Ik word zo gek van onze buurvrouw!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    soms heeft praten geen nut meer!
    hier al zo vaak met de buren gepraat over hun onnodige geluid maar doen ze er iets mee,,,, nee. word alleen maar erger.
    zelfs de woningbouw ingeschakeld (hun huur en wij koop)
    en zelfs dat helpt niet.
    slaan met de voordeur (zelfs zo hard dat bij ons de tv uitging:$)
    keukenkastjes dicht gooien, schreeuwen, trap op en af rennen zo''n 100x per dag. en het is niet eens een gezin met jonge kinderen.
    zijn volwassenen met een zoon van ergens eind 20.
    om stapel gek van te worden
    heb vanacht zelfs tot 2 uur wakker gelegen van hun en vanmorgen om half7 ging de voordeur weer als een kanon dicht dat dus iedereen hier in huis klaar wakker was!

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja maar dan nog......niet dat je het niet even mag vragen of het minder kan. Maar in je eigen huis mag je toch wel zelf weten wat je doet :D helaas loopt buurvrouw dus de hele dag op hakkenschoenen;)

Ik vindt het zelfs vies om binnen te lopen met je schoenen die je net buiten aanhad:)

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dit vindt ik dus wel echt overlast:$

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    dat dacht ik dus ook maar schijnt de woningbouw niet met mij eens te zijn!
    heb me nu voor genomen als ik er nog een keer last van heb (wat op korte termijn zal zijn;)) ben ik de politie! ben er nu echt zo klaar mee

5. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    o ik loop trouwens ook de hele dag op hak schoenen hoor;)
    en heb ook een kind van 2 die niet als een muis rond loopt maar goed je weet dat kinderen geluid maken.
    maar dit geluid is niet van een kind daar zou ik nog mee kunnen leven. dit is met deuren gooien, keukenkastjes dicht smijten, krakende trappen op en af rennen, en zo kan ik nog wel even door gaan:$

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dat snap ik....

Wij hebben geen geluidsoverlast maar wel stankoverlast. Onze overburen stoken hout....normaal ruikt dat wel lekker maar geen idee wat zij erin gooien maar heel de straat stinkt! Heel veel buren hebben hier last van.
    Nu zijn wij bezig met verbouwen en de voordeur moet dus beter geïsoleerd worden...daar komt altijd een hoop stank doorheen.

Buren aangesproken....ze zagen niet in dat we last hadden, dus toen de gemeente gebeld. Ze zijn in de straat geweest en roken het al onderaan de straat. Ze hebben een formulier in de bus gegooid waarop stond dat ze rekening moesten houden met de buren ofzoiets.
    Maar dat was alles wat ze konden doen zeiden ze....

Tja lekker dan....

7. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    In huis mag je doen waar je zelf zin in hebt zolang je een ander daar niet mee lastig valt, anders zul je toch echt vrijstaand moeten gaan wonen zodat je de hele dag kan doen waar je zelf zin in hebt. Op een rijtjeshuis heb je nou eenmaal rekening te houden met je buren. Als je de hele dag met hakken wilt lopen zul je moeten zorgen voor een ondergrond waarbij het het getik dempt. De woningbouw kan je zelfs verplichten om het laminaat eruit te halen als je niet zorgt voor een goede ondervloer (wordt helaas wat moeilijker bij een koophuis) of als het laminaat tegen de zijmuren aan ligt zul je ervoor moeten zorgen dat er minimaal een cm open is (ivm contactgeluid).
    Ik snap niet waarom mensen steeds meer ikke ikke ikke worden en geen rekening met elkaar meer kunnen houden. Kijk even je hakken aan omdat je elk moment de deur uit gaat is wat anders als uren op de hakken door het huis heen tikken, man ik zou er gek van worden en zou eigenhandig de hakken onder de schoenen van mijn buuf vandaan halen.

8. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    jaaaa o dat ken ik ook!
    paar keer per jaar dan komt er een grote bak met kolen buiten te staan waar dan een schaap aan spit boven word gehangen. wat een lucht daar vanaf komt dat kan ik niet omschrijven. en dan van smorgens vroeg tot laat in de avond.
    en die eeuwige k*t bbq in de zomer, vind bbq lekker ruiken maar wat ze daar in pleuren is niet normaal. dan moet de hele buurt naar binnen omdat hun aan het bbqen zijn.
    en dat is het nog niet eens, ze koken in de schuur:$ want in de keuken kan niet dan zitten ze zelf in de lucht... dus dan maar in de schuur die aangrenzend zijn aan alle schuren in het blok. alles ruikt dus naar hun eten elke dag weer.

maar goed, vind ik van een instantie als woningbouw of gemeente dat ze daar toch iets aan moeten doen! de hele buurt heeft er last van en dan gebeurt er niks, das toch beetje vreemd he.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij balen hier een beetje omdat onze oude buren verhuisd zijn. Nooit last van ze gehad. Nu hebben we een jongen van 22 als buurman. Half student, half aan het werk.

Vaak heeft hij tot halverwege de nacht pubermeiden (lees:gillende keukenmeiden) op bezoek. Tenminste, ze klinken als pubermeiden.

Om de haverklap staan ze achterthuis te roken tot wel 0300 uur in de nacht. Moeten ze helemaal zelf weten. Maar moet dat dan gepaard gaan met gegil en keihard gelach?
    Wij slapen aan die kant en moeten 's ochtends vroeg op ivm werk. In tegenstelling tot die meiden die waarschijnlijk de halve dag in bed kunnen blijven liggen.

Mijn vriend heeft er al een paar keer wat van gezegd en toen zijn ze aan de voorkant gaan roken onder hun afdakje naast de voordeur (staan ze ook nog droger dan aan de achterkant.). Maar van de week was het wederom raak. Zucht.

Verder is hij soms aan het Kinecten 's avonds laat met vrienden. Enorm gebonk op hun laminaatvloer waardoor bij ons zowat het servies in de kast gaat rammelen. Hels kabaal.

Ach, buurman zal onze kleine man 's nachts ook wel eens horen. Aiden slaapt de laatste nachten nogal onrustig namelijk.

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Woon/leefgeluiden zal weinig aan te doen zijn denk ik, je kan moeilijk iemand verplichten zijn schoenen uit te trekken in huis omdat jij daar last van hebt. Het probleem bespreekbaar maken is iets anders natuurlijk, wellicht staan ze er wel voor open om wat rustiger aan te doen en zonder schoenen (hakken) in huis te lopen.

Helaas zul je altijd woongeluiden houden als je in een appartement/rijtjeshuis of in iedergeval als je niet vrijstaand woont.

11. Veerle87

Veerle87 Lid

29 jan 2013
    96
    0
    0
    Office Management
    Maastricht
    Hmmss had je niet naast mijn oude buurman moeten wonen.. Om 5 uur s`ochtends met een flex aan het werk gaan in zijn tuin.. heeft die echter maar 2 keer gedaan.. 1ste keer flink gescholden aan het raam of die nog wel helemaal lekker in zijn bovenkamer was en dat normale mensen rond dit tijdstip liggen te slapen.. 2 maanden stil geweest en toen nog een keer... Was het toen zo beu dat ik een emmer met water had gepakt en deze vanuit mijn slaapkamerraam over hem heen had gegoten.. toen heeft die altijd braaf gewacht totdat ik weg was :cool:... (was nogal een rebel in mijn puberteit)

Paar jaar later verhuisd naar een studenten flat en was muziek aan het luisteren met een hoofdtelefoon op.. dus geen overlast zou je denken.. Binnen 5 minuten de bovenbuurman aan mijn deur of ik de muziek niet zachter kon zetten want hij kon geen blokfluit spelen..:$... Na eerst flink gelachen te hebben heb ik maar de deur dicht gedaan en ben gewoon verder met mijn muziek gaan luisteren.. bedoel je hoorde je t maar zacht door de hoofdtelefoon heen.

Nu woon ik 2 jaartjes samen met mijn vriend op een hoekwoning en hebben ontzettende relaxe buurtjes (zijn iets ouder maar jong van geest :cool:). Wij hebben wel vaker een feestje en zorgen ervoor dat na 12 uur de muziek zachter gezet wordt... altijd wel de buurtjes geinformeerd van te voren.. en kregen altijd de reactie: kind.. vroeger waren wij ook jong.. amezeer jullie.. Muren zijn goed geisoleerd maar de bewoners voor ons (toevallig een collega van mijn vriend) waren ook luidruchtig.. 3 jonge kinderen die altijd gilden, renden, ruzie maken en daar hadden ze wel last van..

