Hallo allemaal Ik ben nu iets meer dan 26 weken zwanger en hou nu al veel vocht vast Dikke vingers enkels en voeten Wie heeft dit ook en wat kan een beetje helpen? Groetjes jozefien
Hoi hoi Ik heb het ook gehad en bleek toen ook nog een hogere. Bloeddruk en uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging te hebbenl wil niet zeggen dat iij da ook hebt maar geef het welaan bij je verloskundige of gyn en laat je even extra controleren. Beter een keerr te vaak dan te weinig! Succes! Groetjes
Ik heb het ook in mijn benen voeten/ enkels. Doet gewoon pijn. Mijn bloeddruk is nog normaal maar sta wel onder extra controle omdat ik al weken eiwit/rode en witte bloedcellen in urine heb. Bloed nog steeds goed. Ik heb een steunpanty vd hema maar die doet niet veel. Veel drinken en met de benen omhoog zoveel mogelijk. Meer kan je niet doen. Ben ook zuinig met zout. Tot nu toe weinig resultaat. Volhouden dus, straks wordt het nog warmer en erger denk ik... Succes
Mijn bloeddruk is goed. Eigenlijk laag zelfs. Urine laten testen en ook geen eiwit. Extra goed in de gaten houden maar denk ik. Dank jullie wel voor jullie antwoord
Venepomp oefeningen! http://www.fidesa.nl/Formulieren%20PDF/Venepomp%20oefeningen%202011.pdf Is van de bekkenfysio Maud van Rutten
Hier ook vocht vasthouden. Heb een kussen onder het voeteneinde van mn bed gestopt zodat het voeteneind ietsje hoger ligt. Verder veel water drinken. Balans proberen te vinden tussen bewegen en rusten. Overdag je dingen doen, 's avonds voetjes omhoog. Lekker je fruit en groenten eten helpt soms ook wat als vochtafdrijving. Zolang je bloeddruk goed blijft is er volgens mij weinig aan de hand. Tenminste, mijn verloskundige en gyn zeggen dat zolang die goed blijft, het vocht een heel normaal verschijnsel is.
Hoi Shandy, ja klopt zegt mijn verloskundige ook Het is alleen maar lastig maar kan geen kwaad verder. Ik hou normaal nooit vocht vast dus moest er even aan "wennen"zeg maar Als het goed is trekt het vrij snel na de bevalling weer weg
Ik heb ook erg last van vocht, maar bij mij heeft het een andere oorzaak. Mijn nierfunctie is enorm slecht. Mijn hele lijf is opgezet en mijn benen zijn twee keer zo dik en zo pijnlijk dat ik niet meer kan lopen. Vrijdag hebben ze mijn benen helemaal ingepakt om het vocht eruit te krijgen. Maar het is een verplaatsend probleem helaas, nog even volhouden (met 34,5 week gaan ze haar halen) en dan gaan we meteen voor nierbiopt door. Je moet met je vocht benen wel in beweging blijven, afwisselend met je benen omhoog zitten. Zo min mogelijk zout gebruiken, rond de 6-8 gram per dag (en daar zit je zo aan!!), vochtafdrijvende voedingsmiddelen pakken en zo heb je nog wel meer dingen waar je op kan letten!
Ik heb de hele zwangerschap brandnetelthee gedronken. Dat schijnt vocht af te drijven. Heb niet super veel last gehad van vocht, op het laatst pas dat mijn ringen niet meer om gingen (36wkn). Weet niet of de brandnetel geholpen heeft, maar het alt te proberen
Vandaag lekker in de weer'geweest,leve de koning. Had gister bij de AH soort pantykousen met extra steun meegenomen. Mn voeten zijn nu direct een stuk minder dik. Daarboven wel wat meer vocht,maar dit trekt misschien makkelijker weg omdat het niet helemaal in mn tenen zakt... Misschien bij een kousenkoning of hunkemuller steunpanty's halen, scheelt in ieder geval voor je benen'en loopt makkelijker ( hopelijk blijft t buiten nog even wat frisser...)