Baby een speentje , ik (18 maanden) ook een speentje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door poppy14, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    even een dillemaaaaa

Mijn zoon heeft een speentje , voor het slapen en voor vermoeide momentjes.

Nu hebben vriendinnetjes van mij baby's met altijd een speentje , zoonlief vind dit reuze interesant , en vind dat hij dan ook zijn speentje mag .

zeuren zeuren , Nee lief jou speentje is voor in bed.
    nee ,
    nee ,
    nee,

Boze dreumes die er niks van snapt , dus uiteindelijk toch maar een speentje voor hem , om de visite gezellig te houden :)
    I know consequent zijn...... maar soms zooo moeilijk.

Nu krijgt zoonlief in oktober een zusje , hoe moet dit dan ?

iemand ervaring of ideetjes?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Er zit echt niks anders op dan consequent zijn. Onze zoon wil ook nog wel eens om zn speentje vragen uit het niks. Maar vanaf een maand of elf krijgt hij die uitsluitend in bed en daar zijn wij heel consequent in. Boze dreumesen ben ik niet van onder de indruk.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tja, als zeuren resultaat geeft dan zal het zeuren blijven. Is het niet om het speentje dan verzint hij straks wel wat anders. Consequent zijn en schijt hebben aan je bezoek..

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

idd consequent zijn, niet meer geven overdag. Dan maar huilen en boos zijn, dat duurt even tot hij door heeft dat het geen zin heeft. Maar nu leer je hem alleen maar dat huilen wel zin heeft.

En wat zusje betreft: ik zou eerst maar eens kijken of een speen wel nodig is. Misschien heeft ze helemaal die behoefte niet.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Zou t lekker helemaal afpakken.

Bij mijn dochter met bijna 19 mnd gedaan. Zij wilde ook weer (door vakantie) heel veel de speen. Na weer een drama avond (want speen was alleen voor in bed) besloten speen af te pakken. En ze zag op de opvang ook steeds kindjes met speen en haar speenbakje. En ja dan moest ze huilen maar binnen een week was het gezeur over.

6. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Uitleggen dat zijn speentje in zijn bed 'woont' omdat hij al een grote jongen is. Alleen kleine baby's hebben overdag een speen. En als hij nog groter is (bijvoorbeeld 2 jaar, of als hij over gaat naar een groter bed) dan mag hij zijn speentje inruilen voor een cadeautje. Want grote jongens hoeven geen speentje meer.

Overigens had mijn zoontje altijd een doekje aan zijn speen. Hij slaapt nu nog steeds het liefste met een doekje in zijn handen, maar dan zonder speen.

7. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik ben geschrokken van de tandjes, dus heb dat ook laten merken en we zijn samen in de spiegel gaan kijken. Toen heb ik de speen in de prullenbak laten gooien want die was slecht voor haar tanden. Het kostte 3 dagen toen was ze er vanaf. Ze had hem alleen met slapen, overdag had ik al heel snel afgeleerd na een paar maanden. Als ze nu een baby ziet met speen of een ander jonger kind wil ze ook graag maar dan wijs ik haar op het feit dat een baby geen tandjes heeft en dat het slecht is voor haar tanden. Na 3 dagen is het echt helemaal geaccepteerd, en het was echt een verslaving met slapen.

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    hier al vanaf 6 mnd alleen in bed en lange autoritten ( ouders wonen ver weg)
    ze wil hem de laatste tijd nog wel eens mee naar beneden smokkelen, maar hij gaat meteen terug hoor! niet zo snel toegeven..

Deel Deze Pagina