Zwangeren rondom Arnhem?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Klerkje1, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klerkje1

Klerkje1 Lid

3 feb 2012
    14
    0
    0
    Arnhem
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en kwam even kijken of er nog een gezellig klets-topic was voor zwangere dames uit Arnhem en omgeving. Dat was er wel, maar het was er nogal rustig. Toch maar eens proberen of er interesse in een 'vers' topic!

Zelf ben ik 30 weken zwanger en ben ik erg naar mijn verlof toe aan het leven. Heerlijk, ongegeneerd kunnen uitslapen en alleen de dingen ondernemen waar ik zelf zin in heb! Aan de andere kant lijkt het me ook wel een beetje saai, dat je opeens niet meer op je werk verwacht wordt en daardoor ook een stuk minder aanspraak hebt... Hopelijk zijn er hier nog leuke meiden om dat een beetje op te vangen! :)

2. Klerkje1

Klerkje1 Lid

3 feb 2012
    14
    0
    0
    Arnhem
    *schop*

3. Sabine1982

23 jan 2012
    24
    0
    0
    Hoi Klerkje!

Even geleden heb ik me ook bij het "oude" topic gemeld, maar het is inderdaad erg rustig daar. Het lijkt me leuk om mee te schrijven in ieder geval... gezellig!

Zelf ben ik nog maar 7 weken zwanger, dus sta vergeleken met jou nog redelijk aan het begin. We hebben aanstaande dinsdag onze eerste echo. In oktober is het vlak voor de 5 weken mis gegaan. Het is nu extra spannend dus.
    "Gelukkig" ben ik veel misselijk, dus dat zou een goed teken moeten zijn. Ik ben net naar het benzinestation gereden, omdat ik een enorme zin had in eiersalade, haha! Vreemd, die voorkeuren die je ineens kan krijgen.

Is het je eerste zwangerschap? Wij hebben al een zoontje van 13 maanden. Erg leuk dat er een redelijk klein leeftijdsverschil tussen zit.

Ik ben benieuwd of er nog anderen zijn die mee komen schrijven!

4. Klerkje1

Klerkje1 Lid

3 feb 2012
    14
    0
    0
    Arnhem
    Ha Sabine,

Gezellig dat je ook komt kletsen. Wie weet dat er dan nog wat meer mensen aansluiten en we hier gezellig verder kunnen gaan.
    Inderdaad is dit ons eerste kindje, voor mij is dus alles nieuw en spannend. Apart genoeg heb ik nog geen echt rare streken uitgehaald sinds is zwanger ben. Mijn man vindt me zelfs rustiger en relaxter geworden. Qua eten heb ik vastgehouden aan mijn oude stramien: vaak te veel, wel redelijk gezond en toch regelmatig chocolade en chips. Enige wat ik niet meer lust is koffie. Vindt het niet afschuwelijk, maar heb er helemaal geen trek meer in, terwijl ik hiervoor een goede cappucino niet afsloeg.
    Waar ik wel last van heb is zwangerschapsdementie. Ook niet al te heftig, maar ik ben nogal een pietje precies van mezelf en nu vergeet ik bijvoorbeeld lichten uit te doen of dopjes op flesjes terug te doen. Daar moest ik wel even aan wennen, mijn man vond het prachtig me om daarmee te pesten, nu kan ik er ook wel om lachen.

Wat vervelend dat je eerdere zwangerschap niet goed liep. Gelukkig ben je dat punt nu alweer voorbij, volgende week die echo en dan zit je toch weer wat zekerder op je stoel. Kan me voorstellen dat het dan allemaal toch extra veel spanning oplevert!

