ziek door zwangerschap en nu?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door moesje1, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zit in de ww en ben nu ziek door de zwangerschap (harde buiken en flinke bekkeninstabiliteit) Ik krijg nu dus een ziektewetuitkering en ben vrijgesteld van sollicitatieactiviteiten.

Vorige week heb ik toch een sollicitatie de deur uit gedaan op een vacature waarbij ze mensen zochten voor na mijn bevalling. Deze kon en wilde ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan, dus heb een poging gewaagd en ben uitgenodigd voor een gesprek binnenkort.
    Ik heb totaal geen idee van mijn kansen en denk dat het flink tegen kan werken dat ik met een dikke buik aan kom, maar wil toch een poging wagen.

Wat is nu wijsheid? Moet ik deze sollicitatie activiteit toch doorgeven in mijn werkmap? Of kan ik beter afwachten tot ik meer weet?
    Ik wil namelijk niet dat jullie(het uwv) gaat denken dat ik niet echt ziek ben.. Ik zou namelijk echt niet nu kunnen werken, maar ja deze vacature is pas voor na mijn bevalling, maar was nu al online gezet.

Mvg Moesje1

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Moesje1,

Wat goed dat je bent uitgenodigd voor een gesprek.

Je wilt weten of je deze sollicitatieactiviteit moet doorgeven aangezien je op dit moment in de Ziektewet zit.

Wanneer je WW-uitkering is beëindigd, heb je geen sollicitatieplicht meer. Je hoeft deze activiteit dus niet door te geven. Mocht je nog wel ingeschreven staan als werkzoekende en daarmee toegang hebben tot de werkmap dan mag je het natuurlijk wel altijd doorgeven.

Solliciteren tijdens de Ziektewet kan en mag altijd. Je hoeft er dus niet bang voor te zijn dat UWV denkt dat je niet echt ziek bent. Daarnaast is het voor een baan die na je verlof start. Dit staat dus los van je ziekte op dit moment.

Ontvang je op het moment dat je bij jouw nieuwe werkgever start nog een uitkering? Vergeet dan niet met een wijzigingsformulier aan UWV te melden dat je weer aan het werk gaat.

Ik wens je veel succes met het sollicitatiegesprek.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL