wie heeft er ervaring met inleiden zonder ontsluiting . word volgende week ingeleid met 38,5 week maar had nu nog geen ontsluiting . dus waarschijnlijk volgende week ook niet , en ik heb bekke instabiliteit dus ze willen me drom inleiden . hoop dat iemand hun ervaring wil delen ??
InleIden vanwege bi? Ik heb twee keer zware bi gehad maar inleiden werd heel stellig afgeraden omdat een spontane bevalling beter is voor het herstel van je bekken. Los daarvan is inleiden vaak zwaarder en duurt langer. Mijn nicht had ook geen ontsluiting toen ze begonnen en bij haar duurde het (schrik niet) bijna 3 weken. Dat werd ook een ks. Veel succes en hopelijk begint het nog voor die tijd. Geen ontsluiting hebben zegt niets, had ik ook niet en een uur nadat de vk had gekeken begonnen de weeën.
ja het is niet alleen bekkeninstibliteit maar ook spychisch en ja het gaat gewoon niet meer , jah volgende week moet ik eerst terug komen en gaan zew eerst kijken en miss strippen en dan eind van de week willen ze me inleiden . dus was benieuwd naar ervaring ? toch bedankt voor de reactie , nog iemand miss ??
Inleiden en dan een bevalling van 3 weken......nou ik weet niet waar die in het ziekenhuis geweest is maar dat moet haast in een derde wereld land geweest zijn! Bij mij was er na 42 weken ook geen ontsluiting, inleiden ging niet echt goed maar dat lag niet aan het feit dat er geen ontsluiting was. Uiteindelijk kwam ik niet verder dan 4 cm en hebben ze na 18 uur mijn zoontje gehaald met een keizersnede. Als ze je inleiden en je ontsluiting vordert niet dan gaan ze echt wel actief iets doen dus laat je niet uit het veld slaan. Succes!
ik ben 2 weken geleden ingeleid op 6 maart met 40+3 en zat toen nog potje dicht. Ze hebben mij pillen gegeven die zorgden ervoor dat mijn baarmoedermond ging verweken en zachter werd, toen gestript en elke dag de dosis verhoogd, ze werd 9 maart geboren. Daarnaast hebben ze nog gel wat ze kunnen inbrengen en infuus maar meest vriendelijke en natuurlijke manier zijn de pillen.
inleiden en dan een bevalling van 3 weken, dat kan (haast) niet. Ze zal wel gestript zijn, maar een inleiding duurt niet zo lang hoor. Ik ben bij mijn 2e zwangerschap ingeleid met 38.5weken, 's morgens gemeld in het ziekenhuis en 's middags naar huis met de baby... Ik had bij aankomst wel al 2cm ontsluiting. Toen hebben ze mijn vliezen gebroken, infuus aangebracht met wee opwekkers en toen begon het. Ongeveer 2 uur later had ik 10cm onsluiting en in 7 minuten is onze dochter geboren. (kleine weeenstorm gehad) Als ik geen ontsluiting had gehad hadden ze eerst een gel ingebracht, en daarna een infuus met wee opwekkers. Het kan snel gaan, maar ook een paar uur duren, maar het is wel een heftigere bevalling dan 1 die echt uit zichzelf begint vind ik.
Mijn bevallingen waren een eitje en gingen snel. Ben ook niet ingescheurd of ingeknipt. Na de eerste was het direct na de geboorte 100% over. Nog voor het zkh uit was, was het helemaal weg. Bij de tweede was het na de bevalling 80% over, laatste restje duurde nog 3-4 weken en was toen ook weg.
Jacky78, ik ken het verschil tussen strippen en inleiden...Haar bevalling heeft geen 3 weken geduurd, haar lichaam pakte het inleiden niet op, wat ze ook probeerden. Ze begonnen met 38 weken en met bijnà 41 weken pas sloeg het aan. Dat is zo frustrerend!
Het kan ook een paar dagen duren... Daar kun je beter vanuit gaan dan 'een paar uur'. Ik had ook geen ontsluiting en heb eerst 2 dagen gel gehad. Ik zou de dag daarna (dag 3 dus) een rustdag hebben en op dag 4 pas weer verder gaan met gel of infuus mocht ik ontsluiting hebben. Gelukkig besloot mijn lichaam op dag 2 's avonds anders en kreeg ik vanzelf weeën/ ontsluiting en 4 uur nadat ze zeiden: 'morgen heb je een rustdag, overmorgen weer verder', had ik een mooie dochter!
