Frame-maat fiets

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik heb vandaag een Gazelle Bloom besteld, ben er helemaal blij mee! Ik heb er gisteren een proefrit opgemaakt, nog een nachtje over gedacht en vandaag de fietsenhandel gebeld dat ik hem wilde bestellen.

Maar nu adviseerde de verkoper me framemaat 53, dat was blijkbaar ook degene waar ik het ritje op heb gemaakt. Ik heb hem mijn lengte nog even medegedeeld, maar dat was prima, zei hij, omdat het vooral met een moederfiets belangrijk is dat je goed bij de grond kunt.

Maar nu zat ik net nog even op internet wat te neuzen, en kom ik tegen dat framemaat 53 niet de middelste maat is, maar de kleinste. En dat ik met mijn lengte (1.74) een 57 zou moeten hebben. Dus help, heb ik nu de verkeerde maat in bestelling staan? Wie heeft er verstand van framematen, is 53 bij mijn lengte inderdaad te klein??

2. Loezz

Loezz Actief lid

10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.376
    36.242
    113
    Ik ben 1.76 en heb idd de 57 inch, kan nog makkelijk met mijn voeten bij de grond, heb zelfs het zadel niet helemaal omlaag. Dus ik denk wel dat ik voor de 57 zou gaan.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Toen ik mijn moederfiets kocht werd mij geadviseerd een kleinere framemaat te kopen dan dat je een normale fiets hebt. Als de fiets waarop je fietste goed was zal het geen probleem zijn.

Deel Deze Pagina