vind ik zeker ook!!!! leuk zo verhalen te kunnen volgen hé en elkaar te "helpen" met goede raad/advies!! Ik merk wel dat did nogal verslavend is hihi, ik heb deze week nog verlof en ben vandaag gewoon dagje thuis met de kindjes, dus is echt aanlokkelijk hier te lezen/schrijven... ik moet wel dringend beginnen stofzuigen nu!!
@justy: als je streep even donker was als de teststreep dan denk ik echt wel dat hij klopte, allé khoop het toch... we kunnen ons inderdaad beter op de temperatuur concentreren nu hé! als hij drie dagen hoog is is je ei geweest... je moet het kaartje maar es invullen, baad het niet schaad het niet en natuurlijk ook lekker doorklussen voor de zekerheid! Mijn nod is 7 augustus, als mijn ei op dag 19 was tenminste maar ja zoals je wel al begreep ben ik daar net als jij niet zo zeker van als ik op ff vandaag terug een hoge temp ingeef krijg ik een rood kruis op dag 17 (=eisprong) dus alles hangt dan af van m'n temp vanavond zeker??! ja ik temp altijd savonds weet dat het beter smorgens is maar ja is nu zo hé...
Ja dat vind ik ook! Heb ook ontzettend veel geleerd hier van de ander emeiden, dat is zo mooi! en iedereen leeft met elkaar mee. Prachtig en inderdaad errrrrg verslavend! Ik zit nu ook al de hele dag af en aan hier op het forum haha mijn man wordt er gek van anders ga je gewoon ff gauw stofzuigen en kom je dan weer
idd justy, je temp is nu het belangrijkste! Ovutestjes zijn handig als je je eisprong van tevoren wilt spotten, maar temperaturen is de enige methode die aantoont dat je eisprong ook daadwerkelijk geweest is. Nog niet te druk maken joh, het kan nog alle kanten op! Misschien is je ei al wel geweest hoor! Even afwachten wat je temperatuur de komende dagen doet sterkte meid!
ja hihi heb net beneden gestofzuigd en nu nog dweilen! (boven heb ik gisteren al gedaan oef! ) Als straks mijn ventje thuiskomt zal hij zich wel afvragen of ik een leuke "virtuele" dag heb gehad!!! hij snapt niet wat ik hier allemaal te vertellen heb maar ik vind het toch fijn!! vooral het besef dat je niet als enige "ik wil zo graag zwanger worden"-vrouw rondloopt! en ik leer hier ook elke dag bij! handig! allé ga nu dweilen hé, misschien tot straks nog!! x
Oh spannend zeg! Ik ben benieuwd of je temphoog blijft. Heb je al gemeten? En? Ik moet morgen ochtend weer... Ik ga idd even zo een lijstje op ff invullen morgen, vind het wel handig dat hij dan uitrekend wanneer je ei was... Naar mijn idee is mn ei toch vandaag geweeest. Voel het nooit echt maar net tijdens het klussen voelde het wel een beetje raar bij mn eierstok, haha. Laat je nog even weten hoe het gaat met de temperatuur? Ik hou je ook op de hoogte...
ja ik laat het zeker weten ik ben er ook bijna zeker van dat mijn ei voorbij is, maar ik temp altijd vlak voor ik ga slapen, na tv-kijken en dus in "rust" geweest te zijn!! (is vast ritueeltje ) ik heb daarstraks wel al es gemeten toen ik de kindjes had ondergestopt en was toen 37.7... maar wacht toch nog even tot straks en vul m'n kaartje dan morgen in!! xx
Ik zie ook bij veel meiden dat de stijging maar gering is. En was hij hoger? Is je ei geweest? Mijn temp was 0,1 graad hoger en ik heb nu ook op ff een chart aangemaakt en als ik daar ingeef dat hij iedere dan 0,1 stijgt dan geeft hij over een paar dagen aan dat mn ovulatie vandaag is geweest. Vind het wel lang duren maar ja... what else is new?!?!?! Zijn er trouwens meer meiden die maar een geringe temperatuur stijging hebben na de eisprong?
hey meid, hier ben ik weer, was gisterenavond beetje teleurgesteld... m'n temp was 37.2! niet echt hoog dus!!! ik snap er niets meer van wanneer was/is dat ei nu??????? ik zou beter gewoon verderklussen en niet meer proberen "de eisprong" op te sporen zeker??!! ik ga er anders echt gek van worden!
