Clomid - wat kan ik verwachten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door BallerinaN, 20 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Hallo!

Vandaag naar de gyn geweest:

Allemaal kleine cysten op mijn eierstokken waardoor de boel waarschijnlijk minder goed werkt. Nu bloed laten prikken om te kijken of ik mijn eisprong al gehad heb. Mag morgen bellen voor de uitslag. Als dit niet het geval is krijg ik medicatie (kan het voorschrift niet lezen.. :() om mijn ongi op te wekken. Dan va dag 2 van mijn ongi clomid en moet op dag 13 terug komen bij de gyn.

Ben ergens heel blij dat ik geholpen wordt, maar het voelt wel allemaal een beetje overdonderend...
    Wie heeft hier ervaring mee en wat kan ik verwachten? Gyn had het over 3 tot 6 mnd Clomid, wat gebeurd er als het dan nog niet aangeslagen heeft?

Na hoeveel rondes Clomid waren jullie zwanger?

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Waarschijnlijk heb je Duphaston/Provera of Primolut gekregen.
    Op dag 13 krijg je een inwendige echo en gaan ze je baarmoederslijmvlies opmeten. Dan gaan ze bij beide eierstokken kijken of er een eitje gegroeid is. Waarschijnlijk moet je dan 3 dagen later weer terug.
    Het kan zijn dat de dosering niet aanslaat en dat je de ronde moet afbreken dmv Provera oid.
    Als de dosering wel aanslaat, moet je bloedprikken om te kijken of er een goede eisprong is geweest.

Bij mij duurde het vrij lang voordat ze de juiste dosering gevonden hadden. Nu eindelijk een goede. Mag tot eind van het jaar proberen en als het dan nog niet raak is, waarschijnlijk iui.

Clomid is trouwens wel vies spul. Goed de bijsluiter lezen, want kan behoorlijk wat bijwerkingen hebben :)

3. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Beste BallerinaN,

Jammer dat ze geconstateerd hebben dat je veel blaasjes hebt. Gelukkig kunnen ze er inderdaag vanalles aan doen.

Ik ben het helemaal eens met xElles.

Meestal begin je clomid te slikken vanaf 50mg en die mag 3x verhoogd worden tot 150mg.

Als ze zien dat er geen eisprong mee wordt opgewekt, mag je de clomid nog maximaal een half jaar gebruiken. ( daarna stap je over op een andere medicatie)

Zien ze dat er wel een eisprong mee wordt opgewekt maar wordt je niet bevrucht, dan mag je het volgens mij in totaal jaar gebruiken.

Ik zit nu in ronde 6 met de clomid 50mg ( hoger krijg ik hyperstimulatie d.w.z. Te veel eitjes die willen springen)

Helaas nog niet zwanger en zit nu weer op het wachtbankje.

Op zich word het allemaal best snel duidelijk hoor hoe zoiets werkt.

Heel veel succes en laten we hopen dat je niet teveel rondes nodig hebt om in verwachting te raken!

Liefs,
    Rosavise

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hee Rosavise!!
    Jij zat toch ook eerst in het PCOS topic?? :) hoe gaat het? Ook nog niet raak, lees ik? :)
    Ik duim voor je!

5. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Jaa dat klopt! Maar soms werd t me even teveel om alles zo te lezen en er constant zo erg mee bezig te zijn! De ene periode vind ik het fijn en de andere periode wil ik er wat minder bij na denken!

Hier is wel alles goed! Maar t kon altijd beter :D Mn ei is nu 28mm en helaas nog niet gesprongen! Vrijdag moet ik terug en dan hoop ik toch echt dat ie weg is!

En bij jou? Slaat de 125mg goed aan? En niet teveel last van bijwerkingen?

Sorry BallerinaN dat we hier even zo door jou topic heen praten :p!!

