS....de één zit uitgebreid te 'spelen' en de ander pak keihard 'speeltje' af en gaat schreeuwen tegen het andere kind. Begrijp ook echt niet dat er mensen zijn die dit normaal vinden, laat staan aanmoedigen. Het zou bij ons niet getolereerd worden, gebeurd ook niet. TS moet in elk geval nog een cursusje leidinggeven volgen.