Ik word stapelgek van mijn dochter!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bloem1981, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Je zegt het zelf al, het is duidelijk dat ze gewoon met je speelt toch? Zoals ik, en sommige anderen al zeiden. Doorbijten, laten zien wie de baas is en desnoods kamerdeur op slot.

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter heeft vorig jaar 3 weken lastig gedaan, ook gelijk achter me aan lopen ed. Uteindelijk heb ik 3 avonden met mn ipod op mn hoofd op de overloop gezeten op een stoel, en haar steeds zonder iets te zeggen terug gelegd. Express met een ipod op, zodat ik haar gemekker ook niet hoorde, want ik ging er steeds toch op in. De eerste avond was hel!! Tot 23 uur kwam ze er steeds uit, ik kon wel janken! De volgende dag was het 21.30, waarschijnlijk omdat ze toen al moe was door de vorige avond.. En op dag 3 is ze er 3 keer uitgekomen. Op de 4e en 5e avond heb ik voor de zekerheid nog wel nderhalf uur op de overloop gezeten met een boek, maar kwam ze er niet meer uit, ze sliep om 20 uur, dus 10 minuten nadat ze in bed was gelegd!

Ik vond het heel moeilijk, maar bij de nanny had ik het een paar keer gezien, en ook dat het werkt, zolang je maar niet reageert, maar ze gewoon in bed legt.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Bloem, tja ik heb denk ik heel erg geluk dat zo'n beloningssysteem zo goed werkt hier.. Met andere dingen overdag werkt t helaas ook niet zo goed hoor ;).

Maar ook hierin moet je wel heel duidelijk/streng zijn. Komt ze er toch uit, dan geen sticker/kruisje. Je zou ook na 1x kunnen zeggen, als je er nu nog 1x uitkomt, dan morgen geen sticker. Maakt op zich niet uit, als je maar duidelijk en consequent bent. Jij maakt de regels ;)
    Maar je geeft zelf ook al aan, ze zegt al dat het haar niet uitmaakt dat ze geen sticker krijgt. Vrees dat dit systeem dan ook niet echt zal gaan werken..?

@Foxter, wow! Pfff!
    Ik geloof dat ik haar dan nog liever boven aan de trap zou laten roepen tot ze een ons weegt ;)

Deel Deze Pagina