Hallo, Heb een vraagje sinds gisteren begin van de avond borrellen mijn darmen heel erg met het gevolg van zachte ontlasting (nog net niet water,maar bijna), hoort dit in een zwangerschap? Heeft iemand hier wel eens last van gehad? Moet ik me hier zorgen om maken? bedankt rosanna
ik had dat ook, en het geeft niet.. het kan erg wisselen.. later in de zwangerschap zul je meer last van obstipatie krijgen.. dat hcg hormoon gooit alles gewoon een beetje in de war... daar hoef je je geen zorgen over te maken.. ik had ook steeds buikkrampen en dan schrok ik want dan dacht ik dat het m,n baarmoeder was... maar dan ging het borrelen en liet in een windje en dan dacht ik oh ok... toch darmen... dus ja... heel herkenbaar gr jose
Eén van de minder charmante bijwerkingen van zwangerschap, ja: Darmproblemen. Ik heb begrepen dat je spijsvertering vertraagt als je zwanger bent, zodat je lichaam zoveel mogelijk voedingsstoffen uit je eten kan halen. Maar dat betekent ook dat het eten langer in je darmen zit, en dat je dus meer gasontwikkeling krijgt (heel gezellig voor je partner, je collega's en je vrienden) en dat je ontlasting verandert. Veel vrouwen raken geobstipeerd, maar ik kan me voorstellen dat het ook juist dunner wordt. Overigens gaat je weerstand ook naar beneden, dus je zou ook gewoon een buikgriepje te pakken kunnen hebben. Ik zou zeggen: Zorg dat je voldoende blijft drinken, en overleg met je huisarts wanneer je je zorgen maakt. Belle Biogas.
hhahahahaha hier nog zo,n wandelende ruftmachine.... leuk als je in een vergadering zit.... hahahha gr jose
Inderdaad...erg bekend. Lekkere geluidjes en vooral die windjes..pff erg vervelend soms maar hoort erbij
Hier nog één met erg veel last van haar darmen... moet steeds scheten laten (wel een opluchting) maar niet voor diegene die bij mij in de kamer aanwezig zijn bah mijn vriend zegt vaak "charmant" zo'n zwangere vrouw haha mja hij vind het wel humor mja zeker niet één van de charmanste verschijnselen nee Liefs Nelleke
Ja hoor..heel herkenbaar. Pijntjes, krampjes, borrelen en veel meer momenten van "onluchting" so to speak En ik hou ze ook niet teveel in, want dan krijg ik alleen maar meer krampjes.
Ik hoor geregeld mijn darmen borrelen. En ja ook scheetjes moet ik erdoor laten een van de kwaaltjes die erbij horen
Ook hier komt er lucht uit alle mogelijke lichaamopeningen zetten. Boeren, scheten, het MOET eruit! Anders krijg ik vreselijk krampen *auch*. Om het feest compleet te maken ook nog diarree. Het schijnt er allemaal bij te horen en bij elk scheetje probeer ik me te bedenken: 'gelukkig er gebeurt daar wat binnenin'