Het kan wel ja, maar komt weinig voor dat het zo lang duurt. Soms moet je meerdere dosissen gel of pillen krijgen met prostaglandinen maar 3 weken lang is nogal uitzonderlijk. Hier gel gekregen voor het inleiden de eerste keer (met 41w2d). Ik kreeg de gel om 9 uur 's ochtends, rond 4 uur 's middags had ik 2 cm ontsluiting. Bij het toucheren braken mijn vliezen een stukje dus moest ik blijven. Er werd gewacht tot ik spontaan weeën kreeg maar dat gebeurde niet. Dus ben ik aan het infuus gegaan. De ontsluiting bleef hangen op 4 cm, ik ben toen in een weeënstorm beland en trok het niet meer. Heb toen een ruggenprik gekregen. Toen die zat had ik 5 cm en 3 kwartier later had ik volledige ontsluiting! Persen was een ramp maar dat heeft waarschijnlijk niet aan het inleiden gelegen hoor. 2e bevalling werd ingeleid dmv cytotec maar dat gebeurt meestal niet voor levensvatbare kindjes, daar kreeg ik wel eigen weeën van en ging 25x sneller dan mijn 1e bevalling.
Ja klopt, is idd uitzonderlijk gelukkig. Nu was mijn nicht ook psychisch een wrak toen en ik denk dat dat ook niet echt bepaald geeft geholpen.
Ik ben ook ingeleidt met 41+ 3 wkn. Geen ontsluiting oid. Om 9 uur en 13 uur gel gehad, daarna eerst wat buikkrampen en toen de echte weeen. Daara weeeenstorm, en uiteindelijk een ruggeprik. Toen zijn mn vliezen gebroken, ontsluiting schoot niet op, wee opwekkers, en na meer dan uur uur persen gehaald met de vacuumpomp. Ik vond het heel heftig, maar je gaat ervoor! En nu geniet ik al ruim 2 mnd van onze prachtige zoon!
Mn vriendin had geen ontslutign en kindje was nog niet ingedaald en dat met 41+5dgn ze kreeg een soort ballonnetje ingebracht, wat de ontsluiting zou moeten maken...(oprekken zegmaar)...Dan zouden ze haar vliezen breken in de hoop dat daarmee het kindje zou indalen uiteindelijk zijn haar vliezen vanzelf gebroken, en is kindje ingedaald en wa sinleiden niet meer nodig.. mss heb je heir nog wat aan
Ik ben ook ingeleid d.m.v een ballon katheter....die hebben ze op 3 januari ingebracht en de de volgende dag had ik 3cm ontsluiting daardoor. Vliezen zijn toen gebroken en kreeg opwekkers. Om 10.30 kreeg ik weeen en m'n dochter is om 16.40 geboren. Ze hadden tegen mij gezegd dat ik er niet vanuit moest gaan dat ze op 3 januari geboren zou worden en ze heben gelijk gehad.
mama julie 2008 success hoop dat je snel je kindje in je armen mag hebben !! laat straks iets weten en hoever ben je ?
Hier een beetje een raar verhaal.. ook ingeleid met 41 weken. Kreeg een tabletje ingebracht maar na een half uur zijn we er al mee gestaakt omdat het ctg niet goed meer was en kreeg ik een spoedkeizersnede, had nog geen weeen oid. Uiteindelijk maar beter ook want meneer was 4670 gram en had al moeite tijdens de bevalling van zijn zus en die was 1 kg lichter.
Ben ingeleid met 41+6 dmv gel. Had ook nog helemaal geen ontsluiting. dag 1 (8.00 begonnen), 2 keer gel ingebracht, eind van de middag 2 cm ontsluiting. Besloten de volgende dag verder te gaan, helaas kwamen toen wel de weeen. pijnstilling en slaapmiddel gekregen. volgende dag om 8.30 vliezen gebroken, aan infuus, en om 16.45 is onze dochter geboren.