5. Klerkje1

Klerkje1 Lid

3 feb 2012
    14
    0
    0
    Arnhem
    *schop*

6. Sabine1982

23 jan 2012
    24
    0
    0
    Hoi Klerkje,

Zo, het heeft even geduurd, maar we hebben heftige dagen achter de rug. Ons zoontje heeft zondag een koortsstuip gehad. Hij was ziek en blijkbaar steeg de koorts ineens heel snel. Ik had hem vast om drinken te geven en ineens draaiden zijn ogen weg en verloor hij zijn bewustzijn. Hij begon helemaal te schokken en leek heel moeilijk adem te krijgen. We zijn ons echt kapot geschrokken (dachten dat hij doodging ofzo). Dus 112 gebeld en tijdens dit gesprek kwam hij na een paar minuten vanzelf weer bij. Toen de ambulance kwam wilden ze hem toch meenemen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Daar zijn we een dag geweest; de oorzaak van de koorts was een griepje en oorontsteking, dus hij moet uitzieken en heeft een antibioticakuur. Nu moeten we hem goed in de gaten houden en 's nachts wakker maken om zijn pcm te geven. Jee, het was echt heftig! Vandaar dus dat het even duurde voordat ik reageer :)

En vandaag de echo gehad.... een kloppend hartje! We zijn helemaal gelukkig :)

Wat heerlijk dat het meevalt met je zwangerschapskwaaltjes. En die vergeetachtigheid schijnt ook te kunnen blijven na je zwangerschap, dus ben benieuwd hoe dat voor jou zal zijn! Leuk dat je er in ieder geval samen om kan lachen, het zal wel een voor hilarische situaties zorgen ja!

Jij gaat al richting je zwangerschapsverlof denk ik toch? Kijk je er naar uit of blijf je liever nog even werken? Wat doe je eigenlijk voor werk?

7. Klerkje1

Klerkje1 Lid

3 feb 2012
    14
    0
    0
    Arnhem
    Jeetje, wat een heftig verhaal! Kan me voorstellen dat je behoorlijk schrikt als je kleintje opeens zo ziek wordt. Bij zulke kleine kinderen kan een vervelende combinatie van ziektes heel heftig uitpakken en ze kunnen natuurlijk nog niet aangeven wat er precies mis is...
    Gelukkig maar dat jullie adequaat konden reageren en dat je nu weet wat er is en hoe je er mee om moet gaan. Hopelijk is jullie mannetje snel weer beter!

Gelukkig wel goed nieuws over het nieuwe leventje in je buik :) nu maar hopen dat die lekker doorgaat met groeien. Krijg je extra controles nu, om het verloop van je zwangerschap extra in de gaten te houden?

Ik vertelde wel optimistisch dat ik zo weinig last had, maar dat heeft me even ingehaald... Afgelopen nachten steeds meer last van mijn gewrichten, wist niet hoe ik moest liggen, alles deed pijn...
    Nu gaat dat wel weer over, maar nog 10 weken zo door, dat trekt me niet zo :(

Ik heb over 4 weekjes verlof, ben echt al aan het aftellen. Vind het nu al pittig, heb ook gewoon geen zin meer (want echt zwaar werk heb ik niet, ik zit de hele dag op kantoor achter een pc)

En jij? Nog volop aan het werk? Of part time, gezien je eerste kleintje?

8. Sabine1982

23 jan 2012
    24
    0
    0
    Hoi Klerkje!

Vervelend dat je last hebt van je gewrichten. Zal je net zien; wanneer je zegt nergens last van te hebben... Het zal hopelijk niet nog 10 weken aanhouden. Misschien gewoon een paar daagjes rust om je beter te gaan voelen. Zelf vond ik het tijdens mijn vorige zwangerschap steeds wennen dat je "ineens" tegen grenzen aanloopt die je lijf je aangeven. En die grens kwam steeds veel eerder dan ik gewend was. Ik vond het soms best moeilijk om steeds terug te schakelen. Heb je wel de mogelijkheid om even rustiger aan te doen? Gelukkig heb je geen baan die lichamelijk belastend is. Lekker dat je al aan het aftellen bent voor je verlof. 4 weken nog! En begrijpelijk dat je ook gewoon geen zin meer hebt om te werken... je hebt wel andere dingen aan je hoofd nu! Moet je nog veel dingen regelen als je verlof eenmaal begint of is alles al bijna klaar?