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hahah, sorry inderdaad Ballerina ;)

Ja kan ik me helemaal voorstellen. Het wordt mij soms ook even teveel allemaal...
    Ja 125 werkt goed. 50/100 deden niets, 150 teveel. Nu er precies tussenin. Krijg ook geen echo's meer. Wel spannend, want weet nu niet wat er gebeurt in m'n lichaam :)

Oh spannend bij jou!! Welke dosering? Moet je de volgende ronde (hopelijk komt ie er niet meer ;)) nog terug voor echo's?

7. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Ik slik nu voor de 3x 50mg. En op zich doet dat het goed.

De Fa zei dat ik volgende maand nog echo's krijg en de 4 maanden erna in principe geen. Maar mij lijkt dat dus echt helemaal niks!
    Ik weet hoe ik ben en ik ga bij elk plopje, steekje en pijntje conclusies trekken haha:D.

Afgelopen maandag had ik gevraagd of ik dan zonder echo's verder MOET of dat ik er ook voor mag kiezen de echo's te houden.

Ze zei dat ik niet zonder moet, maar dat sommige vrouwen dat fijner vinden.

Ik wil gewoon graag weten wat mn lichaam doet, want t doet al zo raar:p

8. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Aan de ene kant is het echt heel fijn dat je niet meer naar het zh hoeft hoor! Vooral mbt werk vind ik het fijn. Maar eigenlijk is het voor je eigen gerustheid fijner om toch die echo's te krijgen :) dus ik snap je wel.
    Mijn arts zei dat ik wat haar betreft niet meer terug hoef te komen.
    Ze zei dat ik wel echo's mocht als ik dat zelf wilde, maar dat dat eigenlijk haast niet gebeurt.
    Dus ik gebruik nu maar ovulatietesten :)

En BallerinaN, vertel :D hoe is het met jou.
    Wij nemen je topic gewoon over! Ook slecht ;)

9. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Haha geen probleem hoor! Blij jullie ervaringen te kunnen lezen! Vind het zo spannend allemaal!
    Ben 12 juni van dit jaar gestopt met de pil en nog niet ongi geworden, vandaar de onderzoeken, maar het gaat ineens wel snel allemaal nu..! Had eigenlijk gehoopt dat de gyn zou zeggen dat alles in orde is en ik gewoon nog even moet afwachten, maar ja, helaas.. We gaan het allemaal meemaken!
    Hoop voor jullie dat het snel raak is, jullie traject is al wat langer als het mijne!

10. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Nog een vraagje.. Kunnen we va ronde 1 clomid beginnen met 'gericht klussen'? En moet ik dan uitgaan van een cyclus van 28 dagen? Gebruiken jullie hiernaast nog ovu testen, of worden die beïnvloed door de medicatie?

11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hihi het gaat je nu misschien wat te snel, maar weer zeker dat het je straks niet snel genoeg kan gaan ;) echt.. Het wachten is het meest frustrerend.

Als de medicatie aanslaat, kun je meteen de eerste ronde gericht aan het werk ja!

12. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Als je ongesteld wordt (dag 1) dan begin je op dag 3 met het slikken van clomid tot dag 7. Dus de clomid slik je in totaal 5 dagen. Daarna kun je vanaf dag 10 ( of iets later) terecht in het ziekenhuis voor de zogenaamde follikelmetingen. Door de clomid gaan de follikels in de eierstok groeien. Stel je voor ze zien op dag 15 dat je eitje 20mm is. Dan zou je ( eigenlijk al vanaf dag 10) om de dag gemeenschap mogen/moeten hebben om ervoor te zorgen dat je eitje een kans heeft om bevrucht te worden. Wordt het bevrucht gaat het eitje naar je baarmoeder, wordt het niet bevrucht word je ongesteld en begint je cyclus opnieuw. Je kan bij youtube wel eens intypen ovulation. Daar is een mooi filmpje gemaakt hoe het in zn werk gaat. :)

13. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ballerina, bij mij sloeg 50mg niet aan, had geen enkel effect 100mg wel (ze onderschrift )

Had enkel savonds een op vlieger en was wat sneller geïrriteerd verder vond ik de bijwerkingen wel mee vallen .

