Ik word zo gek van onze buurvrouw!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Aaah, woon jij langs mijn buren? :p
    Echt zo herkenbaar. Helaas hebben wij al meerdere keren aangegeven er last van te hebben en dan is het 2 weken stiller en begint het van voor af aan.
    Isoleren hebben wij ook al geprobeert maar idd een enkelsteens muurtje er tussen, werkt niks en honderden euros lichter... :(
    Probeer het nu maar gewoon los te laten, is de enigste optie vrees ik. Kan er soms wel erg van balen, ik zit erg graag rustig een boek te lezen of gewoon een uurtje zonder televisie of radio oid aan, maar dat is echt geen doen als zij thuis zijn. En het begint sochtends ook al tussen 6 en 7 met geslaan met de deuren en geschreeuw en gezang. Wat ik overigens echt niet als normale leefgeluiden zie. Ik laat mijn dochter écht niet op de gang (die aan de andere buurman grenst) staan gillen om 6 uur sochtends of loop zelf niet knetterhard te zingen in de badkamer terwijl ik weet dat die grenst aan de buurman zijn slaapkamer.
    En die hakken, brrrrr, hier ook vaak van sochtends vroeg tot savonds laat naaldhakken op het laminaat... :(
    Maarja, het is niet anders. Ik kijk uit naar de tijd dat we weer kunnen verhuizen, helaas net een jaar geleden dit huis gekocht, dus dat duurt nog wel even...

2. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Altijd lastige dingen. Hier ook gehorige huizen en ondanks dat ik de kids in toom probeer te houden , hebben ze soms toch echt wel mega uitschieters met geluid en dat is helaas vaak in de ochtend ( overdag naar school). Mijn buren zullen er vast wel eens van balen ,maar ja mijn buren gooien weer hard met deuren, of gaan 23 uur in de avond stofzuigen of 6.00 in de ochtend op hakken lopen. Dus tja zo hebben alle buren wel wat bij elkaar toch?

Denk dat mensen eens wat meer van elkaar moeten tolereren ;)

3. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    staat niet inde wet !!!!!!!!!!! toevallig gister nog met een politieagent over gehad

4. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    je mag sowieso geen overlast bezorgen... ik heb ook zulke buren
    zettenhun muziek op bass volume 10!!! waardoor mijn glazen van tafel trillen ... wij zijnnu bezig met hun verhuurder.
    misschien een optie

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.421
    113
    Tja ik denk dat je zwaar geirriteerd bent en daarom ook geen enkel geluidje kunt hebben ;). Het is vaak een opeen stapeling van dingen die maken dat je je aan iedere scheet van de buren irriteert, ik zou zeggenlaat het los maak je niet druk en je zult zien dat de overlast stukken minder is, die kinderen zijn zich van geen kwaad bewust en de buurvrouw waarschijnlijk ook niet. Laatst ergerde ik me ook aan de buren en nog eens goed luisteren en toen moest ik lachen want ik denderde als kind zijnde net zo onbenullig en hard van de trap,omdat dat gewoon sneller ging ;), nooit aangedacht dat dat misschien vervelend was voor de buren daarna nog wel eens gehoord maar nooit meer gestoord :D.

Als het echt te gek wordt kun je het er altijd eens rustig over hebben maar ik denk dat het een kwestie van leven en laten leven is.

6. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Vervelend voor je zeg, ik zou zeggen: maak het eerst eens bespreekbaar, wie weet is je buurvrouw zich echt van geen kwaad bewust. En kan ze er voortaan op letten. Succes! Hopelijk is je ergste frustratie dan weg.

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Tja, je kan ze erop aanspreken maar na buren te hebben gehad die om iedere scheet aan de deur kwamen, vind ik eigenlijk ook dat als je snel geïrriteerd raakt van zulke dingen, je niet in een rijtjeshuis moet gaan wonen ofzo.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

het enigste wat ik zou vragen is of ze misschien haar hakken uit zou kunnen doen, de rest lijkt mij redelijk normaal en als de kids wakker zijn zijn ze wakker, doe je weinig aan.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik moest vannacht zo lachen om het topic toen ik in bed lag,...mijn buren links hebben tot 5,15 lopen lachen en hard praten dat ik hun hele conversatie kon volgen.
    Heb toen 2 flinke beuken gegeven tegen de verwarming en 5 min later was alles stil.
    Ik kan heeeeeel wat hebben haha maar 'snachts slaap je! ;)
    En dan zit er toch wel een verschil in dat kids overdags dan wat herrie maken en volwassenen s nachts, juist die beter moeten weten.

Maar wat betreft die hakken, wij trekken onze schoenen uit in huis, maar je zou dat aan kunnen geven toch? Desnoods kun je het proberen op te nemen zodat hun t ook kunnen horen?

10. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij hebben vorig jaar buurtbemiddeling ingeschakeld voor onze Colombiaanse buren die altijd carnaval vieren. Het is wel degelijk een regel waar je je aan hebt te houden.
    Door de weeks moet het stil zijn tussen 22.00 en 7.00 en na 19.00 moet het vollume naar beneden en op zondag moet het stil zijn tot 10.00 volgens de buurtbemiddeling. Mijn buren hebben een contract bij hun moeten ondertekenen dat ze zich hier aan houden en het is doorgestuurd naar de wijkagent. Het was niet te houden met die mensen hun leefmanieren pfff...
    In geval van TS zou ik gewoon even rustig met de buuf gaan praten. Misschien is ze zich er niet van bewust (al moet iedereen toch weten dat hakken doorklinken over het rijtje). Er zit ook een grens aan leefgeluiden.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik weet niet of die tijden echt haalbaar zijn, zondag tot 10u....ik hecht er zelf niet zoveel waarde aan moet ik zeggen, 's avonds is hier alles op tijd stil en in de ochtend, doordeweek begint onze ochtend om 06.30 en t weekend meestal tussen 7.30 en 8.30.
    Maar onze buren kunnen er ook wat van...al zal ik zeker niet gaan mekkeren ofzo want ze zullen mijn kids ook wel eens horen, maar dan wel alleen overdags.
    En ik vind toch dat er wel een verschil is tussen kinderen en een volwassenen...die laatste zouden toch beter moeten weten toch!

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij wonen ook in een gehorig huis, dus kunnen erg veel meehoren van de buren, (en zij dus ook van ons). Ik ben dus erg geneigd om het gewoon maar aan te horen, want we zullen over en weer van verschillende dingen last hebben...
    Kids van onze buren hebben er de laatste weken erg veel lol in om eindeloos met de stoelen te schuiven. Niet erg grappig :( Maarja, omgekeerd zullen ze ons toch ook wel irritant vinden op bepaalde vlakken. Daar doe je niet zoveel aan, behalve dan verhuizen naar een vrijstaand huis ;)

13. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Hier ook een erg gehorig en ook ruikerig huis.
    Onze buren zijn SriLankaans en daar heb ik nog wel eens de balen van.
    Erg lekker hoor, al die geuren die door de gebrekkige tussenmuur heen komen maar na een paar dagen heb ik het er wel weer mee gehad.

Daarnaast schreeuwt de buurvrouw ook erg hard(maar dan ook echt heel hard) naar haar kinderen, staat de telefoon de hele dag op handsfree en houden de kinderen ervan om de trap op en af te rennen.
    Ik geef het buurmeisje bijles en zij is altijd erg verbaasd als ze haar vader bij ons in de keuken kan horen praten:D.

Ik heb me er de eerste jaren erg druk om gemaakt en heel soms doe ik dat nog maar ik kan ze echt niet veranderen. En daarbij hetzelfde als mijn voorganger schrijft; ze zullen ons ook wel eens horen :)

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar ik vindt hakken aanhebben in huis nu niet iets wat niet kan zeg maar?
    Toevallig dragen we geen schoenen in huis....maar het zou toch eigenlijk te gek zijn als je buurvrouw komt vragen of je aub geen hakken meer in huis wilt dragen?
    Al kun je idd best wel rekening houden met elkaar hoor. Hier doe ik dat als de meiden schreeuwen in huis bv....of idd met een stoel gaan slepen en dat soort dingen. Maar ik loop wel eens met hakken in huis voordat we weggaan dan denk ik nooit aan de buren hihi...

Dan moet je denk ik idd maar in een vrijstaand huis gaan wonen.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

wat ben ik blij dat ik bijna niks hoor hier maar we hebben ook een half vrijstaand huis en voor de rest velden, ik heb alleen last van marters dat zijn pas vervelende buren :p
    alleen op de badkamer hoor ik soms het mobieltje van de kleinkinderen heel zachtjes en om 18uur hoor ik altijd "jaaaan eten,.....jaaaaaaan eteeeeen,....JAAAN ETEEEN" ik snap niet dat hij nog niet weet dat om 18u het eten klaar is :D maar dat hoor ik ook alleen maar in de gang, berging of buiten, dus geen last van hun gelukkig hun zullen denk ik wel eens de bas van ons horen als een film opstaat want gisteravond was ik buiten een sigje aan het roken en er stond een serie op bij ons en de rolluiken trilden nogal fel ;)

16. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

18. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV

19. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Sorry, maar ik vind gooien met deuren, als een olifant over de trappen lopen om 06:30 uur, niet meer horen bij gewone woongeluiden. Dit is wel degelijk geluidsoverlast.

Ik vind dat je daar best een gesprek over aan kunt gaan. Hopelijk komen jullie er samen uit.

Groet Kari

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als je weggaat en dan even op je hakjes rondtrippelt, vind ik dat ook normaal.
    Maar als ik de openingspost van TS lees, krijg ik het gevoel dat haar buuf de hele dag en avond op die lawaaidingen rondstapt.

Lijkt me trouwens niet lekker om zolang op je hakjes te lopen...
    Hier lopen we thuis altijd op sokken, sloffen of blootsvoets.

Deel Deze Pagina