Na wat ze heeft meegemaakt met deze ouders, kan ik me goed voorstellen dat het ts om het principe gaat. Afspraak= afspraak. Deze mensen probeerden al telkens onder hun afspraken uit te komen. Volgens mij valt het wel mee met die andere 99%. Ik denk, als ik dit topic zo lees, dat het een beetje fifty fifty is wat anderen er van denken. De ene helft kan zich helemaal vinden in het standpunt van de ouders, de andere helft in het standpunt van ts. Ik vind het niet meer dan logisch dat ts graag bevestiging van haar gevoel wil krijgen en dat krijgt ze van de mensen die het met haar eens zijn. Is dat niet wat de meeste mensen hier willen als ze hier iets op het forum plaatsen?????
In dit geval zou ik blij zijn dat ik van ze af was, denk ik, dus lekker laten gaan. Ben jij van het gedonder af en alle energie die dat oplevert, is die centen die je mist vast wel waard Kan me wel voorstellen trouwens dat het je om het principe gaat, maar daar heb je jezelf volgens mij ook niet echt mee geholpen: kost hen, maar ook jou een hoop negatieve energie. Jij hebt gewoon gelijk met de regels die je aangeeft, maar nogmaals: ik zou kiezen voor lekker weer een geklaarde lucht en af zijn van mensen die zoveel frustratie oproepen
Oh nee hoor ik zpu oom gewoo de opzegtermijn aan houden absoluut en tuurlijk moet ze gesoon betaald worden. Maar de manier hoe je over de ouders praat terwijl jij een bedrijf runt dit op een forum platst en er zo moe van word... dat vind ik niet professioneel. Op jezelf betrekt. Zo als jij je emoties betrekt in zaken kan ik me van hun kant wel voorstellen, zeg niet dat het zo is, maqr dqt zij het zo ervaren hebben dat je roddeld. Wees gewoon rustog en zakelijk. Geef aan dat er een opzegtermijn op papier staat waar je je aan houd. Klaar En als het goed is zit er ook nog een buro tussen. Wellicht dat die het boor je af kunne handelen.
Heb jij op je werk nooit dat een bepaalde situatie of persoon gewoon van alles bij je oproept?\ Ik werk in de hulpverlening en hoe professioneel je ook bent, sommige clienten roepen van alles bij je op wat echt minder professioneel is. Hoe je daar vervolgens mee omgaat, DAAR gaat je professionaliteit spreken, (maar daarvoor is het vaak handig en fijn om even feedback te krijgen van anderen). Gevoelens en emoties die opkomen, dat heeft niets met professionaliteit te maken, dat is gewoon mens-zijn. Niemand schakelt zichzelf uit als ie aan het werk gaat: we zijn geen robots.
Precies en ts is hier waarschijnlijk anoniem en het is beter dat ze hier haar gevoel neerknalt dan dat ze dat bij mensen doet die het gezin werkelijk kennen. Ga er ook niet vanuit dat ts roddels over het gezin in haar eigen omgeving en daarbij de omgeving van het ouders die het betreft. Dus roddelen lijkt me hier niet aan de orde
Idd en waarom mag je hier je frustratie niet kwijt. Krijg de laatste tijd het idee dat alle "klaagtopics" meteen afgestrafd en met de grond gelijk gemaakt worden.
Dat ik dit topic geopend heb komt idd voort uit frustratie die ik op dat moment kwijt moest. Ik heb nooit zo tegen de ouders of tegen bekenden van hun zo gepraat. Als ik het met bekenden over mn werk heb noem ik nooit namen. Ik heb 1x tegen een ander gezegd dat het niet zo soepel loopt met deze ouders nadat ik het opzeg gesprek heb gehad. Iedereen mag zn mening geven (daar vroeg ik ook om) maar ik vind het niet nodig om zo afgekat te worden. Erg jammer, ik dacht hier mn ei kwijt te kunnen, maar blijkbaar moet je hier ook al politiek correct zijn met je gevoel. Ik ga me dus ook niet lopen verdedigen tegenover degene die vinden dat ik niet professioneel ben. Fijn dat mense me wel snappen en iedereen die normaal haar mening heeft gegeven hebben me wel aan het denken gezet. Ik wacht de reactie van het gastouderbureau af en dan beslis ik wat ik doe.
Ik snap je wel hoor, maar persoonlijk vind ik dat dit dan duidelijker afgekaart had moeten worden en bij voorkeur schriftelijk. Je bent nu bezig met iets negatiefs en dat vreet energie. Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en het hier bij laten en deze mensen veel succes wensen. Deur dicht en opgelucht ademhalen