Ik wordt maar niet ongesteld

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zonnetje91, 31 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Vrijdag 15 maart heb ik me eisprong gehad en ik wordt meestal 13 dagen later ongesteld .
    Ik verlies altijd minimaal 1 tot 1.5 week van te voren al bruin bloedverlies waarvoor ik binnekort terug moet naar de gynaecoloog voor een waterecho.
    Maar als ik ongesteld moet worden komt het ook altijd en zet het door.

Nu verlies ik nog steeds bruin bloedverlies al 1.5 week en had afgelopen donderdag me menstruatie moeten krijgen maar ik ben het nog steeds niet.. gisteren een test gedaan. Deze was negatief.

Ik heb wel de griep gehad een week na me eisprong tot aan afgelopen week. Zou dit ermee te maken kunnen hebben dat me menstruatie nu niet doorzet?
    Maak me een beetje zorgen.. want volgende week heb ik die waterecho en deze stond gepland voor na me menstruatie..

Zit nu al op cyclus dag 35.. normaal is dit nooit zo lang.

Sorry voor me lange verhaal maar hoop dat jullie weten wat het zou kunnen zijn:rolleyes:

2. Adrianna

Adrianna Actief lid

31 mrt 2019
    116
    36
    28
    Vrouw
    Er kan vanalles zijn.
    Een hapering in je eisprong, eitje wat niet gesprongen is en iets later toch wel, eitje wat niet goed was waardoor je lichaam op eigen kracht je menstruatie in gang moet zetten enz enz
    Na je eisprong krijgt je lichaam signalen dat er geen zwangerschap is en alles opgeruimd moet worden (je menstruatie) daar hoeft maar 1 klein ‘foutje’ in te zitten en er kan een vertraging zijn.
    Bruin bloed rond de tijd van je menstruatie betekent vaak wel dat je progesteron op dat moment laag genoeg is en dat het afbreken begonnen is (uitzonderingen daar gelaten).

Zonnetje91 vindt dit leuk.
  3. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor je berichtje, als je het zo uitlegt klinkt het wel logisch :) wel balen dat het dan zo lang duurt. Hoop dat het alsnog snel op gang komt . Dan kunnen we weer verder. Dacht mischien heeft het ook met de griep te maken dat het nu op zich laat wachten. Ik ga wel vragen of ze alsnog op progesteron willen testen, want vorige keer hebben ze wel op hormonen geprikt rondt de eisprong en alles was goed. Maar progesteron is juist tussen je eisprong en menstruatie had ik gehoord..

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zie dat je cyclus sowieso onregelmatig is. Heb je al eens laten checken of je mogelijk PCOS hebt?

5. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    De gynaecoloog heeft wel gezegd als je tussen de 25 en 35 dagen zit dat je cyclus normaal is? Normaal krijg ik iedere maand op dag 17 of 18 me eisprong en 13 dagen later wordt ik ongesteld. Alleen de eerste maand was me cyclus 33 dagen nadat ik met de pil was gestopt

6. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Ze hebben laatste keer wel een inwendige echo gemaakt en dat zag er allemaal goed uit. Ook bloedonderzoek was helemaal goed. Alleen wil nog wel een keer vragen voor progesteron :)

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Klopt.
    Maar feit blijft dat ie onregelmatig is.
    Kortom: wordt je iedere keer ongi na bijv. exact 25/29/34/35 dagen, dan is dat goed.
    Maar volgens mij is het een ander verhaal als je weliswaar iedere keer tussen de 25 en 35 dsgen ongi wordt, maar tóch steeds na een ander aantal dagen.
    Pin me er niet op vast, maar ik zou het voor de zekerheid eens navragen bij je gyn.

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    In sommige gevallen kan/zal een arts je iets (bijv. Duphaston) voorschrijven om je cyclus weer op gang te helpen.
    Je zou het eens aan kunnen kaarten als je het echt te lang vind duren/het je onzeker maakt.

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Er zijn maar weinig vrouwen die 'exact' zijn als het op je cyclus aankomt. Ik zie bij TS een cyclus-reeks die ook zo maar van mij zou kunnen zijn en ik heb naar mijn beleving (en die van gyn) een regelmatige cyclus en geen PCOS. Gemiddeld zit ze rond de 29-30 dagen, af en toe iets meer of minder, dat is prima, toch? Een cyclus tussen de 25 en 35 dagen, daar kun je in principe vanuit gaan dat er een eisprong is en wordt dan als 'regelmatig' beschouwd.

TS, hoe zeker ben je van die eisprong op 15 maart? Op basis van voelen of ovulatietestjes is niet zeker genoeg dat ei daadwerkelijk gesprongen is.... Met temperaturen kun je (terugkijkend) vaak wel met zekerheid eisprong vaststellen. Ik vermoed dat je ei later gesprongen is dan je denkt en dat je dus nog even geduld moet hebben. Ik heb soms uitschieters van 35-38 dagen (max 1 keer per jaar), mijn record is 44 dgn....

10. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Heel gek, maar ik ging net naar de wc en ineens is me menstruatie op gang gekomen..? Nou heeft even geduurd maar toch gekomen. Ik had 14 maart een positieve ovulatietest en 15 maart de hele dag wel krampjes gehad. 16 maart voelde ik niks meer. Ik ging er vanuit dat ik dan 15 maart me eisprong heb gehad.

Ik zal het eens navragen bij de gyn over progesteron ook. Deze week moeten we naar het ziekenhuis voor me vriend. Om weer een afspraak te maken om het zaad te laten testen na chemotherapie een aantal jaar terug. We willen dan gelijk aangeven over een zwangerschap wat de mogelijkheden zijn. Ik loop zelf bij de gyn in een ander ziekenhuis vanuit de dokter. Wel spannend allemaal.

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vandaar ook m'n laatste zin (die ene die je niet had gekopieerd) ;)

12. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Haar cycluslengtes zien er juist heel mooi uit. Helemaal niets die wijst op pcos.

13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ook hier: zie m'n laatste zin in m'n post.

Deel Deze Pagina