Na ochtendblad meteen weer naar bed of niet? (3,5 maand)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luvv, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Onze dochter wordt s ochtends tussen 6 en 7 wakker. Probeer haar meestal om 7.00 te voeding te geven. Brengen jullie je kindje daarna meteen weer naar bed? Of begint voor jullie dan echt de dag? Ik twijfel wat handiger is. Vooral als ze straks wat ouder is. We blijven nu gewoon op en breng r dan na 1,5 à 2 uur weer naar bed, maar hoor ook vaak van moeders dat ze hun kindje meteen weer op bed leggen.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Tijden veranderen! Hier was ze met 3,5 maand om 6u wakker, nu rond 6.00-6.30. Voordat ik aan het werk ging kwam ze rond 5uur.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik keek naar waar onze kinderen behoefte aan hadden. Soms was dat indd terug naar bed en de andere keer niet. Ik bleef meestal nog even lekker knuffelen in bed en ging niet meteen naar beneden.

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn eigen dag begint niet voor 8 uur, dus als ze van te voren komt stop ik haar weer in bed. Ze lijkt op mij want ze slaapt graag uit s morgens haha. Als ze moet baby zwemmen om 9 uur dan is ze eerst sjagarijnig dat je haar wakker maakt en zit dan echt heel uitgebreid te gapen lol.
    Maar ik denk dat je moet kijken wat voor jou handig is en wat je kindje wil. Hier slaapt ze s nachts en s morgens lang, maar geen lange middagslaap

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Wij beginnen de dag bij de eerste voeding. Of dat nou om 5.00 uur of om 7.00 uur is. Hoort bij het ouder zijn vind ik.
    Zoontje is dan ook gewoon wakker en gaat dan meestal na 1-1,5 uur weer naar bed.

6. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is ook meestel tussen 6 en 7 wakker en krijgt dan een fles. Ze wil daarna niet meer slapen dus gaan we naar beneden en meestal is ze na 2,5 uur weer moe en breng ik haar weer naar bed.

7. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Mijn zoontje blijft na zijn voeding, tussen 5 en 6 uur, nog even bij ons in bed en is dan snel weer moe en dan leg ik hem weer terug.
    Ik vind het ideaal, want zo kan ik makkelijker mijzelf en m'n dochter aankleden etc.

8. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter komt ergens tussen 6 en 8 voor een voeding en daarna leg ik haar altijd terug, ze is dan nog echt moe. Zat zelf ook te twijfelen of het niet beter zou zijn om dan ook echt de dag te beginnen maar voorlopig volg ik gewoon haar ritme

9. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier is dochter rond 7 uur wakker. Dan geef ik fles in mijn bed, houd ik haar nog even omhoog (verborgen reflux) en zijn we ondertussen lekker aan het lachen en kletsen. We zijn met voeding en omhoog houden ongeveer een uur bezig. Dan is ze na een uur echt weer bekaf en leg ik haar weer op bed. Maar ik heb dan ook slaapkopje hoor. Ze slaapt dan 's middags en eind middag gewoon nog, maar wel minder als in de ochtend.
    Ik denk dat er geen regel voor is. Mijn meisje heeft gewoon veel slaap nodig en zit dan het lekkerst in haar vel. Kijk gewoon wat bij jou kindje past. En daarnaast ook wat bij jullie past natuurlijk, ik heb de luxe dat ik nog maar 1 kindje heb en niet werk dus ik kan me aanpassen aan haar ritme. Ik kan me voorstellen dat je bij meer kindjes of meer verplichtingen (zoals werk bijv.) wat meer stuurt in het ritme.

10. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Wij doen n et hetzelfde als jij. Onze dag begint dan gewoon. Na twee uurtjes is hij terug moe en gaat hij terug zijn bedje in. Hebben we trouwens altijd al zo gedaan. Vanaf zes uur kan mijn dag beginnen ;)

11. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

hier de voeding tussen 7/8 en dan gaat ze meteen weer naar bed. Ik sta dan op, 9 van de 10 keer brabbelt ze eerst nog wat en gaat dan nog even slapen.

12. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hier ook even gezocht naar een handig ritme. Al blijft dit steeds veranderen.
    Mijn dochter is in de avond erg wakker.
    Daarom beginnen we nu de dag na haar 1e fles. (7.30) daarna in bad enzo. Als ik haar terug in bed legde sliep ze vaak 2 uur. Dit kwam dan het middagdutje en de "avond" rust niet ten goede.

13. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ook tussen 6 en 7 de fles, vaak slaapt hij dan weer tot 9/10.
    Ik vind t heerlijk en blijkbaar heeft hij het nodig:)

Deel Deze Pagina