Zelf werk ik 28 uur. Eigenlijk ideaal om te combineren met een gezin. Misschien dat ik ooit nog wel eens 24 uur zou willen werken, maar dat is helaas financieel nu nog niet mogelijk. Mijn vriend werkt 32 uur, dus we kunnen het redden met 2,5 dag opvang per week. Ik kan trouwens nu al uitkijken naar mijn verlof, en ik moet nog wel even, haha! Ik vond het echt heerlijk om een aantal maanden thuis te zijn en me te kunnen richten op ons kindje. Hopelijk ga ik daar straks weer net zo van genieten.

Fijne avond!

9. Klerkje1

Klerkje1 Lid

3 feb 2012
    14
    0
    0
    Arnhem
    Hey daar,

De mogelijkheid om rustiger aan te doen heb ik wel, maar het zit niet in mijn karakter. Zoals je zelf al aangeeft is het even wennen dat je echt bewust steeds stapjes terug moet doen als je lichaam dat aangeeft. Ik heb nu al het gevoel dat ik niets uitvoer en kan me daar enorm over frustreren, terwijl ik nog rustiger aan moet gaan doen.

Vandaag op controle geweest bij de vk en mijn bloeddruk was veel te hoog. Werd gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis voor uitgebreide controle. Daar ben ik van boven tot onder doorgelicht, maar in principe geen hele nare dingen ontdekt. Maandag moet ik weer terug komen voor controle en dan bepalen ze of ik bij de vk blijf of onder toezicht van de gynacoloog kom. Voor mij. Maakt het niet zo veel uit, ik wilde toch al poliklinisch bevallen. Wie er daar dan precies bij staat te kijken, interesseert me niet zo.
    Ik had meer frustraties van het feit dat we daar de hele avond gezeten hebben, terwijl ik allerlei andere plannen had!

28 uur, dat klinkt relaxed... Ik werk er nu nog 36 en ga terug naar 32 straks. Als ik tenminste mag blijven, mijn contract loopt af en ik weet niet of ik eventueel weg moet (geen wonder dat ik een hoge bloeddruk heb....).

Willen jullie straks weten welk geslacht jullie nieuwe spruitje heeft? Of laat je jezelf verrassen?

10. Sabine1982

23 jan 2012
    24
    0
    0
    Hoi Klerkje,

Dat zal wel schrikken zijn geweest als je ineens door wordt gestuurd naar het ziekenhuis! Fijn dat er niks noemenswaardigs is gevonden. Maar je bent voordat ze dat ontdekken zo een paar uur verder :( Volgens mij heb je morgen een volgende controle... succes! Voel je iets van een hoge bloeddruk eigenlijk? bij mijn eerste controle bij de vk was mijn bloeddruk 108 / 69, dus dat is juist aan de lage kant. Aan het einde van de zwangerschap zullen ze vast op zwangerschapssuiker controleren denk ik, volgens mij heb je dan ook een hoge bloeddruk. Maar dat heb je niet neem ik aan?

Zelf ben ik nog steeds érg misselijk... heel vervelend. Hopelijk trekt het over een paar weken weg. Bij mijn zoontje werd het na 12 weken minder, dus hopelijk gaat dat nu weer zo.

Ik ben benieuwd of er nog anderen meiden zich zullen melden hier! Zou leuk zijn als we op een gegeven moment met een clubje kunnen schrijven!

11. Klerkje1

Klerkje1 Lid

3 feb 2012
    14
    0
    0
    Arnhem
    Ja, het blijft hier wel een beetje rustig... Zou je toch niet denken als je al die buikjes langs ziet komen in de wachtkamer van de verloskundige. Zit jij in Noord of in Zuid?

Vandaag controle gehad en weer een nette bloeddruk. Volgens de arts heb ik gewoon een natuurlijk hoge bloeddruk en als ik er zelf geen last van heb, hoef ik er niets mee te doen. Niet extreem zout eten (maar gelukkig ook niet zoutloos, dat leek me al zo saai) en me niet al te druk maken, was het advies. Ik mag dus gewoon op controle bij de verloskundige, voorlopig. Zelf gewoon goed in de gaten houden.

Naar an die misselijkheid. Een vriendin van me had er 9 maanden last van, dat was echt sneu. Krijg je nog wel wat binnen, of is. Het echt overleven tot die 12 weken?

