Help! Baby 3weken oud dokter bellen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door InesTaina, 18 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Hallo

Onze Ryan is nu vandaag 3 weekjes oud en sinds gister wat vage klachten maar vandaag is ie echt ontroostbaar.

Hij heeft op de bovenkant van zijn hoofd aan de voorkant haaruitval hij heeft nu een kapsel wat opa's hebben bovenop kaal zijkant wel haar, is dit normaal? Normaal begint haaruitval van achter toch?

En hij heeft een onstoken oog wat steeds dikker en roder wordt er komt ook ongelooflijk veel pus uit, we maken dit schoon met afgekoeld gekookt water maar het lijkt met het uur erger te worden..

En dan het laatste de afgelopen 3 dagen spuugt ie redelijk veel na voeding, niet na elke voeding maar toch zeker wel 3 van de 6/7 hij is dan op het laatste beetje van de fles ook erg onrustig met drinken, zijn handjes wild in het rond slaan akelig klinkend kreuntje enz enz,

Ik maak me toch best wel zorgen zal ik nu de dokter nog bellende gewoon morgen? Hij blijft maar huilen namelijk, of hebben jullie tips?

Hopelijk kan iemand me helpen

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Als je het niet vertrouwd gewoon bellen. Daar zijn ze voor!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

3 weken oud? Altijd luisteren naar je onderbuik mama!!!

4. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Bellen!!
    En succes ermee, arme moppie....

5. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Gewoon bellen!

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Luister naar je moedergevoelens!
    Deze heb je niet voor niets ;).

En liever een keertje te veel gebeld dan te weinig, succes!

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Eerlijk? Je hebt tijd om je hele verhaal neer te zetten!
    Bel svp de dokter ipv hier advies te vragen. Als wij met z'n allen zeggen: gaat wel weer over had je dan niet gebeld???
    Je zoon z'n oog is ontstoken, ja ik zou de hap bellen.

Sorry ik wil niet rot overkomen maar ik snapte m ff niet.

8. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon bellen! Als jullie twijfelen, altijd bellen bij.zo n kleintje!

9. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Bellen! Inderdaad op jouw gevoel afgaan.
    Wat betreft het haar.... Geen zorgen. Mijn mannetje werd geboren met veel haar en heeft weken lang met een monikkenkapsel gelopen :)

10. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat van t haar komt omdat t hoofdje groeit ;) ons zoontje heeft nu voor ook geen haar doordat t hoofdje groeit je ziet wel haar verschijnen.
    Ik zou wel de dokter bellen voor zijn oogje, hier kan hij ook wel flink last van hebben en dat hij daarom zo huilt. De ontsteking moet zich niet verder verspreiden want dan ben je verder van huis. Heeft hij geen koorts?

Dat van onrustig drinken herken k, gijs doet dit ook en sinds een paardagen word dit ook erger, ik geef bv en hij laat onder t voeden ook regelmatig los en verkrampt en overstrekt zich , en ook hij geeft vaak mondjes voeding terug... Ik denk dat t er in zekere mate wel bij hoort. Ook neemt bij gijs t huilen toe maar ze zeggen ook vaak dat de piek bij zes week ligt en dat is hy nu ook byna, bij hem begon t ook zo n beetje vanaf drie week toe te nemen. Ook huilt hij soms ontroostbaar maar dit is ook vooral vermoeidheid, lkker bij je nemen :)

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Snap nooit zo goed waarom mensen niet zouden bellen? Wat kan er gebeuren als je belt? Wordt de telefoniste boos??

Snap dat nooit

Maar heb je gebeld?

12. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Ik heb gebeld, mogen even langs komen om m te laten nakijken, 10 voor 10 op de dokterspost zijn..

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haar: is normaal.
    Oogje: even de huisarts naar laten kijken.
    Drinken: klinkt als te vol maagje, dus ik zou de flessen kleiner maken en dan gewoon vaker voeden, (indien nodig, misschien heeft ie ook gewoon wat minder nodig dan op de tabellen staat, maar dat merk je vanzelf). Even rechtop houden na de voeding, (15-30 minuten), als ie liggend (weer) last krijgt, goed laten boeren tijdens en na de voeding en bedje ophogen.

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    War Rozemarijke zegt over te vol buikje zou heel goed kunnen, ik herken het wel. Wat hier goed hielp is tussendoor laten boeren, een of twee keer. En bij onrustig drinken ook even stoppen, boeren en kijken of hij weer wil drinken.

15. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Zijn geweest, voor het oogje hebben we oogdruppels gekregen, haaruitval wist ze niet dit moesten we even bespreken op het consultatiebureau, wel zei ze dat ze dit nog niet gezien had.. En het spugen ze dacht dat het kwam vanwege het oogje, verder onderzoek was niet nodig want hij had geen koorts (37,5) we moesten het maar even in de gaten houden, ookal spuugt ie al langer dan dat ie last heeft van t oogje maar daar had ze niet zon boodschap aan

Verder bedankt voor de reacties, ik had zoiezo wel gebeld wist alleen niet of ik t nu moest doen of morgen vroeg ik heb namelijk al een pa ar keer naar mn hoofd gekrege dat ii me aanstal of te druk maak als t om Ryan gaat, het is mn eerste kindje en ben zelf ook nog een beetje zoekende..

En nog over t te vol zitten ik denk het niet want als ie zn flesje opheeft een half uurtje later is ie weer heel druk aan t zoeken naar meer.. Maar k zal ondertussen de voeding een paar keer stoppeb en laten boeren misschien datvdat inderdaad. Helpt

16. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Dat je zoontje na een half uur zoekt naar meer is zeer waarschijnlijk geen honger. Baby's hebben een hoge zuig behoefte dus dat is met een speen op gelost.

Dat haar uitval kan te maken hebben met hormonen die hij nog van jou bij zich heeft. Er zijn genoeg baby's die geboren worden met een beste bos haar en later als nog kaal worden. De kaalheid aan de achterkant is door het liggen erop, het haar is nog heel erg kwetsbaar en "schuurt" dan weg.

Je moet altijd naar je eigen gevoel luisteren, kijk goed naar je kindje en observeer, zegt jou gevoel hier klopt iets niet altijd HA bellen ongeacht wat een ander zegt! Ik deed dat ook met mijn zoontje, de eerste HA(was niet onze eigen) die liet mij duidelijk merken dat ik overdreef maar de volgende dag naar de eigen HA die verwees ons door naar het ziekenhuis en nog geen week later was mijn zoontje geopereerd aan phylorushypertrofie (voor de geïnteresseerden google het maar ;)) Beter 5 x tevaak bellen dan 1x te weinig en zeker bij die kleintjes want ze kunnen niet vertellen wat er aan de hand is en niemand kent ze zo goed als hun eigen mama!!!

Deel Deze Pagina