Ik word zo jaloers op andere vrouwen die sneller zwanger worden.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door iivaan, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik herken het heel erg. Ik had het laatst ook al over in een ander topic hier. Het helpt bij mij ook totaal niet mee dat mijn zus nu zwanger is (die is heel snel zwanger geworden). En ik al langer bezig ben en nog niks heb. Ik heb hier best wel last van. Positief blijven hoe moeilijk het ook is. En je pijlen ook op andere dingen richten (doe ik nu ook). Dan ben je er minder mee bezig. Ik krijg die tip ook veel dat ik me er niet op moet focussen. Hopelijk ben je snel zwanger.

2. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ja dat opscheppen hoor ik zoveel. Het lijkt wel alsof iedereen heel snel zwanger is of word. En ik hoor niemand bijna die er lang over doet of over heeft gedaan. Op een enkeling na dan. Maar als ik het hier op het forum lees zijn er heel veel. Durven mensen er dan niet over te praten vraag ik me af.

3. Logan

Logan Niet meer actief

Tien maanden vind ik persoonlijk niet lang ;) bedenk je dat de meeste pas na een jaar zwanger zijn. Je zus heeft gewoon geluk gehad.

4. Jack83

Jack83 Lid

9 jun 2014
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik ben er altijd open over geweest. Juist omdat ik weet dat er veel vrouwen zijn die niet binnen het jaar zwanger zijn. En loslaten... Ja dat heb ik na 3 jaar ook gedaan en toen toevallig 1x sex gehad die maand en zie...zwanger! Geef de moed niet op en probeer ook met andere dingen bezig te zijn!

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ken het, wij zijn nu een jaar bezig.. En van de week belt mij broer: zijn vriendin is zwanger, hij helemaal blij! Gelijk raak zegt hij, en!! We krijgen een tweeling..

Nou hartstikke tof! Ik ben echt blij voor ze, alleen zou het zelf ook graag willen..

6. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Valt wel mee inderdaad. Dat stelt me behoorlijk gerust. Ja mijn zus heeft 2 keer geluk gehad. Ze zal wel extreem vruchtbaar zijn ;)

7. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Au! ja dat doet even pijn. Dat steekt echt wel. Je bent wel blij maar je gunt het je zelf ook.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Vergelijk het met een dobbelsteen. De ene gooit meteen en zes de ander gooit eerst een paar keer wat anders. :)

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Ja hier op het forum zijn er veel en lotgenoten maken je niet sneller zwanger maar het helpt wel relativeren. Ik denk dat het toch een drempel is.. je wilt graag "zomaar" met het blijde nieuws aan komen zetten, dat het een verassing is dat je zwanger bent. Plus, het is een soort genant... kan je lijf het niet, kan je man het niet, waarom doet de natuur z'n werk niet en hoeveel mensen zitten er in je kijkdoos :)

Oh en "je moet er niet zo mee bezig zijn" is leuk maar dan waren er reisbureaus in het zkh en geen gynaecologen. Sommige problemen zijn niet te verhelpen met "er niet mee bezig zijn". Nog afgezien van als je zo'n diepe wens hebt, dat je dat niet zomaar even loslaat. Niet teveel naar luisteren :)

10. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Logan: Dat is een goede vergelijking inderdaad!!!
    Ja Sophy dat niet er teveel mee bezig zijn. De 1 zegt dit en de ander zegt weer dat. Ik zie ook door de bomen het bos niet meer soms. Daar raak je het draadje ook mee kwijt soms.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Doen waar je je goed bij voelt. Loslaten maakt je niet sneller zwanger maar het geeft je wel rust. Ik kan mezelf helemaal gek maken als ik ga vergelijken, rekenen etc..

12. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Goed advies. Rust is al heel fijn. Dat helpt je wel weer helder denken.

13. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

13 apr 2014
    178
    33
    28
    Logisch!! Was ik ook, en ik merkte dat hoe meer ik me ertegen gingen verzetten omdat ik het zo stom vond van mezelf, hoe erger het werd. Dus ik liet het maar toe, en dat hielp mij onwijs. En des te beter kon ik het handelen. Ik was de eerste van mijn vriendinnen die probeerde zwanger te worden, en na een half jaar waren mijn vier beste vriendinnen zwanger en toen heeft het bij mij nog een half jaar geduurd.... grr ;) Moest mezelf afleiden, liet me afleiden en 's avonds masseren oid om maar te ontspannen. Er zijn ook druppeltjes van Bach die je helpen minder jaloers te worden als het gaat om zwanger worden. Als je daar wat mee hebt, zal het je misschien helpen. Maar het blijft en is natuurlijk gewoon stom ;) Sterkte en jij krijgt de leukste en liefste baby die het wachten waard is!!

14. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

13 apr 2014
    178
    33
    28
    (heeft in totaal 15 maanden geduurd voor ik zwanger was, nu ben :) )

15. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Nathalie die bachbloesem is een goed idee. Die heb ik in het verleden ook gebruikt. Welke bachbloesem is dat?

16. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

13 apr 2014
    178
    33
    28
    Wist het niet meer uit mijn hoofd maar heb het even gegoogled, en vond dit op een site:
    Bach bloesem mix 69 helpt om:
    Geduldig te blijven en de kalmte te bewaren
    Blijven erin te geloven
    Niet verbitterd te raken
    Jaloersheid t.o.v. anderen tegen te gaan

Dit was de site:
    Het snel zwanger worden lukt niet!

17. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Dank je. Ik ga het zeker proberen. Baad het niet dan schaad het ook niet.

Deel Deze Pagina