Ik ben het zooo met je eens, ik zou mijn kind er geen dag meer gebracht hebben, en dat TS zo aan het zieken is, zou voor mij een reden zijn om haar geen goede reclame te geven. maar goed TS moet lekker doen wat ze wil, voor mij zou ze als gastouder ook afgeschreven worden, zwaar onproffesioneel. ik denk dat wat WIL je nou, je wil er niet meer op passen, dan ook niet voor 2 weken. pff sorry heb het een paar keer aardig gezegt maar blijf bij het standpunt dat je ze moet laten gaan.
Sorry maar wat een gezeur op ts. Ts en ouders zijn een contract aan gegaan, daar hou je dan gewoon aan lijkt me? Je kunt dat nergens zomaar doen hoor, verwachten dat je per direct niet meer hoeft te betalen. Mooie boel zou dat zijn. Vind dat ts helemaal gelijk heeft en ook nog eens erg schappelijk is met 2 weken betalen.
Ik zou denken de relatie is zo erg verstoord. Hoe eerder ik van deze mensen verlost ben hoe liever. Dan maar niet aan regels houden. Ik zou ze alle geluk bij de nieuwe gastouder wensen. Nu ben je ook boos en misschien kan je het dan sneller loslaten.
Laat ik idd even duidelijk vertellen dat ik de kinderen net zo opvang als im altijd heb gedaan. De kinderen kunnen niks doen aan het feit dat het niet lekker loopt tussen hun ouders en mij. Ik heb het idee dat een heleboel lezers het stukje over de opzegtermijn niet helemaal meegekregen hebben. Mij wordt meegedeeld dat de kinderen volgende week voor het laatst zijn terwijl er is afgesproken dat we in zo'n geval zouden overleggen over de opzegtermijn. Ik heb naar de vader gezegd dat ik de 2weken regel wil hanteren in dit geval en dat ik met het gastouderbureau ga overleggen of dit een goede oplossing is. De nieuwe gastouder vind het trouwens geen probleem om een week later te beginnen aangezien het contract nog niet is getekend vertelde de vader erbij.
Maar als jij zelf werk zou hebben en jullie willen beide niet meer verwacht je toch ook gewoon dat je werkgever je het opzegtermijn doorbetaald? Als het een crèche zou zijn geweest kun je ook niet eerder opzeggen dan het opzegtermijn, anders moet je gewoon betalen
Ja ze zijn een contract aangegaan dat ts tot december op zou passen. Te wilt er nu dus onderuit en eerder stoppen, dat kan wel maar als ouders kind niet meer willen brengen dan kan dat niet..? Is toch scheef! Ts moet de kinderen gewoon naar de andere go laten gaan
Het opzegtermijn is 6 weken dus 31 december, dat hadden ze ook afgesproken, nu hebben de ouders andere opvang gevonden, hier de hele week niks over gezegd, vader meld gister terloops even dat ze volgende week voor het laatst komen, en dus dan ook niet betalen? TS vind dat natuurlijk raar en zegt om nog een beetje good Will te tonen dat ze dan nog 2 weken doorbetaald wil krijgen ( inplaats van de 6 weken) ik vind echt dat ts in haar recht staat, zo zou iedereen maar kunnen doen en laten wat ze willen, een contract is er niet voor niks
Ik snap niet dat TS hier wordt aangevallen, hoor. Ze heeft grote gelijk. Beide partijen hebben een contract gesloten en akkoord gegaan met 2 mnd opzegtermijn. Het maakt niet uit wie heeft het contract opgezegd, de opzegtermijn moet worden gehanteerd. Dat houdt in dat de ouders recht hebben om tot 31 december hun kindje naar de GA brengen en de GA is verplicht tot die datum oppassen. Indien ouders beslissen om tijdens de opzegtermijn geen gebruik meer te maken van GA is prima, maar ze moeten toch betalen. Het is niet onredelijk.
