In januari dit jaar ben ik bevallen van een prachtige dochter! Ik ben heel blij met mijn kleine meid en geniet volop van haar! Eigenlijk weet ik helemaal niet of ik wel een broertje of zusje voor haar wil. Mijn man wil wel heel graag een tweede en hij wil ook niet al teveel tijd tussen beiden hebben. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken weer met een dikke buik rond te lopen, weken lang boven de wc te hangen, maanden niet kunnen paardrijden (ik heb twee jonge paarden) en nog minder tijd aan mijn bedrijf te kunnen besteden. Ook ben ik bang dat een tweede heel erg tegenvalt. Ons meisje is helemaal super! Ze is makkelijk, lief, vrolijk... Dat kan toch bij een tweede alleen maar minder zijn? Zijn er meer mama's die twijfelen?
lieverd,zolang je twijfel hebt,niet doen dan..... wacht dan liever nog even.mijn zoontje is 15 maanden en ben net in verwachting van de tweede,wel hartstikke jong,maar daarom doe ik het ook.
(ik wil er maar twee,en dan verschillen hun niet veel in leeftijd,en hebben mijn vriend en ik nog een heel leven voor ons)
doe wat je gevoel je ingeeft! een tweede is niet altijd makkelijk, en al s e het kan kiezen zou ik het zeker nog niet doen als je twijfeld! Diana
Ik zou zeggen: gooi het even lekker in de wachtstand. Wij wilden ze ook kort op elkaar want dat is leuk voor de kinderen dachten wij. Maar ik trok het ook niet, dus nu komt er 3,5 jaar tussen en het leuke is dat ik straks veel meer tijd voor de baby heb. Tussen 1 en 2 zit precies 2 jaar en dat vond ik toch wel aanpezen hoor.
tussen de mijne zitten straks ook twee jaar,lijkt me inderdaad niet makkelijk maar ze worden vanzelf een keer groot...ieder voor zich
Ik denk dat jij en je vriend gewoon goed moeten praten. En gewoon zeggen dat je misschien wel een tweede wilt maar nu nog niet, omdat je het te snel vind gaan en er nog niet aan toe bent.. Mijn vriend wilt ook heel graag twee kindjes en ik niet. Ik heb gezegt dat ik misschien een tweede wil als ons eerste kind zelfstandig is en naar de basisschool gaat, eerder niet. En hij kon er mee leven. Misschien ook een ideetje voor jou?
ja inderdaad....goed overleg plegen en vooral niks doen waar je niet achter staat,of omdat je manlief gelukkig wilt maken.daar zijn duizenden manieren voor. ik zou t gewoon nog eens bespreekbaar maken.
Hoi knuf! Ik ben (nog) geen moeder maar ik denk dat je wanneer je een 2e wilt dat wel heel zeker zou moeten voelen... Ik denk ook dat je je geen voorstelling kunt en moet maken van een evt. 2e zwangerschap die kan nl. heel anders verlopen als de eerste natuurlijk, dat heb ik wel gezien in mijn omgeving! Maar als jij een bewuste keuze wil maken en zo praat zoals je doet denk ik dat je er niet aan toe bent en idd eerst moet genieten van je meisje maar als er wel en 2e zou komen zou je er misschien ook volop van genieten, dat weet je niet vantevoren. Liefs Delilah
Hier ook lang getwijfeld, nu zit er straks 7 jaar tussen de 2 in, en heb ik stiekum toch wel een beetje spijt dat we er niet eerder voor gegaan zijn, want wat gaan die 2 nou helemaal aan elkaar hebben?! De oudste was 5 toen we overstag gingen voor die 2e.
Zeker er niet aan beginne als je nog twijfelt. wij zijn bzig voor een tweede. Van mijn zus werd dit ook meteen verwacht ( de ahre is bijna 3). De familie vond het raar dat ze er neit aan begint. In augustus gaan ze trouwen en zien ze wel weer verder... Ieder zijn eigen tempo. Stel je wil er twee, wil je ze dan snel achter mekaar? Ik wist dat ik dit wou en desondanks ik ook zou kunnen twijfelen geeft dat bij mij de doorslag om net niet te twijfelen. Onze meid is ook supergemakkelijk en het zou me verbazen er zo twee exemplaren op de wereld te kunnen zetten. Liefs Kitty
Bedankt meiden! Ik heb het er ook al wel met mijn man over gehad en hij zit ook niet te pushen ofzo hoor. Voorlopig nog geen tweede voor ons.
Wij hebben ook lang getwijfeld. En inderdaad: zo lang je twijfelt moet je het niet doen. Wij hebben ook een poosje gedacht dat Jasper de enige zou blijven. Daar hadden we ons bij neergelegd en we hadden zo iets van: we zien wel hoe we er straks weer over denken. Toen Jasper wat ouder werd en wat zelfstandiger hadden we ineens het gevoel van ja, nu is het tijd voor een tweede, nu lijkt het ons heel erg leuk. Mijn vriend had dit wat eerder en toen ik er ook uit was, zijn we ervoor gegaan. Nu kan ik niet wachten tot die tweede er is! Ik vraag me ook nog steeds wel eens af of ik van dit kindje net zo veel kan houden als van Jasper maar als ik iedereen in mijn omgeving moet geloven, komt dat helemaal goed. En ik merk dat dat gevoel nu al aan het groeien is...
mee eens. zolang je twijfelt niet aan beginnen! Toen mijn dochter 1,5 was dacht ik aan een tweede, toen mijn man ook wilde twijfelde ik ineens. Ze is zo makkelijk we kunnen nu zoveel straks zit ik weer met een baby etc etc etc. Nu zijn we inmiddels bijna 1 jaar verder en de twijfels zijn verdwenen en het kriebelt volop voor een tweede. Dus je voelt zelf goed aan wanneer je klaar bent voor een tweede!
het is idd heeel moeilijk te geloven, maar van een tweede ga je net zo veel houden als van de eerste hoor! Wij vroegen ons precies hetzelfde af (onze dochter was al perfect!), maar onze zoon mag dan compleet anders zijn, hij is ook perfect! Tussen onze kids zit 2 jaar en 3 maand, maar ietsjes langer had ik liever gehad. Zo kort op elkaar is me tegengevallen. Dus zeker als je nog twijfelt, zou ik er nog even mee wachten! Veel succes met het maken van een beslissing! En trouwens, het is het voorrecht van de vrouw om zich te bedenken! Dus als je nu niet wilt, misschien begint het over een paar jaar wel weer te kriebelen. (Had ik ook na m'n tweede, maar nu hij alweer bijna vier is willen we er toch nog graag eentje bij!) Liefs Tezzz
Hoe oud ben je? Ik kan me voorstellen dat leeftijd toch ook een rol kan spelen. Wij zijn nu al een tijdje bezig voor de eerste ik ben (sinds woendsdag) 33 ik zal dus na hopelijk een eerste niet heel erg lang wachten met een tweede....tenminste...zo kijk ik er nu naar. Ik weet dat mijn zus zich ook niet voor kon stellen dat de tweede ook net zo leuk en lief zou worden maar....het blijkt toch te kunnen!
Hoi, Als jij zowel geestelijk als lichamelijk klaar bent voor een tweede kindje, gaat dat écht niet aan je voorbij Als vrouw voel je dat vanzelf. En anders niet. Het komt echt vanzelf hoor! Groetjes!