Het is zeker een baan en uiteraard begrijp ik ook dat je een opzegtermijn hanteert. Maar als je TS andere topic leest over het gezin dan begrijp ik niet waarom ze zo moeilijk doet. Ze wou ZELF van dit gezin af. Zou jij je kinderen nog brengen naar iemand waar je zo'n conflict mee hebt. We hebben het niet alleen over een baan, maar over iemand die zorgt voor JOU kind! Iemand die je 100 procent moet kunnen vertrouwen en als ik zo'n conflict heb gehad en alles zo moeizaam zou lopen zou ik dit niet meer hebben en mijn kind ook niet meer naar haar toe brengen. Als TS zo naar het gezin zou hebben gereageerd als in dit en het vorige topic dan vind ik haar niet geschikt als gastouder en zou ik mijn kind nooit naar haar toe brengen. Als ik een conflict heb op mijn werk en ik zou ontslagen worden dan zou ik dit heel rot vinden en natuurlijk m'n werk wijzen op mijn opzegtermijn zodat ik inkomen heb en ook opzoek kan gaan naar ander werk. Ik zou prima nog twee weken m'n werk goed kunnen doen. Maar als het gaat om mijn kind dan zou ik dit gedrag en de manier van communiceren ook niet accepteren en mijn kinderen zeker niet nog twee weken naar iemand brengen waar mijn kinderen eigenlijk niet meer welkom zijn (zo'n gevoel had ik na het lezen van TS reacties) Het is verder niks persoonlijk naar TS toe, maar gewoon zakelijk gezien (zie naam van dit topic dit vind ik persoonlijk al niet kunnen en al helemaal niet in deze branche) als dit om mijn kind zou gaan zou ik hem ook niet meer naar TS brengen en ook proberen onder die twee weken opzegtermijn uit te komen.
precies dit, en aangezien TS in OP al duidelijk zegt dat ze ze liever vandaag ziet vertrekken dan morgen, dan denk ik je krijgt waar je om vraagt, echter gaat het bij TS totaal niet om de zakelijke kant maar om principe (terug te lezen in OP) echter vergeet TS voor het gemak dat de kinderen hier tussenin gezet worden, ik heb het gevoel dat TS het steekt dat de ouders haar zo snel hebben vervangen en terecht geen enkele weldenkende ouder brengt zijn/haar kind naar de gastouder, wetende dat het kind liever niet gezien word. ook in haar reacties erna lees je alleen bedankjes naar mensen die het met TS eens zijn, ze leest dus over de andere 99% heen, TS wil gewoon gelijk hebben, en had gehoopt, dat iedereen zou roepen wat een schandalige familie, feit is dat i.m.o TS gewoon aso is en zich gedraagt als een verwend prinsesje die haar zin niet krijgt.
Misschien het andere topic eens lezen waarin ze uitlegt waarom ze met de opvang van die mensen wil stoppen..groot gelijk dat ze dat doet en dat ze die 2 weken aanhoudt.
Ik zou wel het opzegtermijn betalen als dat van me verlangt werd, ts heeft wel heel duidelijk alles door gecommuniceerd de ouders niet, daarnaast mishandeld ze de kinderen niet ofzo dus vind het zelf wat overdreven om dan per direct niet meer mijn kind te brengen. Maar ik geloof dst wij van mening verschillen
Lees nergens dat ze de kinderen niet leuk vind?maar meer het contact en het communiceren met de ouders
In het begin staat ik zie ze liever vandaag vertrekken dan morgen, dat vind ik geen Prettige uitspraak, als iemand dat zou zeggen over mij of mijn kinderen wist ik het wel.
Het maakt toch niet uit waarom, feit is TS wilt van hun af, punt en sorry maar is het tegenwoordig de bedoeling dat we voordat er een reactie geplaatst kan en mag worden je eerst verplicht de andere topics moet gaan lezen, nou nee ik reageer hierop.
Dat gaat toch helemaal niet over die kinderen, maar over het feit dat die ouders zich niet aan de afspraken houden en al langere tijd zo goedkoop mogelijke opvang willen realiseren
Tjaaa vreemd dat ik mijn kinderen niet zou brengen bij iemand die mij liever ziet gaan dan komen, ongeacht hoe ze tegen de kinderen zou doen, en ja ik moet en wil de persoon waar ik mijn kinderen onderbreng 100% kunnen vertrouwen, en als ik zie op welke manier TS praat over de ouders, zou ik dat niet meer kunnen en zouden mijn kinderen absoluut niet meer heengaan.