Nou, ik snap echt precies wat je bedoeld! Ik ben hier ook gek aan het worden... Bij mij is hij nu iets omhoog en ik heb nog hoop dat hij verder omhoog gaat van de week (zag bij ander voorbeelden dat de temp vaak steeds met 0,1 omhoog gaat) maar ik had mijn ei ook al veel eerder verwacht dus ik zit ook al een tijdje zoals jij zit eigenlijk. Om niet goed van te worden. In mn hoofd rateld het ook en het gaat alleen over ovulatie/zwangerschap/zit het wel goed? enz... Ik denk ook wel dat het misschien beter is om de boel de boel te laten en gewoon te gaan klussen en het dan allemaal wel te zien. Ik wordt gek zo! Ik heb met mezelf afgesproken dat ik deze maand nog temperatuur. Komt daar dan uit dat ik geen ei heb gehad of dat de lf te kort is ga ik een afspraak maken bij de dokter en blijkt mn cyclus achteraf gewoon langer te zijn en mn ei is gewoon geweest en lf is goed dan ga ik de volgende maand stoppen met die temperatuur. Daardoor ben ik er nog meer mee bezig. Het is gewoon bijna onmogelijk dat ik zwanger wordt zo hoor, ben er veeeel te veeel mee bezig! Ik hoop dat jou temperatuur vanaf nu ook omhoog gaat, dan is miss. vandaag je ei wel (vaak is je temp. dan wat lager las ik). Ik duim in iedere geval voor je mee, ook wat betreft het loslaten wat hier ook nog niet wil lukken!
leuk zo een lotgenoot gevonden te hebben!!!!!!!!! zet je je kaartje in je handtekening dan kunnen we meekijken!! ja hopelijk stijgt ook mijn temp de komende dagen, kan enkel afwachten... ik weet enkel dat gisternavond en vandaag mijn baarmoedermond héél hoog zit, kan er haast niet meer bij, dat wou toch ook zeggen dat je ei komt hé???? ervaring hiermee? achja, hoe meer techniekejes ik doe om dat ei te vinden hoe minder duidelijkheid ik krijg
Uhm... hier spreekt een onervaren iemand wat betreft het onderwerp "hoe werkt mijn lichaam" ik heb werkelijk geen idee! Ook nog nooit geprobeerd te voelen overigens... Wel voelde ik zondag en maandag tedens de seks "iets" wat mn baarmoeder wel eens zou kunnen zijn maar dan zou hij juist laag zitten toch? Weten andere meiden dit misschien? Ik ga eens proberen mn chart erin te zetten (geen idee hoe nog).
Uhm.. hoe zet ik die erin? zie dat je een url erin kan zetten maar waar haal ik die url vandaan zodat jullie mn chart zien? Neem aan niet de index pagina?
eyhm, ik denk dat je die url vind via sharing en dan "get code"... is mij tijdje geleden ook hier door iemand uitgelgd maar weet het al zelf niet meer zo goed, sorry hoor...
als ik je kaartje zie zou je eerst denken dag 12, maar dan toch niet... hopelijk dag 19!!!! dat zal de volgende dagen dan blijken hé! we zitten inderdaad in het zelfde schuitje!! wat is de gemiddelde duur van jou cyclus?
