ik wordt GEK van de maagzuur! Wat halen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door me1989, 17 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Wat Karin76 ook schrijft. Na het avondeten eet ik ook niets meer. En drink ik alleen water. Weinig tot geen frisdrank, overdag veel water en af en toe een kopje koffie of thee.

Overdag red ik het zonder rennies, al brand mijn keel soms enorm.. 's avonds heb ik ze wel vaak nodig. Maar dat wisselt wel per dag. Sowieso je hoofdeind iets omhoog zetten, scheelt bij mij echt!

2. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik heb vannacht 2 rennies genomen en daardoor goed geslapen.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik moest altijd kokhalsen 's nachts van het maagzuur. Kopeinde omhoog hielp in het begin, daarna Gaviscon (bah maar zo vies!).

4. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    warme kopje melk na elke maaltijd , ik heb het heel erg niets helpt maar die melk wel ,, gewoon een klein thee kopje is voldoende in de avond neem ik een grote kop, zins ik het drink geen problemen meer

je kan er een beetje anijs bij doen als je dat lekker vind

oo ja en je hoofduiteinde ietjes om hoog zetten scheelt ook vele ;) vermijd sambal ,appelsap , sinaasappelsap , pak drinken . koffie , thee , frisdranken waaronder coca cola. te pittig eten want dan kan je beter een patatje mayo nemen :D

5. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik had alle middeltjes enz geprobeerd maar niks hielp.
    Kreeg het met 16 weken en met 28 weken ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik er zovaak van moest spugen. Kreeg omeprazol voorgeschreven en het werkte meteen kon weer heerlijk alles drinken en eten zonder maagzuur te krijgen.

6. Roos123

Roos123 Niet meer actief

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Omeprazol ... Mag tijdens de zwschap en was bij mij ook het enige wat hielp. Krijg je via vk of gyn;)

8. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Dingen met suiker erin vermijd ik juist zoals vanillevla.
    Als ik een banaan eet begint het 1 minuut erna te branden.
    Als je helemaal natuurlijk wil: wat hazelnoten (bij reformwinkel) goed fijnkauwen en doorslikken. Helpt echt!

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik gebruik ook rennies. Vooral voor ik naar bed ga. Overdag als ik in de weer ben is het wel vervelend, maar meestal wel te doen en neem ik heel af en toe een rennie. Ik krijg het vooral van thee momenteel en laat ik nou net een theeleut zijn ;)

10. Lenn77

Lenn77 Lid

20 mrt 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rennies hielp bij mij ook prima.
    En ook milde kwark.

Deel Deze Pagina