Wat kan ik in totaal voor deze meubels nog vragen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1984, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

We hebben van het weekend wat nieuwe meubels gekocht, maar nu wil ik onze oude meubels verkopen.
    We hebben een salontafel, dressoir, tv kast, uitschuifbare eettafel die van 140 naar 180 kan en een 3 zits lederen relaxbankstel met 2 zitplaatsen die elektrisch verstelbaar zijn.
    De meubels zijn van november 2010 en het bankstel is van mei 2011. Op het bankstel zit nog garantie tot mei 2016.
    Voor de meubels hebben we 2266 betaald. De meubels zien er nog zeer netjes uit en zijn van massief hout. Het merk is Henders & H.azel

Het bankstel ziet er ook netjes uit. De nieuwprijs is 1800 euro.

Wat zou ik voor alles totaal kunnen vragen?

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Ik zou op marktplaats kijken en vergelijken.
    Dan heb je het beste idee.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind de helft ongeveer.. als vraagprijs..

4. Moli

Moli Niet meer actief

zonder foto vind ik het moeilijk beoordelen.

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Zonder foto is het inderdaad lastig ;)

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hooguit een kwart van de nieuwprijs schat ik zo.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ga uit van een afschrijving van 10% per jaar.

Dus voor de meubelen rond de 900 euro en voor de bank rond de 500 euro.

8. Fleur1984

Dank jullie wel voor de reactie.

Ik denk dat ik als vraagprijs de helft neerzet. Misschien net iets minder. Dan kan ik altijd nog zakken. Mocht ik er niet uitkomen met de prijs, dan sla ik de meubels op in me garage. Plek zat :D

Is een afschrijving van 10% per jaar niet weinig? De bank is bijna 4 jaar oud. Dan zou ik er 1080 voor kunnen vragen. Dan heb ik er 40% afgehaald.

img_big_ext_716.jpg.jpg

bijgevoegd ff een foto(internet) van het dressoir. Dan kan je beetje zien welke serie het is.

9. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Naar die stijl meubels is wel vraag momenteel denk ik.
    Ik zou beginnen met de helft van de vraagprijs.

10. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Je kunt beter net iets hoger gaan zitten dan dat je eigenlijk wilt hebben. Dan heb je genoeg ruimte voor de afdingers. Is wel een mooie serie als ik dat dressoir zo zie. Succes met de verkoop!

11. Fleur1984

het is idd een mooie serie. :)
    Hierbij nog foto van salontafel.
    salontafel.jpg

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee 10% is vrij normaal voor meubelen.

Het zijn ook niet hele dure meubelen ( al zegt dat niet altijd iets over de kwaliteit)

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor een bank van 4 jaar oud, zou ik echt niet de helft meer geven.
    Wat het waard is, is sowieso afhankelijk van of er vraag naar is en wat mensen er dan voor willen geven. Ik zou niet te hoog gaan zitten, en ik zou de meubelen ook niet opslaan in je garage: daar worden ze niet beter van, in zo'n vochtige ruimte... :(

14. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Wij hebben afgelopen jaar een vierkante eettafel verkocht. Ook van henders en hazel. Tafel was toen 3 jaar oud en gebruikte de tafel nooit.. Nieuwprijs 1100. En kreeg er 500 voor uiteindelijk.
    Wij hadden wat hoger ingezet vraagprijs 650/700 dacht ik.
    En kregen in het begin alleen biedingen van 200 euro. We wilde niet de hoofdprijs ervoor hebben, maar mensen willen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste ring zitten zeg maar. En schatten dan spullen niet naar waarde..

Dus ik zou je meubels voor iets meer dan de helft erop zetten. En veel soms moet je veel geduld hebben
    Bank misschien niet en ligt er net aan hoe die eruit ziet. Hier word toch meer op geleefd zeg maar. Daar zou ik zelf ook nooit de helft voor geven.

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit! Om even voorbeeld te noemen: onze bank is 5,5 jaar oud en heeft 1600 gekost. Denk dat we blij mogen zijn als we er een eurootjes of 400 voor kunnen krijgen via mp. Zou dus zeker niet te hoog gaan zitten qua vraagprijs :)

16. Fleur1984

Gelukkig is onze garage niet vochtig. Speciaal bedrijf laten komen om dit te voorkomen. Er staat ook een aantal jaren een houten kast in, en daar is niks mee aan de hand. :)

17. Moli

Moli Niet meer actief

of mensen willen er gewoon veeeel te veel voor hebben. ;)

18. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik zou voor een 2de hands bankstel van 4 jaar oud echt geen 900 euro neerleggen.

Ik zou ook rond de helft of er iets boven zitten voor je meubels zodat je nog ruimte hebt om te zakken. Voor massief houten meubelen zou ik toch iets meer over hebben dan voor een bankstel.

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Max de helft..

Deel Deze Pagina