Tja ik snap beide kanten. Het is gewoon al lastig genoeg om een gastouder te vinden waarmee je het idee hebt dat je kinderen er goed zitten en op de juiste dagen. Dus kan me voorstellen dat de ouders er erg blij mee zijn en dus zo snel mogelijk daar heen willen. Laten we eerlijk zijn als jouw werkgever je verteld dat je niks goed doet en er geen werk meer is en je dus over 2 maand niet weer hoeft te komen en je vind eerder ander werk verwacht je ook van je werkgever dat hij je laat gaan . Maar ik snap ook dat ts op dit geld rekent en het ineens erg zuur is als je inkomen voor een deel weg valt van het 1 op het andere moment en dat je daarom graag wilt dat ze toch een opzegtermijn aanhouden. Dus beide hebben zeker een punt, maar in dit geval zou ik als gastouder er voor kiezen ze per volgende week te laten gaan zonder scheve gezichten. Die ene week extra inkomen zou ik van balen, maar voor lief nemen zodat je nog fatsoenlijk afscheid kon nemen. Heb zelf een paar keer in de situatie gezeten dat een bedrijf moest bezuinigen en/of een filiaal ging sluiten en mijn contract op werd gezegd in alle gevallen (3x) had ik eerder werk dan dat mijn opzegtermijn afgelopen was en ik weg moest en alle 3 hebben ze me veel succes en plezier gewenst en gefeliciteerd met mijn nieuwe baan en laten gaan. En dat heb ik altijd op prijs gesteld .
Ik denk dat het niet meer zoveel uit maakt wie er gelijk heeft.. Die ouders willen hun kinderen niet meer naar TS brengen en TS wil, omdat ze de ouders laks vind, vasthouden aan de opzegtermijn.. Ik vind het een kinderachtig spelletje worden. Het is inderdaad normaal dat beide partijen zich aan het contract houden, maar dat is in deze situatie toch voor beide partijen niet prettig? En ja, het is gewoon niet netjes van de ouders, en mijn eerste gedachte zou ook zijn "ik laat ze lekker blijven en betalen".. Maar je schiet er helemaal niks mee op en het geeft weer een hoop extra ergernis.
Idd jij hebt gelijk. Het maakt in deze niet uit wie er nu stopt, die opzegtermijnen zijn er niet voor niets voor beide kanten.
En ik denk ook dat sommigen het gastouderwerk als een soort uit de hand gelopen hobby zien. Maar het is wel inkomen he...dus je moet wat dit soort dingen betreft wel zakelijk zijn.
het enige wat ik wil zeggen.. als het werk is en er dus een professionele houding van je word verwacht... Dan zijn de uitspraken niet wat ik van een professionele houding verwacht.
Idd IMO probeerde TS heel netjes alles afronden met 2 weken opzegtermijn ipv 8. TS- goed dat je je GO-bureau hebt ingelicht. En wat al eerder werd gezegd, als je werkgever niet verder met je wil dan verwacht je toch dat hij zich netjes aan opzegtermijn houdt en je salaris doorbetaalt. Niemand zou akkoord gaan als de werkgever opeens zou zeggen: Ja ik heb iemand anders in je plaats gevonden en die persoon kan meteen beginnen dus ik betaal je geen salaris meer want dat zijn voor mij dubbele lasten.
Ik snap er niks van TS. Jij wou toch van het gezin af? Ik zou mijn kinderen ook niet meer met een fijn gevoel brengen als we eerst een gesprek hebben gehad waar je hebt aangegeven niet langer op mijn kinderen zou willen passen. Jij wou van het gezin af en dat is je gelukt. Doe dan niet zo moeilijk over die twee weken. Wees blij dat ze een ander plekje voor de kids hebben gevonden en ga zelf ook weer opzoek naar een ander gezien. Of misschien wel niet. Als je zo onprofessioneel dit afhandelt dan kreeg je van mij een hele slechte recensie en zou ik niemand aanraden om mijn kids naar jou toe te brengen!
Precies dit. Waarom zou ts niet professioneel zijn?? Ze geeft toch zelf ook aan dat ze de kindjes nog net zo benadert als vóór deze vervelende kwestie, omdat de kinderen nu eenmaal niks aan het conflict kunnen doen?! Ik vind dat juist wél professioneel. Eeen contract is een contract. Dat is er om beide partijen te beschermen. Gastouder zijn is een beroep waarvoor je betaald wordt, geen hobby (al kan het vaak ook beide zijn). Ts zal haar inkomen hieruit ws ook gewoon nodig hebben.
Waarom? Omdat jij je zin niet krijgt? Ik hoop voor jou dat je werkgever je nooit ontslaat en je je opzegtermijn niet meer wil betalen, want geloof me dat is niet leuk. Heeft niks met wel of niet professioneel te maken nogmaals, gewoon met regels. En wat tuc al zegt gastouderopvang is ook gewoon een baan hoor niks meer of minder