2 maanden in ww en nu 6 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sterrenkindje, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrenkindje

Sterrenkindje Niet meer actief

Hello dames,

Ik heb overal op internet gezocht maar eigenlijk kon ik het gewoon niet vinden. Dus hoop dat hier iemand zit die iets soortgelijks heeft meegemaakt?!

Ik zit sinds 15 nov 2010 in de ww, omdat mijn contract niet werd verlengd. Nu ben ik dus sinds 6 weken zwanger! Moet ik dit nu al aangeven bij mijn werkcoach van het uwv? Of mag ik nog wachten? Moet ik nu evengoed blijven solliciteren?

Liefssssssssssssss Sterre en super bedankt!:D

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou het wel even aangeven.
    Maar dat hoeft niet nu meteen hoor.
    Ik zou het aangeven als je je werkcoach toevallig spreekt.
    Verder moet je gewoon blijven solliciteren als je zwanger bent.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.264
    6.159
    113
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Je kan gewoon wachten met vertellen tot je een goede echo gehad hebt als je dat prettiger vind.
    Uiteraard moet je blijven solliciteren, je wilt immers weer aan de slag of niet?
    Ook bij een sollicitatiegesprek hoef je het niet te zeggen als je dat niet wilt. Pas bij 6 maanden ben je het verplicht (maar dan zie je het ook wel :p)

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je hebt gewoon sollicitatieplicht in de WW, je bent zwanger en niet ziek. Kijk ben je zo ziek van je zwangerschap dat je je echt ziek moet melden, dan wordt het wat anders.... maar zolang jij je gewoon goed voelt dan geldt gewoon die sollicitatieplicht.

Verder is alles al gezegd denk ik zo.

Gefeliciteerd en succes met solliciteren.

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja je moet gewoon blijven solliciteren.
    Ik zit momenteel ook in de WW ivm ontslag en heb vorige week nog een gesprek gehad met mijn werkcoach.
    Ik moet 1x pw solliciteren maar omdat ik nu 13 wk ben is de kans klein wat te vinden maar wie weet loop ik toch tegen een baan aan.
    Als ik voor mijn verlof nog geen baan heb gevonden heb ik tijdens mijn verlof geen sollicitatieplicht, daarna uiteraard weer wel.

6. Sterrenkindje

Sterrenkindje Niet meer actief

Lieve meiden ontzettend bedankt voor dit advies!!!

Deel Deze Pagina