Wat Karin76 ook schrijft. Na het avondeten eet ik ook niets meer. En drink ik alleen water. Weinig tot geen frisdrank, overdag veel water en af en toe een kopje koffie of thee. Overdag red ik het zonder rennies, al brand mijn keel soms enorm.. 's avonds heb ik ze wel vaak nodig. Maar dat wisselt wel per dag. Sowieso je hoofdeind iets omhoog zetten, scheelt bij mij echt!
Ik moest altijd kokhalsen 's nachts van het maagzuur. Kopeinde omhoog hielp in het begin, daarna Gaviscon (bah maar zo vies!).
warme kopje melk na elke maaltijd , ik heb het heel erg niets helpt maar die melk wel ,, gewoon een klein thee kopje is voldoende in de avond neem ik een grote kop, zins ik het drink geen problemen meer je kan er een beetje anijs bij doen als je dat lekker vind oo ja en je hoofduiteinde ietjes om hoog zetten scheelt ook vele vermijd sambal ,appelsap , sinaasappelsap , pak drinken . koffie , thee , frisdranken waaronder coca cola. te pittig eten want dan kan je beter een patatje mayo nemen
Ik had alle middeltjes enz geprobeerd maar niks hielp. Kreeg het met 16 weken en met 28 weken ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik er zovaak van moest spugen. Kreeg omeprazol voorgeschreven en het werkte meteen kon weer heerlijk alles drinken en eten zonder maagzuur te krijgen.
Dingen met suiker erin vermijd ik juist zoals vanillevla. Als ik een banaan eet begint het 1 minuut erna te branden. Als je helemaal natuurlijk wil: wat hazelnoten (bij reformwinkel) goed fijnkauwen en doorslikken. Helpt echt!
Ik gebruik ook rennies. Vooral voor ik naar bed ga. Overdag als ik in de weer ben is het wel vervelend, maar meestal wel te doen en neem ik heel af en toe een rennie. Ik krijg het vooral van thee momenteel en laat ik nou net een theeleut zijn