Jammer genoeg heb ik er weer last van...kuitkramp! Au!! Tijdens de eerste zwangerschap had ik er ook veel last van. En nu wordt ik weer regelmatig s'nachts wakker met kramp in mijn kuit. s'Ochtends als ik op wil staan kan ik de eerste 15 minuten moeilijk om het been staan waar ik kramp in heb gehad. En zelfs na een paar dagen heb ik het gevoel dat de kramp er zo weer in kan schieten. Heeft iemand misschien DE tip? Wordt namelijk soms gewoon kermend van de pijn wakker.
Ja, die heb ik. Klinkt heel simpel maar is super effectief: leg een gewoon, ouderwets stuk zeep onder je matras. Gegarandeerd succes!
Idd ik kreeg van mijn gyn magnesiumtabletten mee Promagnor hoog gedoseerd 450 mg / 1 per dag ( is wel uit Belgie misschien is dit merk ook in NLverkrijgbaar bij de apotheek ) Na een paar dagen voel je het verschil succes !!
aah, irritant hè kwam even meelezen want heb er ook last van.. fijn om wat tips te zien, hier! sterkte ermee
Ik heb helaas ook erg last van kramp in mijn kuiten en voeten. Ik heb het vorige week aangegeven bij mijn vk en zij adviseerde ne magnesiumtabletjes te gaan slikken. Vaak wordt kramp namelijk verorozaakt door een tekort aan magnesium en/of calcium. Als de verhouding magnesium/calcium niet optimaal is kan je dus last van krampen krijgen.
Lastig en pijnlijk he. Ik heb dr sinds een dikke week ook weer veel last van. Gevolg, de hele dag spierpijn in die kuit. De nachten worden nu al lastiger....moet jeook nog geteisterd worden door spierkramp. Bah,niet leuk.
Dat van een stuk zeep in bed heb ik wel eens vaker gehoord...maar ik snap gewoon niet hoe dat gaat helpen. Meer drinken doe ik al...magnesium tabletten zal ik eens gaan kopen, hopen dat dat werkt.
hey ik ook!! vooral de laatste dagen, ik rek een beetje mn tenen maar verder tanden op elkaar en doorzetten
ik word echt HE-LE-MAAL gek van de kramp in me kuit snachts dus en ik zie dat ik niet de enige ben haha ik ga de tips zeker uitproberen!
Ik heb veel oudere patienten die ook veel last hebben van kuitkramp 's nachts en vele zweren bij een stuk sunlight zeep onder de matras. Ik heb het nooit geprobeerd, heb er gelukkig zelden tot nooit last van, maar valt te proberen natuurlijk. Schadelijk is het in ieder geval niet! Wat de zeep precies doet, weet ik niet.
Ik heb daar ook enorme last van! Ik slik zelf multivitaminen voor zwangere vrouwen van de kruidvat daar zit ook magnesium in. En leg ik een dik kussen onder mijn onderbenen snachts. Hebben jullie ook een staand beroep of is dit puur toeval dat je het krijgt?
ik word er ook helemaal gek van ! mag je die tabletten gewoon zonder overleg met je gyn nemen?...en waar kan je ze kopen? enne ik heb idd een staand beroep, maar kweet niet of het daarmee te maken zal hebben
Hier ook sinds een week last van mijn kuiten, nog niet echt kramp gehad maar wel dat het er in lijkt te schieten. Een stapje verder en ik heb echt kramp. Soms meerdere keren per dag en dan vooral ook in bed. Heb trouwens ook een staand beroep.
Een klein stukje (hotel)zeep tussen je molton en je laken schijnt echt te helpen tegen kuitkrampen en onrustige benen. Niemand weet precies hoe het werkt, vermoedleijk heeft he tiets te maken met zuren in je been die door basen in de zeep geneutraliseerd worden. Ik heb nu zeep in mijn bed liggen tegen onrustige benen. Vond dit namelijk wel een tip in de categorie: baat het niet, dan schaadt het niet. En ik moet zeggen: ik heb er echt veel minder en soms zelfs helemaal geen last van. Ik zou het gewoon even proberen dus.
Arghh hier ook iemand, vreselijk zeg. Vannacht ook weer en heb nu gewoon pijn in mijn benen Dus gewoon een stuk zeep? Maakt niet uit welke? En die magnesium tabletten, mag je die gewoon zelf kopen en gebruiken zonder overleg met je vk of gyn? Oja, ik heb geen staand beroep en heb het nu wel heel erg. Bij mijn 1ste zoon wel staand werk en nooit geen last gehad