12. Sabine1982

23 jan 2012
    24
    0
    0
    In Zuid, en jij? Nee, zou je inderdaad niet verwachten. Als je zelf zwanger bent zie je ineens hoeveel mensen dat ook zijn als je op straat loopt! Er zullen zich hopelijk vanzelf nog meer aansluiten, zou gezellig zijn.

Fijn dat je bloeddruk niets ernstigs was. Nu gewoon lekker verder genieten en aftellen. Het schiet al op voor je, nog een paar weekjes werken nog maar. Als je juist graag bezig bent is het misschien wel gek om straks ineens "niks" te doen te hebben, of niet? Zelf had ik er niet zo'n moeite mee, heb echt genoten van alleen maar luieren en bezoekjes aan vriendinnen :)

De misselijkheid is niet zo erg dat ik niks binnen houd. Overgeven is nog maar een paar keer gebeurd, dus wat dat betreft valt het mee. Ik heb ineens van die gekke eetgewoontes, zoals dat ik geen bruin brood meer lust, en ook geen kaas. Normaal at ik dat dagelijks, dus best vreemd. Mijn favoriet is nu wit brood met eiersalade, haha, hoe verzin je het. Kan ik echt de hele dag door eten. Toch tel ik wel af tot de 12 weken, het is fijner om je dan lichamelijk weer wat fitter te gaan voelen. Hoe is het met jou met je gewrichten eigenlijk?

13. Klerkje1

Klerkje1 Lid

3 feb 2012
    14
    0
    0
    Arnhem
    Ik zit ook in zuid, in elderveld. Heb net vandaag een spier verrekt in mijn bil, nu ben ik helemaal niet meer mobiel. Mijn man lacht zich dood, omdat ik u elke keer vloekend naar de wc ga, omdat ik zo moeilijk kan gaan zitten. Hopen dat het vanavond wat bijtrekt....

ik heb wel zin in mijn verlof omdat ik dan niet meer 'moet' werken, maar zie er ook wel tegenop. Heb niet echt dames in de buurt die ook 'thuis' zitten rond dezelfde tijd, dus daar kan ik overdag dan niets mee. Daarnaast heb ik geen auto, dus ik kan ook niet heel ver weg gaan om vertier te zoeken. Geen idee wa ik straks dus ga doen, maar ik vind wel iets.

Grappig dat je echt last hebt van die veranderende eetgewoonten. Bij mij was het enige echte effect dat ik koffie niet meer graag had. Vroeger kon je me erg blij maken met een goeie latte machiato, maar daar taal ik nu helemaal niet meer naar. Verder eet ik nog hetzelfde, maar vooral veel. En ik doe niet zo voorzichtig met allerlei lekkers. Waar ik vroeger nog dacht 'okay, nu heb je wel genoeg gehad' denk ik nu 'ach, je mag jezelf wel een beetje vewennen'. Ik zal me straks wel dood moeten gaan sporten om al het extra gewicht er weer af te krijgen. Stiekem hoop ik dat het kindje me zo druk bezig houdt dat ik vergeet te eten en heel actief ben ;)

Wat ik trouwens wel mis nu ik zwanger ben is een lekker glas wijn zo nu en dan. Ik ben een echte gezelligheidsdrinker, thuis drink ik amper, maar zo lekker bij een etentje of bijkletsen met vriendinnen in een cafeetje, dan vind ik het erg spijtig dat ik geen glaasje mag. Nog even en dan mag ga ik ook weer lekker drinken. Ben wel een beetje bang dat ik het dan opeens niet meer leker vind, maar als ik nu wijn ruik kan ik er nog erg van genieten, dus waarschijnlijk valt dat wel mee.

No, nu ga ik lekker naar bed, nog wat lezen en dan slapen. Heb net zwangerschapsmassage gehad en dan ben ik altijd lekker doezelig.

14. Sabine1982

23 jan 2012
    24
    0
    0
    Hoe is het nu met je verrekte spier? Wel lastig, uitgerekend nu je al een dikke buik hebt.

