Ik heb een dringende vraag. Ik ben 9 maanden geleden bevallen van mijn dochter. Inmiddels ben ik ongeveer 4 keer ongesteld geweest. Wij gebruiken condooms als anticonceptie. Ik had dinsdag weer ongesteld moeten worden. Ondat ik nogal zorgelijk ben ingesteld heb ik gisterenochtend een clearblue test gedaan. In de eerste 10 minuten verscheen er GEEN streep in het controlevenster maar wel een dik positief kruis in het testvenster. Het zweet brak mij uit, ik wil nu echt niet zwanger worden. Maar nogmaals, er was geen streepje in het controlevenster. Ruim 30 minuten na de test verscheen er wel een streep in het controlevenster. Ik merk ook even op dat de hele test nat is geworden bij het houden in mijn urinestraal. Ik heb een paar uur later weer 2 testen gedaan, precies dezelfde van clearblue en kreeg tweemaal een negatief resultaat. Ik ben inmiddels nog niet ongesteld, voel wel krampjes maar ben inmiddels 3 keer zwanger geweest en weet uit ervaring dat de klachten hetzelfde zijn in de eerste prille weken. Wat denken jullie? Hoe groot is de kans dat ik WEL zwanger ben? PLease jullie advies, ben helemaal bezorgd....
Ik denk dat de kans als jullie elke keer met condoom vrijen met elkaar, de kans best klein is dat je zwanger bent. Nou heb ik zelf nooit een clearbluetest gedaan, dus ik weet niet na welke tijd je de test NIET meer af mag lezen. Denk dat het 10 minuten is?! Aangezien je ook 2 negatieve testen hebt gehad, denk ik dat de kans dus erg klein is.
Mag ik je een tip geven? Ren naar de kv, haal daar de kv test 2 voor 5 euro (wit pakje) en test met die! Die zijn een stuk gevoeliger als de cl bl. Kan zijn dat de plus fout was.. kan ook zijn dat ie goed was en dat de testen daarna met niet goed geconcentreerd urine is gedaan... Als die van de kv nou ook nega is mag je er denk ik wel vanuit gaan dat je ongi er nog aan komt ... dat t door de spanning niet komt ofzo.. je hoeft die van de kv ook niet met ochtendurine te doen anagezien je al overtijd bent. ff 2 uurtjes je urine ophouden.. Sterkte meid!
Pfff, ja ik weet niet hoe groot de kans is op zwangerschap. Maar het lijkt me dat de eerste test absoluut ongeldig moet zijn geweest omdat er geen controlestreep is verschenen. Ik zou denk ik nogmaals testen met een ander merk, KV bijvoorbeeld.