Succes!

14. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Hoi Ballerina.

Ik ga nu ook voor de eerste keer Clomid 50 Mg slikken en hebt zelfde gevoel als jij. Ben echt benieuwd hoe t allemaal gaat. Hoor regelmatig dat je met Clomid wel gewoon ovu testen kan gebruiken (met PCOS heeft t in mijn geval normaliter geen zin). Ik hoop voor je dat t snel raak is. En t is precies hoe de andere meiden het zeggen;het lijkt nu allemaal heel snel te gaan maar als je er eenmaal in zit duurt t wachten cent lang haha.

15. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Gefeliciteerd Aimee! En in ronde 1 van 100 mg al zwanger! Toch hoop dat het bij mij ook zo snel gaat! :)

@Sophia: Spannend allemaal he?! Om zwanger te worden kan het me idd niet snel genoeg gaan! We zijn in juni gestopt met de pil en hadden zoiets van, we zien het allemaal wel. Vandaar dat ik het nu allemaal wel snel vind gaan (klachten, uitslagen, medicatie enz.)

Het valt me wel op dat jullie allemaal heel lang hebben moeten lopen met je klachten! Komt dat echt omdat ze je in NL een jaar laten lopen voor ze iets doen? Eigenlijk kan dat toch niet he..?! Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik niet met mijn klachten moet blijven lopen..

Heb trouwens al 4 dagen verschrikkelijke buikpijn vanonder in mijn buik en steken in mijn maag. Kan dat door die blaasjes komen denken jullie?

16. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook bezig met clomid kuur, laatste dag vandaag en maandag echo. Had provera er voor aan. Ik heb van de clomid behoorlijk zware hoofdpijnen, minder maar als het helpt heb ik het er voor over hoor. Het wachten is inderdaad het lastigst vind ik. Kan me niet snel genoeg!

Waad heb je buikpijn? Echt in je maag of bij je eierstokken?

17. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Eigenlijk allebei.. Zware buikpijn helemaal vanonder en steken in mijn maag... Vandaag wel iets afgenomen gelukkig, maar nog wel aanwezig.

Uitslag bloed: nog geen eisprong gehad, dus morgen starten met duphaston en dan op dag 2 menstruatie starten met clomid 50 mg.
    Ml heeft de uitslag van het bloed niet helemaal begrepen (hem laten bellen, ik moest werken) en de apotheek kon de voorschriften niet lezen en weet dus de dosering niet zeker... (1 of 2 maal daags) Morgen nog maar is terug bellen ;)

Wat vervelend die hoofdpijn! Hopelijk ben je snel zwanger en van die troep af!! Ben ook wel wat bang voor de bijwerkingen.. We zullen zien..

18. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Oei. Ja buikpijn is ook vervelend he! Soms maak ik wel eens n lekker kruikje en die leg ik dan op mn buik. Door de warmte en ontspaning wordt de buikpijn wel vaak minder.

Nu maar hopen dat je snel ongesteld wordt met de duphaston!
    Heel veel succes in je eerste ronde met clomid :)
    En hopelijk voor iedereen hier zijn jullie snel in blijde verwachting

19. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Hoop het ook! We duimen voor elkaar! :)

Vandaag gestart met 2x per dag duphaston voor 7 dagen, iemand een idee wanneer ik dan mijn ongi kan verwachten? En hebben jullie hiervan veel bijwerkingen gehad? Tijdje geleden met vriendinnen afgesproken om dinsdag naar de sauna te gaan... Maar weet nu ff niet of dat een goed idee is..?

20. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

We gaan ongeveer gelijk op! Ik ben maandag begonnen met provera (is ook om menstruatie op te wekken). Dat moet ik 10 dagen lang slikken en dan op de 3e dag clomid. Dus vanavond neem ik voor de 5e dag die pillen...

In de bijsluiter staat dat je 3-7 dagen daarna ongesteld word. Dus ik ben benieuwd!

Deel Deze Pagina