Zelf vond ik het inderdaad ook raar om ineens een aantal maanden thuis te zitten. Dat ben je niet gewend. En als je kindje geboren is ben je continu druk, alleen de weken vóór de bevalling duren lang. Jij stopt denk ik 4 weken van tevoren? Zelf ga ik 6 weken van tevoren stoppen. Tijdens de vorige zwangerschap had ik veel last van m'n bekken, en dan is het goed om rust te kunnen houden. Nu zal ik me minder vervelen dan de eerste keer denk ik. Werkt je vriend fulltime? Dan ben je natuurlijk ook veel alleen thuis.

Dat afvallen komt vanzelf wel. Hoeveel ben je tot nu toe aangekomen? Mijn vorige zwangerschap ben ik van 63 kilo naar 86 gegaan. Dat was wel heel veel. Na de borstvoeding waarvan ik iets afviel woog ik 70. Die laatste kilo's heb ik er nog steeds niet af, dus hoop dat ik nu niet zoveel aankom als bij de eerste. Ik denk het niet, want ben nu een kilo afgevallen, terwijl ik bij de eerste zwangerschap voor de tiende week al 4 kilo erbij had. Sporten heb ik eerlijk gezegd geen tijd voor gemaakt, maar dat ga ik straks wel doen om weer m'n oude figuur terug te krijgen.

Alcohol mis ik nu nog niet zo, omdat ik misselijk ben, maar normaal gesproken vind ik het ook heerlijk om een wijntje te drinken. Jammer genoeg kan je ook nog geen alcohol drinken als je borstvoeding geeft, dus bij mij zal het nog wel even duren voordat ik m'n drankje weer heb. Ben jij van plan om borstvoeding te gaan geven?

15. Klerkje1

Klerkje1 Lid

3 feb 2012
    14
    0
    0
    Arnhem
    Ja, maar als je het goed plant, kun je ook tijdens bv af en toe een glaasje wijn. Ik ben geen alcoholist, juist af en toe een glaasje voor de lekker. Meteen na een voeding, en dan daarna afkolven en de melk weg doen. Natuurlijk wel even afwachten of mijn dochter dat ook ok vindt... Ls het toch niet werkt, danga ik direct weer droog!

Ik heb ook 6 weken verlof en daar ben ik wel blij mee qua rust (heb echt geen zin meer in mijn werk) maar het lijkt me ergens wel saai ook. Ach, ik sla me er wel doorheen.
    Ben nu 15 kilo aangekomen, daar komen er vast nog wel 5 minimaal bij. Mijn mooi zwangerschapsjeans zijn zelfs wat strak aan het worden... Dat wordt de laatste maan toch in joggingbroek op de bank.
    Hoe don die dames in de magazines dat toch, k zie er echt uit als een slons en kan ook niet de nergie inden om er veel aan te doen!

16. Sabine1982

23 jan 2012
    24
    0
    0
    Is inderdaad een oplossing met de borstvoeding zoals je het vertelt. Zelf vond ik het zonde om mijn gekolfde melk weg te gooien, haha, dus heb het nooit op die manier gedaan. Ik ben wel benieuwd hoe de tweede keer bv geven zal gaan. In het begin had ik zo'n enorme last van kloofjes, echt vreselijk pijnlijk :(

Ja die dames in de bladen, ach maar niet te veel naar kijken. In het echte leven gaat het bijna nooit zo. Gelukkig ben ik nog steeds geen grammetje aangekomen tot nu toe. Zit natuurlijk nog maar op 10 weken, maar dat was rond deze zwangerschapsweek bij de eerste al heel anders. En 15 kilo bij jou valt ook nog best mee. Het zal er straks vast van af vliegen.

Maandag hebben we de echo, spannend! Hopelijk is alles goed. Op momenten dat ik even geen kwaaltjes voel maak ik me ineens wel eens zorgen. Dus... hopelijk een mooi bewegend kindje wat we kunnen zien op de echo. Daarna zullen we het ook aan iedereen gaan vertellen. Aan collega's en kennissen enzo. Is altijd leuk om te doen. Weten jullie eigenlijk of jullie een jongetje of meisje gaan krijgen? Ook dit keer willen we het graag weten (en ook delen met iedereen... ik kan m'n mond toch niet houden).

