Ik word veel te dik!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Ik maak trouwens nu nog steeds een bepaald recept uit het SB boek. Mijn man die 1,98 is en 75 kilo weegt en dus absoluut niet mag afvallen vraagt dan nog wel eens wanneer gaan we dat lekkere weer eten. T is echt heerlijk eten.

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik heb ook Sonja Bakker gevolgd en mijn man heeft altijd meegegeten. Alleen dan meer dan ik at. Ik heb met het avondeten het eten niet gewogen, maar gewoon een kleiner stukje vlees, 2 kleine aardappeltjes en heel veel groente gegeten met rauwkost erbij. En af en toe in het weekend iets lekkers.

Ook ik heb PCO en bij mij is het afvallen prima gelukt. Ik ben van BMI 27 naar 24 gegaan. Ik besef dat jij meer af moet vallen, maar geloof me als je eenmaal in het ritme zit gaat het bijna vanzelf, en voel je je goed. Vooral als je merkt dat je kleding losser gaat zitten en mensen eht gaan zien.

Ik hou ook niet van sporten, maar heb het geluk dat ik veel paardrij en dat super leuk vind. Een goede tip is om na elke maaltijd een stukje te gaan wandelen. Is super goed voor de verbranding.

Dat je het zat bent en echt er iets aan wilt gaan doen is goed, het geeft je motivatie. Het begin is het moeilijkst, wees streng voor jezelf. Succes! Het gaat je zeker lukken.

Edit: Ik heb tijdens het afvallen op het forum van Sonja Bakker meegeschreven met een vast groepje. We hadden een vaste weegdag en gaven elke week ons gewicht door. En steunden elkaar. Dat is ook een goede stok achter de deur.

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Maar wat is normaal eten? Want daar wordt je niet dik van?;)

Ik was/ben ook te zwaar en ben in 3 maanden 12 kilo afgevallen.. En wil er nog zo'n 5 kwijt

Kom bij ons topic in de algemene clubs schrijven.. 10 kilo afvallen wie doet er mee?

Belangrijk is 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes.. Door je hoeveelheid overgewicht zul je snel afvallen en dit motiveerd.

Haal fruit in huis, gezonde snacks en mager broodbeleg.. Op de site van AH staan veel gezonde maaltijd recepten..

En misschien is je kinderwens wel een stok achter de deur.. Mocht je in de medische molen komen dan is afvallen het eerste wat de gyn aanraad! ;)

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    En veeeeeel water drinken! ;)

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Que, dankjewel voor je voorbeeld uit het SB-boek. Ziet er best lekker uit inderdaad.

Wat ik denk ik wel moeilijk ga vinden is vlees afwegen. Dat vind ik namelijk erg lekker, ben een echt vleesmens. Aardappels wat minderen = geen probleem.

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Maar in vlees zitten veel eiwitten en vetten.. Misschien de wat grotere stukjes vlees voor het weekend bewaren.

Ook belangrijk..je zelf niet alles ontzeggen..

Tip: www.calloriechecker.nl Vul daar in wat je eet op en dag en je schrikt.. Je mag als vrouw 2000 hebben.. Om af te vallen eet je tussen de 1200-1400 callorieen.

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

We lopen al sinds juli bij de gyn, en het is wel één van de eerste dingen die hij zei inderdaad, dat het het mooiste zou zijn als ik iets zou afvallen.

Maar het zaad van mijn man is ook slecht. Dus ben stiekem wel een beetje benieuwd of ik wel snel zwanger ben of was geraakt als hij wel goed zwemmend zaad had.
    Mijn moeder heeft ook met haar dikke postuur 5 kinderen op de wereld gezet. Denk dat mijn vader gewoon goed zaad heeft.

En meekletsen bij een clubje met mensen die afvallen is wel een goed idee. Zal eens rondspeuren en kijken welk clubje het best bij me past.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat ik niet goed begrijp is je wilt wel afvallen maar er niet veel aan doen. Niet sporten en een dietist hielp ook niet, omdat je toch eet wat je wil. Waarom denk je dat het dan wel gaat lukken met Sonja Bakker?? Dan moet je het helemaal alleen doen. En dan kun je alsnog sávonds een zak chips eten etc.

Er zijn meerdere sporten dan alleen de sportschool. Denk daarbij bijvoorbeeld aan zwemmen, of ik noem iets geks badmintonnen ofzo. Is er helemaal niks qua sport wat je leuk vind? Of wat je zou kunnen proberen? Ik vond sporten ook niks aan. En heb toch geprobeerd om mee te doen aan de groepslessen, en ik vind het geweldig. Op die domme apparaten vind ik ook niks aan. Je geeft aan dat je straks ook gastouder word en dan je dan ook wil gaan wandelen. Maar als je gaat wandelen moet je ook flink doorstappen en het iedere dag doen voordat je er baat bij hebt.

Met een gezonde eetstijl en beweging kom je denk ik toch het verst.