De eerste keer 32 dagen, daarna 4 maanden lang netjes 28 (ik was dus al blij, met niks blijkt) daarna een keer 31 en toen weer 29. Ik ben het dus qua menstruatie ook al helemaal kwijt! Maar goed, ik mag niet zeuren, hij is nog redelijk constant. En bij jou? Hoe lang waren jullie nu al bezig trouwens?
mijn cyclussen schommelen tussen de 30 en 35 dagen... ik weet wel pas sinds kort dat je lf niet altijd persé 14 dagen is... Wij zijn alweer even "bezig"... ik heb al een zware periode achter de rug... Gelukkig ben ik al mama van twee schatten van kindjes (ik heb een dochter van bijna 5 en een zoontje van bijna 3), toen we besloten om voor een derde te gaan en ons gezinnetje compleet te maken raakte ik na het stoppen met de pil na twee maanden zwanger. (bij mij dochter pas na 11 maanden en bij m'n zoontje van maand 1!!) Ik was dus voor de derde keer zwanger en dolgelukkig!! De eerste echo was volledig ok! rond m'n tiende week echter had ik een héél klein beetje bruinverlies, geen paniek zei de gyn nog aan de tel, maar ik voelde dat er iets was, dus volgende dag geweest voor echo, en ja hoor....... geen hartje meer te horen, het vruchtje zat al ongeveer een week dood! Sinds die dag begon ik te beseffen dat zwanger zijn en blijven niet vanzelfsprekend is!! Ik heb de mk toen thuis gehad na het inbrengen van "pillen", vreselijk!!!! Na één maand terug aan de pil,terug gestopt , het verlangen was groot maar zo ook de angst! in de derde ronde was het opnieuw raak!! Ik was blij maar ook zoooooo bang, op 8 weken had ik mijn eerste echo, ik was verlamd van angst in de wachtkamer van de gyn, alsof ik het "wist", en de wereld stortte in toen de gyn zei; "sorry meisje, het is terug mis!"........................................ Ik was er echt helemaal kappot van en leefde de dagen erna in een roes van tranen en onbegrip!!!! drie dagen later volgde een curretage dat vond de gyn dit keer beter, emotioneel gezien.... de ingreep viel op zich wel mee maar ik voelde me echt rot, alleen, niks had nog zin..... heb er me dan toch samen met m'n man en kindjes weten doorslaan en heb veel kracht geput uit die twee kleine kapoenen! want voor hen moest ik verder en mezelf "herpakken"... het leven kan hard zijn en de natuur doet z'n zin, maar toch soms kan ik het er nog héél moeilijk mee hebben!!! na terug één maand pil en veel gepraat te hebben met elkaar van; "en wat nu?", besloten we het toch terug te proberen! Ik verlang nu nog meer als ooit tevoren!! ik vraag me af of ik ooit nog het prachtige geluk zal mogen meemaken van nog es zo'n klein wondertje te mogen voelen groeien om het na negen maanden in m'n armen te mogen sluiten!! We zitten dus nu alweer in de derde ronde, na de twee mk begin april... en hopen op goed nieuws?!!
Ik zit met kippenvel je verhaal te lezen! Wat lijkt me dat verschikkelijk zeg! Wel heel fijn dat je al twee gezonde kindjes hebt, ik denk dat het wellicht nog zwaarder was geweest als je helemaal geen kinder hebt gehad of zeg ik nu iets raars? Verschrikkelijk zulke verhalen te horen, helaas hoor je het vaak. Soms zou ik me wel helemaal af willen sluiten voor alle nieuws weet je dat? Geen negatieve dingen en angsten die opgewekt kunnen worden maar ja... dat gaat niet! En of ik nou wel of niet dingen hoor onzeker blijf ik toch. Ik mag alleen hopen dat het bij ons een keer gaat lukken. Wist ik maar zeker dat het vroeg of laat zou lukken dan zou ik me er denk ik wel meer bij neer kunnen leggen. Het is bij mij ook vaak de onzekerheid en de angst dat het nooit zal lukken en dat is stom want waarom zou ik dat denken? Waarom ben ikniet gewoon positief en denk ik niet na iedere keer weer ong te worden: volgende keer beter???