17. Klerkje1

Klerkje1 Lid

3 feb 2012
    14
    0
    0
    Arnhem
    Bij ons is het een meisje. Wij wilden het graag weten en maken er geen geheim van. Lekker makkelijk met inrichting en kadootjes. Ik vind alleen van die neutral kleurtjes doodsaai. Ieder z'n ding natuurlijk, maar grijs, wit en bruin is niet mijn ding. Felle kleuren, lekker stoer voor en jongen en met frutsels en glitters voor een meisje (maar niet te veel, het moet geen kerstboom zijn of ordinair worden. Gewoon dat je ziet dat het een meisje is. Vind ook dat baby of zalmroze niet mooi, maar lekker fel stoer roze weer wel, mits met mate).
    Geheim houden vind ik knap, want dan kun je de kinderkamer aan niemand laten zien of je moet ook daar alles neutraal inrichten. En ook nog eens niet verspreken 9 maanden lang... Respect voor wie het lukt!

Ik weet niet of ik werkelijk gekolfde melk ga weg gooien hoor, ligt er denk ik ook aan hoeveel moeite je moet doen voor het kolven. We zullen het straks zien!

Zo, vandaag de hele dg op de been geweest, dus ik g nu maar een mijn bed opzokn ndaar lekker lezen...

18. Klerkje1

Klerkje1 Lid

3 feb 2012
    14
    0
    0
    Arnhem
    Oh, veel plezier bij de echo maandag, hopelijk is het een mooi plaatje!

19. Sabine1982

23 jan 2012
    24
    0
    0
    Klinkt leuk die kleertjes die je omschrijft. En voor meisjes is er genoeg leuke kleding te vinden. Zelf vond ik het ook fijn om al te weten of we een zoontje of dochtertje zouden krijgen. Inderdaad handig met spulletjes kopen. Maar ook gewoon leuk om je alvast er op in te kunnen stellen. Ik ben heel benieuwd of we nu een meisje of jongetje zullen krijgen. Allebei lijkt me leuk, hoe cliché dat ook klinkt. Voor ons zoontje zou misschien juist een jongetje leuker zijn. Nog 10 weekjes wachten, dan weten we het...

Lekker nog even 's avons lezen. Waar hou je van?

Gelukkig hebben we maandag een super mooie echo gezien. Ik was echt super blij er mee. De misselijkheid en moeheid is nog wel steeds vervelend, maar volgende week ben ik een week vrij, dus dan kan ik even lekker bijkomen. Ben ik echt wel aan toe nu. Hoeveelweken moet je nog werken? Je zal vast al aan het aftellen zijn.

Over 2 weken heb ik een gesprek met m'n leidinggevende om te bekijken hoe lang ik verlof ga hebben. Ik wil er namelijk een maand onbetaald verlof aan vast plakken en als het lukt nog 3 weken vakantie. Het liefst zou ik nu een klein half jaar thuis zijn. Ik ben benieuwd of dat allemaal te regelen valt.

Zo, D. slaapt hoor ik via de babyfoon, nu even heerlijk voor de tv hangen...

20. Klerkje1

Klerkje1 Lid

3 feb 2012
    14
    0
    0
    Arnhem
    Ha Sabine,

Ik ga je helaas met rust laten hier op het forum. Het is tenslotte alleen voor zwangeren, en ik ben afgelopen zondag gepromoveerd van zwangere tot moeder! Geheel onverwachts is onze dochter die middag geboren. Het ging supersnel, is allemaal goed gegaan, maar ze is veel te vroeg, dus ze ligt nu in de couveuse. Zelf ben ik deze week nog n het ziekenhuis, maar volgende week weer thuis.
    We hebben het enorm druk met alles regelen en alle hektiek die om zo'n kleintje heen hangt, dus ik beperk mijn forum activiteiten even.

Ik wens je dus heel veel succes in je zwangerschap, geniet ervan, sterkte voor de zware momenten en zorg ervoor dat je kleine wat langer blijft zitten als die van mij ;)

Groetjes!

Deel Deze Pagina