ik was gisteren bij de vk en ze vertelde me dat ze het kindje nog zo uity mijn bekken kon "wippen" het was dus nog niet voldoende ingedaald. nou vertelde ze me dus dat als mijn vliezen nu breken dat ik moet gaan liggen anders kan er bijv. een armpje of erger nog, de navelstreng uitkomen. was verder geen probleem, maar wel gaan liggen en meteen bellen. nou moest ik naar de supermarkt en dacht, ja, maar wat als dat nou gebeurd in de supermarkt? moet ik dan spontaan o pde grond gaan liggen of is het niet zo erg? wie heeft er ervaring mee?
Ik weet alleen dat als je vliezen breken en je kindje is nog niet voldoende ingedaald dat je idd moet gaan liggen. Maakt dus niet uit waar.
Maar wees gerust, je vliezen breken zeer zeer zeldzaam als je niet in rust bent, als het ergens zo maar gebeurd moet je idd gaan liggen. Maar de kans dat dat gebeurd in de suermarkt is zo goed als nihil.
Hoi! Er is inderdaad maar een hele kleine kans dat het buiten gebeurd. Mocht het wel gebeuren, dan een ambulance laten bellen en je verloskundige. Ambulance kan je ook liggend vervoeren. Begrijp dat je er niet om staat te springen, maar er is dan wel een oplossing. Zorg dat je je mobiel bij je hebt. Succes, maar denk zeker dat het goedkomt! Groetjes Claire
Tja min vliezen braken dus wel!!! Maar wel thuis onderaan de trap gelukkig.... Tja wat wil je doen, de hele dag thuisblijven? Daarbij beginnen de meeste bevallingen gelukkig s`avonds/s`nachts....
Ja, gewoon zo snel mogelijk naar huis gaan en dan de VK bellen en gaan liggen. Bij mijn eerste was ik 's ochtends op controle bij de VK geweest en was de kleine ook nog niet ingedaald (37w1d). 's Middags braken de vliezen en bij controle bleek de kleine toen wel goed ingedaald te zijn. Kan dus allemaal heel snel gaan .