Je berichten komen op mij over dat je het inderdaad graag wilt maar dat je er niet veel aan wilt doen ( sorry als dat wat hard over kan komen maar dat gevoel krijg ik erbij)

9. Que

Que Niet meer actief

Ik hield ook erg van vlees. Het is maar een heel klein beetje wat je mag. Maar je kan natuurlijk je gewoon aan het soort vlees houden en dan bv in het begin gewoon het complete stuk er van eten. Kipfilet zou ik wel minimaal door de helft doen.

Ik at niet het bakje rauwkost en ook niet de aardappels (die lust ik echt niet) in plaats daarvan at ik een appel na het eten.

Ik zou als ik jouw was echt het boek bereik je ideale gewicht proberen te scoren en vol te houden. Ik was ook te zwaar en werd maar niet zwanger. toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was stopte ik met het strikte lijnen maar at wel nog steeds de avond menu's.

Overigens mijn schoonzus was na de 1e 30 kilo aangekomen en is met dit boek 40 kilo afgevallen.

Houd idd je zwangerschapswens als een stok achter de deur!!

10. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ik denk dat als je een emo eter bent niks helpt behalve de bron van je probleem aanpakken. Anders verval je steeds weer in je gedrag. Je zou je dus veel meer moeten richten op je psyche; waarom eet je, wanneer eet je etc. Een eerst stap is te bedenken waar je het meeste eet, is dat op de bank? Dan mag je daar niet meer eten, maar moet je jezelf verplichten alleen aan tafel te eten etc.

Maar ik blijf erbij, emo eten is psychisch en heeft niks met wilskracht etc. te maken, maar met onrust, dus meid, misschien de stap zetten en eens met iemand gaan praten dat helpt echt!

11. Seth

Seth Niet meer actief

Waardevol
    Bewegen is sowieso erg belangrijk hoor...

Als je niet echt wilt gaan sporten kun je misschien je lichaamsbeweging ergens anders vandaan halen......

bijvoorbeeld meer op de fiets of lopend doen... ipv met de auto.. (dalijk gaan we het goede weer weer tegemoed...)
    en bijvoorbeeld vaker de trap nemen in winkels ipv lift ofzo.... kleine dingen kan ook al veel schelen....

12. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hier hetzelfde mijn vriend at dan wel mee maar at dan gewoon veel meer.
    En als ik een keer een salade moest eten waar hij geen zin in had dat maakte ik voor hem wat anders.
    En je hoeft je ook niet 100% aan het boek te houden want je moet soms ook dingen eten die je niet lust maar je mag dan zelf wel iets uit dezelfde groep kiezen.

Wat helpt bij het afvallen:
    MOTIVATIE (zonder kom je er niet)
    Doorzettingsvermogen (ook belangrijk)
    Niet teveel willen in één keer dat lukt toch niet, kijk naar wat je al kwijt bent en niet hoeveel je nog moet.
    Gezond eten
    Geen tussendoortjes (behalve de gezonde)
    Veel gezonde dingen in huis halen zodat als je "trek" hebt je niet te buiten gaat aan wat anders.
    Wat je lopend en fietsend kan doen, ook doen (bijv trap i.p.v. de lift.
    Jezelf zo nu en dan wel iets lekkers gunnen, dat moet als je op je streef gewicht bent ook gewoon kunnen en anders ga je ernaar verlangen en word het alleen maar moeilijker.
    Je weet zelf vaak wel of iets gezond is of ongezond en dan is het zelf maar de keuze die je maakt.

Heel veel succes

13. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik denk als je zo anti-dieet bent,dat SB niks voor jou is.
    Ik doe Weight Watchers...dan mag je af en toe nog wat lekkers.
    Zo eet ik bv elke avond na mijn avondeten nog een ijsje van 50 gr.Het is niet veel,maar door dat ijsje hou ik het goed vol,omdat ik toch iets lekkers mag.En wat dat sporten betreft....je hoeft niet te gaan staan zweten in een sportschool....gewoon beginnen met elke dag een half uurtje wandelen,dan kom je al een heel eind.
    En manlief eet hier gewoon mee....als ie wat anders wil eten dan ik,maakt ie het zelf klaar ;)

Maar eerlijk gezegd als ik het zo lees,ben je nog niet zo heel erg gemotiveerd.....dat geeft niks...het heeft bij mij ook heel lang geduurd om de knop echt om te zetten.Maar ik denk dat je eerst naar een berg motivatie moet gaan zoeken om het vol te kunnen houden.En als je een emotie-eter bent denk ik dat je harder afvalt als je geestelijke hulp erbij hebt.

14. Ik ben ook te zwaar en heb een hekel aan sporten.Vlak voordat ik zwanger raakte en trouwde ben ik in 2,5 maand 12 kg afgevallen.
    Had toen ook een doel en dat was mijn trouwjurk en onze trouwdag.
    Ik ben elke dag gaan wandelen maar dan niet gewoon wandelen maar echt stevig door stappen.
    Moet zeggen achter de kinderwagen was het tempo makkelijk vol te houden.Het zag er niet uit dat ik zo snel wandelende maar het reseltaat was er wel.
    Elke dag 30 a 50 min snel wandelen en een beetje de richt lijnen van sonja bakker volgen.
    Zodra ik bevallen ben ga ik weer mget volle moed starten.