Al met al, het ligt dus echt aan de buren die je hebt. Als eerste zou ik gewoon gaan praten en als dat echt niet werkt.. meer drastische maatregels treffen betreft betere isolatie (moet gedaan worden door de woningbouwvereniging) en tegen verdere overlast. Veel succes

12. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    hier ook wel eens een geiriteerde buur aan de deur gehad, of het wat zachter kon.
    we wonen hier 11 jaar, 10 jaar lang geen last gehad van klachten. buurvrouw ging verhuizen, en er kwam een jong stel in.
    is een paar keer voorgekomen dat ze aanbelden, kunnen de kinderen wat zachter doen?
    ja eh, ze doen een spelletje op de wii, dat is zo afgelopen, sorry maar daar moeten ze bij springen.
    buurvrouw heeft nooit geklaagt, buren aan de andere kant ook niet, we horen mekaar, ja dat zijn leefgeluiden.
    ik vind dat de nieuwe buren daar ook maar aan moeten wennen, ik heb 2 jongens,die ook nog regelmatig vriendjes over de vloer hebben, kan dat grut moeilijk de hele tijd op de bank laten zitten.
    en van kwart over 8 tot half 4 zijn ze van huis, dan zijn ze naar school.
    dat het wat druk is hier, is vaak na het eten, dan hebben ze ineens veel energie, in de zomer gaan ze dan lekker naar buiten, maar als het donker is, zoals nu savonds, wil ik dat niet hebben.
    tis een uurtje dat ze hyper zijn, door het huis rennen wil ik al niet hebben.
    de buren hebben zelf ook een baby, als die groter word ga ik ook niet lopen klagen dat het zoń kabaal is. hij ligt nu ook weleens op de grond met een blokje fijn op het laminaat te rammen, dat hoort erbij toch.
    nu is het hier ook heel erg gehorig, maar als je daar niet tegen kan, moet je niet in een rijtjeshuis gaan wonen.

13. flerk

flerk Niet meer actief

Het is maar hoe je het bekijkt. Wij hebben buren met kinderen van dezelfde leeftijd als onze kinderen. Als onze kinderen net liggen te slapen gaan hun kinderen pas naar bed, ze stampen, gillen, rennen... Kan soms irritant zijn maar tja, het zijn kinderen. De volgende ochtend echter liggen hun kinderen nog te slapen en zijn onze kinderen klaarwakker. En die rennen, lachen, schreeuwen dan ook. Ik zeg wel tegen mijn kinderen dat ze rustig aan moeten doen en ik wijs ze er ook op dat de buurkindjes slapen maar ja, ik ga ook niet een streng regime toepassen.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Bij ons is dat net iets anders. Onze meid ligt al te slapen als die van de buren naar boven gaat met idd veel gestamp, geschreeuw en gelach. Liefst ook nog in de badkamer (grenzend aan slaapkamer van dochter) natuurlijk! Maar ook in de ochtend wordt mijn dochter vaak wakker doordat buurkind al wakker is en weer loopt te gillen, springen, trap op/af rennen en zingen/gillen in badkamer... Zucht.
    Maarja, wat doe je er aan he. Het zijn kids. En zolang het snachts stil is...

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    jammer zulke buren
    inderdaad mee praten
    ik heb heel af en toe me muziek ook te hard is waar woon naast een ouder stel rond de 75/80 en ja hij zaagt bekant elke dag op zolderhoor ik ook wel eens ja jammer dan je moet wel wat van elkaar kunnen hebben maar als het elke x zo vroeg is en hele dagen zou ik niet fijn vinden nee.

andere kant zijn niet veel thuis hun zoon van 16 maar is zo makke jongen hehe de moeder werkt dus ja die zoon speelt piano ja dat hoor ik ook altijd maar ja hij speelt goed dus vind dat niet zo ramp

het is geven en nemen maar het moet niet elke dag hele dagen zijn

Deel Deze Pagina