Ik word zo moe van bepaalde mensen.

Discussie in 'De lounge' gestart door dorisn, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als jij de opzeggende partij bent vind ik het persoonlijk nogal kinderachtig dat je dan moeilijk doet over een opzegtermijn. Je zegt op omdat je de mensen niets vind, en vervolgens moeten ze twee weken blijven.

2. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik vind het belachelijk dat jij je nu aan een opzegtermijn gaat houden.

we hebben het hier over kinderen hoor niet een abonnement op de flair.

zou jij je kinderen nog naar een gastouder brengen die gezegd heeft dat ze niet meer op je kinderen wil passen??

en dan nog volgens mij is er een minimaal aantal uren per week per jaar en waarschijnlijk zitten ze daar gemiddeld wel op.

wij hebben per 52 weken een gemiddelde van 5 uur per week per kind. in de vakantie hebben we minder uren omdat de kids dan niet komen en dat vullen we in de gewone weken dus op

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Opzegtermijn van nu dan 2 weken gewoon aanhouden. Daar zijn ze mee akkoord gegaan (2 MAANDEN dus eigenlijk zelfs) toen ze hebben getekend bij het 'aannemen' van jou. Zij kiezen er nu toch voor om meteen te gaan, jij houdt je aan je afspraak.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    De opzegtermijn van 2 mnd geld voor beide partijen, zodat hun tijd hebben om een oplossing te vinden en ik enige financiele zekerheid heb.
    Ze hebben dus niet het recht om (ondanks mijn beslissing) hun kinderen zomaar niet meer te laten komen.
    En ik heb niet het recht om zomaar geen opvang meer te bieden aan hun.

Het gaat mij niet zozeer om de financiele kant, maar ik voel me aardig respectloos behandeld door hun (lang verhaal).

Doordat hun over veel dingen moeilijk doen en het maar vanzelfsprekend vinden dat ik me aanpas aan hun (even naar school vliegen om hun kind te halen terwijl ze een half uur eerder zeiden dat het niet nodig was en nog meer van dat soort dingen) wil ik laten zien dat niet altijd de dingen kunnen gaan zoals hun dat willen.

Het is geen 2weken dat ze eerder weggaan, maar 6weken. Het contract loopt officieel tot 31december.

Het is idd een vervelende situatie voor iedereen.

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Dit dus!

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Laat alsjeblieft gaan ,zei zitten niet op jou te wachten en jij niet op hun, dan ga je toch niet moeilijk lopen doen. Jij zegt dat ze jou respectloos behandeld hebben,gaat echt niet gezelliger worden als die kinderen nu "dwangmatig"naar jou moeten.Als het allemaal zo vervelend is zou ik blij zijn er zo snel vanaf te zijn!

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38

Helemaal mee eens, jij wou niet meer, zij moesten maar op zoek naar andere en nu hebben ze die ga jij moeilijk doen.

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    vreemd ik dacht dat je om advies vroeg, en die krijg je maar blijkbaar gaat het bij jou ergens anders om:(

9. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Het kan best zijn dat het contract tot 31 december loopt, en ik kan me best voorstellen dat je je daar enigszins aan wilt houden, daar hebben jullie immers beide voor getekend. In dat opzicht is het inderdaad gewoon een principe kwestie.

Maar wil je dat echt? Wil je strijd met deze mensen aan gaan? Wil je jezelf nog langer ergeren dan nodig? Daarnaast, ik kan me best voorstellen (en dat is niet rot tegenover jou bedoeld) dat die ouders weinig zin/vertrouwen hebben om hun kinderen nog naar jou toe te brengen..

Dus, als ik mijn bescheiden mening mag geven; laat het gaan.

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Mijn gastouder wilde niet meer. Was een hele vervelende situatie en vervelend gesprek.. En nee, mijn kind is daar niet meer geweest...
    Ik vind je onredelijk dat er nu een opzegtermijn aan wil houden. Jij hebt het stopgezet vertrouwen is weg en het is logisch dat zij hun kinderen niet meer willen brengen.

11. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Als ze toen ze wisten dat ze een andere gast ouder hadden gevonden het gelijk hadden gemeld op een nette manier en overleggen of het geen probleem is enzo had ik het zeker laten gaan zonder opzegtermijn .

Nu hij het zo naar je hoofd gooit zonder te overleggen en terwijl hij het al even eisende zou ik de 2 weken zeker aanhouden , liefst zelfs 2 maanden !

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Lisanne123. Wat fijn dat je me begrijpt. Want dat is dus precies wat er gebeurt is.

Ook heb ik nog niet besloten wat ik doe. Heb een mail naar het gastouderbureau gestuurd en de situatie uitgelegd. Als hun zeggen dat ik het beter kan laten gaan dan doe ik dat, hun hebben tenslotte veel meer ervaring dan ik.
    Ik heb dit ook aan de vader gezegd.

13. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Dit dus. Ik vind het onprofessioneel en kleinzerig van je dat je het belang van de kinderen niet voorop zet maar liever de ouders "een lesje leert". Zo te horen is wederzijds respect volledig weg. Dat kan niet anders dan spanningen geven en kinderen horen dat haarfijn aan.

Ook vind ik je opstelling raar. Jij wil van ze af maar ze moeten toch nog even bij je blijven. Het is toch logisch dat ze snel mogelijk weg willen. En gezien de boodschap die je ze gaf, wil jij ook van ze af. Het klinkt echt alsof je aan het "zieken" bent om ze terug te pakken. Nogal kinderachtig. Maar goed dat is mijn mening.

14. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik ben het hier mee eens.

15. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    idd volledig mee eens!

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Je bent inderdaad gewoon aan het zieken volgens mij, je hoopt dat je ze terug kunt pakken ofzo?
    Als ik hier zo'n verhaal over een gastouder hoor ging mijn kind daar sowieso niet naartoe, maakt niet uit wie hier gelijk heeft of niet, vind het echt heel erg kinderachtig en niet voor je getuigen dat jij niet het kind voorop kunt stellen. Slechte reclame voor jezelf als gastouder dus wat mij betreft...

17. carebear

carebear Niet meer actief

Bij het kinderdagverblijf zit je ook met opzegtermijn.
    Je kan kiezen als ouder de kinderen niet brengen.
    Maar betalen moet dan nog wel.
    Als de ouders weg willen dan volgens afspraak betalen.
    Kleinigheidje voor de kinderen als afscheid meegeven.
    De ouders succes wensen.
    En klaar.

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Je hebt ook ouders die geen dubbele bedragen kunnen betalen, dus en jou en de nieuwe gastouder.
    Beetje dubbel maar ik zou ze ook laten gaan.

19. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Wat een aanvallende berichten op TS.
    Hoe zou jij het vinden als je besluit te stoppen met werken per ingang van 31 december en je werkgever besluit eenzijdig dat je met ingang van 15 november niet meer betaald krijgt omdat dan een plaatsvervanger aan de slag gaat.

Het is niet alleen een kwestie van het kind voorop stellen. Het is ook een kwestie van inkomen en een, door beide partijen goed bevonden, contract met bepaalde voorwaarden. Voor t zelfde geldt hadden de ouders pas volgende maand vervanging gevonden. Dan waren hun kids ook nog bij TS geweest....

Ik neem aan dat TS professioneel genoeg is om de zorg voor de kinderen los te zien van het contact met de ouders.

Maar dat is mijn mening (op basis van wat ik weet).
    Xxx

20. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    TS wil zélf niet meer voor dit gezin werken. Als mijn gastouder morgen aangeeft dat ze niet meer op mijn kind wil passen breng ik hem daar liever ook niet meer naartoe. Of zou jij je kinderen nog wel met een gerust hart achterlaten bij iemand die helemaal niet op jouw kind WIL passen?

Deel Deze Pagina