Ts heeft zelf tegen de ouders gezegd flexibel te zijn, en nu dat de ouders daadwerkelijk een andere gastouder hebben, is de flexibiliteit opeens ver te zoeken.
Ff de OP goed lezen. Ze is van 2 maanden opzegtermijn naar 2 weken gegaan. Het lijkt mij genoeg flexibel van haar kant.
Volgens mij lees jij erg slecht? Dat is ze wel want ze houdt zich toch niet aan de wettelijke opzegtermijn? Slechts 2 weken hoeven ze maar door te betalen. Ik snap werkelijk niet wat mensen hier nou raar aan vinden?
Als ik hier de reacties lees zijn het in mijn ogen de ouders van. Ik verwacht veel van mijn 'oppas', maar wil zo min mogelijk betalen. Sommige reacties dan hoor, niet allemAal. Ik ben gastouder aan huis en heb ook eens een aanvaring gehad. De ouders verwachten van mij dat ik alles doe, opvang bieden aan de kindjes en heel hun huishouden. Prima maar betaal me er ook na. En niet met een uurloon van 5,- per uur voor 3 kinderen.. Want ik was toch maar een simpele oppas. Hun moeilijk doen? Kan ik ook. Ik hoefde niet meer te komen omdat ik het niet accepteerde? Ik ben in feiten dus gestopt. Maar geloof me maar dat ze gewoon die 2 maanden opzegtermijn konden betalen. Betalen ze niet, gaat het over een tijdje ook gewoon via een deurwaarder. Ik vind dat je groot gelijk hebt TS. Jullie gaan dat contract aan, dus jullie moeten zich daaraan houden. Je bent dus heel schappelijk geweest om te zeggen ipv 8 weken, 2 weken aan te houden.
Het is toch simpel. Je hebt in het gesprek aangegeven het contract te willen beeindigen. Jullie zijn overeengekomen om dit contract op 31 december te ontbinden. En nu willen zij ineens volgende week al stoppen. Dan hadden ze dat meteen moeten aangeven. Ze zijn beide een contract aangegaan met de mogelijkheid dat beide het contract ontbinden en dat daar een opzegtermijn van beide kanten aan zit van 2 maanden. Maaruh betalen ze aan jou of aan het gastouderbureau? Want die kunnen weleens gaan zeggen dat die 2 maanden gewoon betaald moeten worden, want die rekenen immers ook op die inkomsten.
Klopt idd dat laatste, al verschilt het per gob of zij een vaste maandelijkse prijs hanteren als bemiddelingskosten (dus ongeacht hoeveel uren je afneemt) of dat ze een bemiddelingsprijs per uur hebben. Dat zal ook nog schelen wat dit gob adviseert.
Het lijkt me niet dat TS de kindjes nu slecht/nonchalant behandelt, het is immers haar baan, dus 'het vertrouwen is nu weg' snap ik niet helemaal. Vind dat je nog heel schappelijk bent met twee weken, ze wisten dat er een opzegtermijn van twee maanden is vanaf het moment dat ze het contract ondertekenden.
Vind dit ook een beetje kort door de bocht. Ts geeft aan de ouders helemaal moe te zijn door de slechte communicatie. Ze geeft nergens aan problemen met de kinderen te hebben. En dan nog is er een verschil tussen iets denken en ook werkelijk uitdragen naar het gezin toe. En daarbij als je een kind naar een kinderdagverblijf brengt of naar school of een peuterspeelzaal dan geloof ik ook niet dat er altijd een klik is tussen kind en leidster/juf. Dus omdat ts in haar vorige topic aangaf dat ze met de jongste geen voelt betekend niet dat ts niet professioneel kan zijn en dit laat merken.( voor daar weer geneuzel over komt.) Ts je bent heel flexibel in mijn ogen om niet twee maanden maar twee weken opzegtermijn aan te houden. En het lijkt me dat je professioneel genoeg in je vak staat om de kindjes professioneel op te blijven vangen voor die twee weken. En kom op mensen het vertrouwen is weg omdat ts aangeeft het contract te willen opzeggen?? Lijkt me eerder een beledigd gevoel