Ik heb even een gekke vraag. We willen graag dekbed van 140x220 voor onze dochter die nu over gaat naar een eenpersoons bed. past een normaal dekbedovertrek hier om? Er staat overal 140x200 namelijk, of maakt de lengte niet zoveel uit? Wie kan me meer vertellen? Bedankt
Nee dat past niet, hiervoor moet je een extra lang overtrek hebben. Of je moet de rand van het dekbed omslaan, maar dan kun je eigenlijk net zo goed een dekbed kopen van 140 bij 200, zelf vind ik het niet fijn liggen als het dekbed niet past in de hoes.
Nee je mist dan 20 cm overtrek Ik.zou voor een standaard maat gaan. 140x200 want 220 is lastiger te vinden en duurder.
Precies wat de anderen zeggen, je mist inderdaad 20 cm, en behalve dat dat niet lekker ligt, zit het ook niet mooi denk ik en het valt op. Ik zou gewoon 140-200 aanhouden.
Het gaat dan alleen om de lengte dus dan zal het z'n 20cm uitsteken aan de onderkant. Dit kan je eventueel wel onder het matras stoppen.. dus het kan opzich wel hoor
220 lang is ook betaalbaar te vinden, ff meer zoekwerk! Wij hebben hier allemaal 220 cm dekbedden en overtrekken en dat vind ik heel fijn! Ligt veel lekkerder. Alleen ikea verkoopt geen overtrekken voor 220 helaas!
De meeste dekbedovertrekken hebben niet een even brede opening als het dekbed aan de onderkant. Vaak heb je daar een opening wat naar beide punten toe deels dichtgenaaid is met eventueel zo'n instopstrook eraan. Hoe wil je dan een te lang dekbed uit een smallere opening laten steken? Is er een reden TS waarom je expliciet een dekbed van 220 wil hebben? Ik zou toch voor de meer gangbare maat van 200 gaan.
220 is toch heel gangbaar? Ik had als kind al een 220 dekbed 😳 Ligt ook veel lekkerder, tenminste ruimte om flink onder de deken te kruipen!
Ik heb inmiddels toch maar gekozen voor 200 Als ze later echt lang wordt dan krijgt ze wel een nieuwe. Dekbed wat ik eigenlijk wilde was er alleen maar in 220 maar heb een andere gekozen 100% katoenen dekbed kan heet gewassen worden en in de droger wel zo makkelijk met ongelukjes. Wilde eigenlijk een tencel of bamboe maat we zullen hiermee eens gaan beginnen.