Is er misschien iemand in je buurt die mee zou willen doen?Als je het samen doet dan kan je elkaar steunen en aanmoedigen.
    Moet ook zeggen dat er nu echt geen weer voor is om buiten te gaan wandelen.........ik ga nu niet voor mijn plezier naar buiten.

15. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ik ben ook zo'n 10 kilo afgevallen met sonja bakker, ZONDER te sporten want dat haat ik:D, terwijl ik die muts niet geloofde en maar raar vond....(nog steeds trouwens;))

Als eenmaal 'de knop' om is bij jezelf, lukt het wel. Een leuke tip is bv een kledingstuk een paar maten te klein kopen, en die aan je kledingkast hangen zodat je die elke dag ziet. Motiveert bij mij iig wel!
    Mijn mannetje at trouwens niet mee met sonja bakker, behalve spaghetti met de zelfgemaakte saus:p terwijl hij zelf nog meer kilo's mag kwijtraken dan ikzelf!

Ga volgende week, of eind deze week ook weer beginnen (weer vanaf week 1 met het eerste boek) want er moet nog minstens 7 kilo vanaf.

HEEL veel succes!:D

16. Que

Que Niet meer actief

Wat ik me net zat te bedenken.

Ooit heb ik wel eens gehoord dat er een vrouw heel veel kilo's was afgevallen door heel veel sex te hebben. Misschien is dat nog een optie voor je als beweging zijnde ;). Wel moet jij dan het werk doen en niet je man ;).

17. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    @Waardevol; hartstikke goed, je hebt de eerste stap gezet!

Ms. is het een idee om je boodschappen-patroon aan te passen. Niet mee zoveel lekkers in huis, dan kan je ook niet gaan snaaien. Jezelf ook niet opleggen dat je helemaal niets meer mag. Ik ben van mening dat de overgang van heel veel of vaak, naar helemaal niets maar voor heel weinig mensen is weggelegd.
    Stel bv. als richtlijn dat je alleen op zaterdagavond wat lekkers mag, en dan een verantwoorde lekkernij; toastjes met filet amerikcan, snack a jacks oid.
    Daarnaast is bewegen wel heel belangrijk. Ms. is er toch iets wat je heel leuk gaat vinden.....Een stukje fietsen door een mooi park of bos, om maar en dwarsstraat te noemen...

Of je doet 6 dagen per week Sonja Bakker, en kookt een dag wat je zelf lekker vind. Ga dan niet aan de spare-ribs, speklappen en slagroomtaart. Maar kook iets met bv kip.

Een 'stok achter de deur' heb je al; je gezondheid!!!!

Ga ervoor zou ik zeggen!

Enne, als je wat recepten wilt van Sonja Bakker, pb me maar!

Heel veel succes, go for it!!!

18. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Doe de citroensapkuur (www.citroensapkuur.nl) geeft je super veel energie, en je valt kilo's af! Tijdens de kuur (heb het 5 dagen gedaan ipv 10 dagen) was ik 5 kilo kwijt (van de 85 naar de 80) en sindsdien ben ik nog 20kg!!!!!!! afgevallen, ik weeg nu weer heerlijk 60 kilo!!!!

Echt het is even doorzetten, maar na die 5 dagen of 10 dagen is zelfs een komkommer heerlijk, je leert alles weer waarderen en krijgt gek genoeg disipline, ik die nog te lui was om naar beneden te lopen om drinken te pakken, doet nu elke dag 50 buikspieroefeningen!!

19. Seth

Seth Niet meer actief

hahahahaha Sommigen.... (zoals jij en ik zo te zien) worden daar juist dik van....:D

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik ben het met Maria eens, dat als je een echte emotie-eter bent, je daarvan ook de oorzaak aan moet pakken, dus bijv. eens met iemand gaan praten én tevens een ander eet- en bewegingspatroon aanleren.
    Een dieetclubje in de vorm van weight watchers of noem maar op, kan een stok achter de deur zijn, zij zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Sonja Bakker heb ik na de geboorte van de eerste gedaan en zelfs al at ik wel meer dan in dat boek stond, ik viel er toch aardig mee af. Je man schept gewoon extra op en neemt bijv. na het eten nog een lekker toetje ofzo.
    Sinds een week ben ik weer met Sonja Bakker begonnen, want er moeten nu ook wat kilo's af. Mijn motivatie is dat ik er van de zomer gewoon weer beter uit wil zien.
    Naar een sportschool gaan ofzo zit er voor mij ook niet in, ik heb het geld nu even niet en ik werk vaak 's avonds, overdag ben ik met de kinderen.
    Tussen de middag wandel ik met de hond en ik doe gewoon zoveel mogelijk dingen lopend of op de fiets, zo heb je gelijk een doel (van a naar b komen) en de verbranding gaat wat sneller. Ik heb ook allerlei hart- en vaatziekten in de familie en daarom vind ik bewegen ook belangrijk.

Probeer niet teveel excuses te zoeken, je hebt genoeg redenen om af te vallen al genoemd. Het gaat helaas niet vanzelf.

Deel Deze Pagina